Skip to main content

Weer storing 845  846 wat een Kl….. apparatuur resetten weer resetten niks helpt.

Kan het  niet beter KPN.

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

Heeft u dit soort dingen in huis?

 


Ja dat klopt het is gewoon rommel


Werk het via een directe kabel wel goed?


Ja dan wel,maar ik wil geen kabels trekken en gaten boren in mijn plafond.

dit spul werkt niet.


Via superwifi zou dan nog een optie zijn, via de wifimanager kan je die vaak relatief goedkoop krijgen.

Welk modem heb je?Bij de V10A kan je via een TP-link re200 versterker ook tv kijken(ongeveer 15 euro bij de action,maar zelf heb ik hem ergens anders vandaan maar neem aan dat die hetzelfde zijn).


Dat kan ik nog proberen, dank je


Persoonlijk zou ik dan voor superwifi gaan, maar die keuze is aan jou natuurlijk😉

 


Hallo @Wim02, welkom. 

Wat vervelend dat jij telkens foutcodes krijgt op jouw TV. Samen met Joep heb je de oorzaak waarschijnlijk al gevonden: de draadloze verbindingsset (DVS). De DVS kan kabels vervangen door het signaal door te sturen via het lichtnet te verzenden. Erg handig, maar dat kan ook voor storingen zorgen. Bekabelen is dan altijd stabieler. Vaak helpt het om de DVS adapters opnieuw aan elkaar te koppelen. Kijk op onze webpagina: Draadloze Verbindingsset voor meer informatie, tips, en oplossingen. Je kan natuurlijk ook altijd met de tips en alternatieven van @martijn197108

Via superwifi zou dan nog een optie zijn, via de wifimanager kan je die vaak relatief goedkoop krijgen.

Welk modem heb je?Bij de V10A kan je via een TP-link re200 versterker ook tv kijken(ongeveer 15 euro bij de action,maar zelf heb ik hem ergens anders vandaan maar neem aan dat die hetzelfde zijn).

 


Morgen komt de versterker binnen dan probeer ik het opnieuw.

lukt dit niet dan stop ik ermee en stap over naar wat anders (provider)


Je kan natuurlijk naar een andere provider gaan maar zolang jij draadloze verbindingsets gebruikt zal het nooit wat worden.  Jouw electriciteitsnetwerk is gewoon niet geschikt voor die dingen. 


@Wim02 Vraagje: heb je toevallig je tv-ontvanger op de eco-stand staan?

Piet.


?? Kan dat?


?? Kan dat?

Dat kan via de instellingen.

Ik heb gemerkt dat het gebruik van de eco-stand (met lange opstarttijd) problemen geeft als je DVS’en gebruikt. De tv-ontvanger krijgt dan bij het opstarten de benodigde instellingen niet van het modem binnen. Dat komt omdat bij de eco-stand de DVS’en 'denken’ dat de ontvanger uit staat. De DVS die bij de tv-ontvanger zit wordt dan uitgeschakeld. Je krijgt dan de foutcodes te zien.

Als de tv-ontvanger in de 'gewone’ stand staat (met korte opstarttijd) speelt dit probleem niet, omdat de DVS’en dan ‘merken’ dat de tv-ontvanger in de stand-by stand staat en continu online blijven. De instellingen van het modem komen dan gewoon bij de ontvanger binnen.

Piet.


Werkt het met de versterker goed @Wim02 ?


Nee werkt niet. Maandag terug naar de kpn winkel.


Welk modem heb je?Zijn de superwifi´s wel goed aangesloten?