Skip to main content

Beste kpn,

Ik Ben zeer ontevreden over jullie interactieve tv. 
We kijken bekabeld, 1 tv, maar constant haperingen, blokjes beeld, robot geluid. Alles al geprobeerd: tv ontvanger en modem opnieuw opgestart. Tv ontvanger opnieuw geinstalleerd. ( wat trouwens echt lang duurde) Op sd ipv HD gezet. Andere HDMI poort gepakt in de tv. Niks. Blijft helemaal ruk zo. Hoe kan dit opgelost worden?? Heb spijt dat ik ben overgestapt naar jullie!!!!

Heeft u glasvezel of DSL verbinding? Hoe is de tv ontvanger aangesloten op de Experiabox? Met een kabel bestaande uit 1 stuk? Of zitten er kastjes tussen? 


Dsl. Kabel uit 1 stuk. Aangesloten door de monteur. 


Beste @Sjaantje178 

Wat vervelend dat je problemen ervaart met interactieve TV, welke TV ontvanger en modem heeft u? 

Kunt u eens kijken wat er op uw adres mogelijk is? En woont u  in een buitengebied?


Arris tv ontvanger. Experia v10. 

 


Dat is niet erg veel @Sjaantje178, woont u in het buitengebied? En heb je 1 of 2 TV ontvangers in huis?


Ik woon in een wijk die 15 jaar staat in Den Haag.1 tv ontvanger in huis. 


 


U bent recent overgestapt begrijp ik. Welke provider had u eerst als ik het vragen mag?


Niemand van kpn die even wil reageren?


Beste @Sjaantje178, hier is KPN! Het is wat druk, waardoor een reactie even op zit laat wachten. Ik zie dat je 12 Mbit/s kunt halen. Dat is niet heel veel. Op het moment dat je tv kijkt en er ook nog andere apparaten zijn die gebruik maken van wifi, zul je dit inderdaad gaan merken. Ik ben bang dat ik daar niet direct een oplossing voor ga hebben. Is het altijd al zo slecht geweest of merk je dat het de afgelopen periode slechter is geworden?


Niemand van kpn die even wil reageren?

@Sjaantje178, op het Forum zitten ook Superusers, zoals ik en nog wat andere forumleden die veel weten van KPN, alleen mogen we niet de privégegevens zien, daar zijn de KPN moderators voor. Ik en nog wat andere ondersteunen de moderators. 👍🏼😉


Ik ben bang dat ik daar niet direct een oplossing voor ga hebben. 

Als zelfs @Marcia_  geen oplossing heeft, dan kom ik toch met mijn variant op de proppen. 

In Den Haag kun je prima Digitenne ontvangen. Digitenne heeft tegenwoordig een prachtige HD-beeldkwaliteit en je kunt ermee kijken naar de 30 meest bekende zenders. Ideaal ! 

Als je wilt overstappen van Interactieve TV naar Digitenne, dan kan Marcia dat voor jou regelen. 

 


Wij hebben kpn genomen, sinds we hier zijn komen wonen 4 maanden geleden. De verbinding is altijd slecht geweest, maar niet zo slecht als de laatste week. Het is toch van de zotte dat mijn verbinding hier zo slecht is, dat ik niet eens normaal tv kan kijken op 1!!!! Televisie. En dat voor 67,50 per maand. En kpn kan niks voor mij betekenen??


@Sjaantje178 

Jawel , KPN kan jou een Digitenne-ontvanger sturen als alternatief. Digitenne is ook van KPN. 
 

Voor jou werkt Digitenne beter dan interactieve TV. 
 

Geef het aan als je dat wilt proberen. Dan kan Marcia dat voor jou organiseren. 


Als ik die digitenne gratis aangeboden krijg als oplossing, prima. Slechter dan dit kan het niet worden. 


Daar ga ik niet over @Sjaantje178 , @Marcia_ gaat hier bij jou op terugkomen zodra ze weer aan het werk is. 


Als je jouw televisie bekabeld aangesloten hebt op de Experia Box en verder niet te veel andere apparaten op het internet hebt, dan moet dat met SD-kwaliteit zeker wel kunnen. Als er daarnaast anderen bijvoorbeeld naar itv Online, YouTube of Netflix kijken, wordt het al moeilijker. Ik zie trouwens dat er op dit moment ook een storing op jouw adres is de afgelopen dagen. Merk je dat het de afgelopen dagen nog slechter is? Ik zou je willen vragen om het nog even af te wachten. Ik hoop op verbetering na 17 april. 


Mocht dat niet het geval zijn, kan je inderdaad Digitenne aanvragen. Je gaat dan wel 5 euro per maand meer betalen voor die ontvanger. Je kunt er voor kiezen om Ziggo Sports Totaal uit te zetten, als je de kosten wil drukken. Dat scheelt je 15 euro per maand.