Skip to main content

Ik heb sinds ik glasvezel heb en een nieuw tv kastje heel veel storing op tv. Beeld wordt zwart, geluid valt weg. Enkele seconden, dan is er weer beeld voor een seconde, dan valt ie weer weg. Etc.   Internet is goed.

ik heb zelfs een vaste kabel naar de tv ontvanger laten aanleggen op advies van de monteur. Nul komma nul verbetering. 

Inmiddels hen ik al zeven keer een  Kpn medewerker aan de lijn gehad. die allemaal alles opnieuw weer aan mij vragen en willen doen. Herhaling op herhaling. (meting, resetten, fabrieksinstelling, knopjes aan/uit, modem controleren etc) De laatste medewerker raadde mij zelfs aan om te blazen op de Hdmi kabel, er zou een stofje op kunnen zitten. Zelfs dat heb ik in mijn wanhoop maar gedaan, met natuurlijk nul komma nul resultaat. 

Kan het door het nieuw tv kastje komen? 

Ik overweeg mijn dure Kpn abonnement op te zeggen. Dan gebruik ik mijn pc en dat scheelt heel geld en veel ergernissen.

 

 

 

 

Welke KPN tv ontvanger heb je?

Hoe is deze verbonden met de Experia box of box12 (KPN router modem)? Ik begrijp met een vaste UTP (CAT5E) kabel als ik het goed begrijp.

Zit er ook nog een switch tussen?

 

Duur, wat versta jij onder duur?

Ziggo is niet goedkoper en dat is de enige die ik als concurrent van KPN zie.


Dit is met een vaste kabel aangelegd, Geen switch,

Het tv kastje is HdmiHmb 2260


De Arcadyan HMB2260 begint langzaam een oud beestje te worden.

Voor tv kijken is hij nog perfect.

 

Maar misschien is dit een idee.


He hoe kan dit nou? Hij is net nieuw.. en ik had vanmorgen een uurlang een Kpn medewerker aan de lijn die zei dat dit een goede was.

 

Wat kan de reden zijn voor dit wegvallende signaal? Aan de Kpn helpdesk heb ik weinig, die lopen alleen hun stappenplan af. En bij elke medewerker moet ik steeds hetzelfde opzoeken en antwoorden geven . En als ik zeg dat dat allemaal niet helpt, ben ik zgn degene die niet meer wil meewerken. 


De Arcadyan HMB2260 is bijna 10 jaar oud.

Wordt alleen nog als vervangende KPN tv decoder geleverd.

 

Daarna kwamen de volgende KPN tv decoders:

Arris 2952 (ongeveer 2015 of 2016), wordt ook alleen nog als vervangende decoder geleverd. 

Arris 5202 (4K decoder kwam ongeveer in 2020)

DIW7022 (net een paar weken uit) En deze werkt ook via WIFI. 

 

De box12 is wel het laatste model (KPN router modem).😉


Heeft u al eens een andere HDMI kabel geprobeerd? Of deze omgedraaid? Misschien in een andere poort van de tv?

Bij problemen met de internetverbinding zou u een foutmelding moeten krijgen. Die krijgt u niet?


Heeft u al eens een andere HDMI kabel geprobeerd? Of deze omgedraaid? Misschien in een andere poort van de tv?

Bij problemen met de internetverbinding zou u een foutmelding moeten krijgen. Die krijgt u niet?

Hoi @Franske2 .  Ik zou het ook eerst hierin zoeken.  Zo te lezen heb je het ding verder perfect aangesloten.   Mocht dat met de kabel en poort ook niet werken, laat het mij weten.

Misschien moeten we dan toch eens een omruil overwegen. 

 


Dat zou een goede optie zijn. Maar hoe kan dat geregeld worden? De tig medewerkers die ik aan de lijn heb gehad, zeggen dat ze eerst hun protocol moeten aflopen. En na tig keer bellen, begint een helpdesk medewerker die niet in de log kan kijken, gewoon weer van voren af aan.

Hoe kan ik in aanmerking komen voor een omruil?


Ha Erwin,

Of kun je hier geen antwoord op geven?

Hoe kom ik verder in dit kafkaiaans gebeuren?


@Franske2

Moderaters zijn druk, meestal duurt het een paar dagen.

 

Heb je alles verder geprobeerd?

 

En de Arcadyan HMB 2260 is inderdaad een oud beestje.

Maar bij omruilen krijg je deze of de Arris 2952

Wel gebruikte refurbish decoders. 

 

Die vaste UTP (cat5E) kabel, zitten daar geen knikken in?

En zitten alle stekkers er goed in? 

 

Heb je je profiel van het forum ook compleet ingevuld?

Dat is makkelijk voor de moderater (KPN medewerker).


Ok, dus de andere HDMI kabel heeft het niet opgelost, begrijp ik? @Franske2 


Ha Erwin,

Nee, de nieuwe HDMI kabel is nieuw, en helemaal door muren heen aangelegd. met veel boorwerk enzo. En mooi weggewerkt achter gootjes enzo. 

 

Inmiddels stoort de tv ontvanger steeds erger, Soms 10 sec achter elkaar zwart beeld. 

Ik kan wel op de tv zie dat ik bij het geluid harder zet. Dat laat ie wel zien, dus dan zit het toch in de tv ontvanger dat ie een steeds zwakker signaal afgeeft?


Ha Joop. Dat is allemaal al geprobeerd. 


@Franske2  Ik zie dat ik je gegevens nog helemaal niet heb.

Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?