Skip to main content

Beste mede-forummers.

Sinds enige tijd heb ik storing in het geluid op m'n tv. Om de zoveel uur gebeurt het en ik zou het vergelijken met het geluid van een knapperend haardvuur in combinatie met wegvallend tv geluid. En dan na een tijdje is de storing weer weg. Het opvallende is dat op Netflix de storing niet optreedt en ook als ik overschakelen naar Netflix tijdens de storing is de storing weg, totdat ik weer naar reguliere tv terug schakel. Ik heb natuurlijk de kabels gecheckt en de ontvanger gereset.

Iemand enig idee wat dit aan kan liggen?

Bedankt alvast.

 

 

Hallo ervaar je die klachten ook bij alleen gebruik van de tv zonder de tv decoder?

Zo nee, heb je al eens een andere hdmi-kabel geprobeerd of een andere hdmi-poort?


Hi Jan. Dank voor je reactie!

Hoe zou ik de tv moeten gebruiken zonder tv decoder?

En daarnaast, als het aan de tv decoder of aan de HDMI kabel zou liggen, dan zou ik op Netflix ook storing hebben toch?


Hoi @SandervdVeen, 

Het is mogelijk om via een Smart TV apps te gebruiken zonder decoder. Bijvoorbeeld de Netflix app. Als het probleem dan aan de HDMI kabel ligt, heb je in theorie geen last van deze storing tijdens het kijken van Netflix. 

Via welke wijze kijk jij Netflix en welke TV decoder heb jij? 


Hi @Hanna_ 

Ik begrijp wat je schrijft.

Ik weet niet precies welke tv ontvanger ik heb, het merk is Arris, ik denk de VIP 2952 vanwege de groene knop aan de bovenkant.

Ik kijk Netflix via de app m'n smart tv. En het klopt, op Netflix heb ik nooit last van storing. Zeg je dan dat de kans erg groot is dat het aan de hdmi kabel ligt?

Als dat zo is, waar moet ik op letten als ik een nieuwe hdmi kabel aanschaf?

Bedankt weer voor de info.


Hoi @SandervdVeen, Dan klinkt dit zeker als een HDMI probleem zoals @JanD beschrijft. Als je nog een extra HDMI in huis hebt (bijvoorbeeld voor een game console/dvd speler of gewoon nog ergens op zolder) zou je deze even kunnen omwisselen om deze theorie te testen. 


Problemen zijn weg met een nieuwe hdmi kabel.

Bedankt voor de hulp!


@SandervdVeen, fijn om te horen dat een nieuwe HDMI kabel het probleem heeft opgelost!Â