Skip to main content

Al sinds anderhalve hebben wij een storing op onze interactieve tv. Wanneer wij de tv aandoen krijgen wij enige tijd een normaal beeld, kunnen wij de programma's volgen, maar na enige tijd komt het beeld stil te staan en verschijnt een bericht dat de verbinding tussen de experiabox en de tv-ontvanger tijdelijk is verbroken (rtb-400). Dit gebeurt elke avond als wij tv kijken! Wij hebben hiervoor elke keer 0800-0402 gebeld over een oplossing van het probleem en de medewerkers zeiden dat wij onze experiabox moeten resetten en het zwarte stekkertje van de tv-ontvanger uit moeten halen en daarna weer erin moeten stoppen. Dit elke keer gedaan en de interactieve tv laadde telkens weer op zodat we weer tv konden kijken. Dit is toch elke keer niet de bedoeling dat we telkens weer moeten resetten!! Daardoor kunnen wij op de labtop ook tijdelijk geen internet krijgen totdat het resetten van de experiabox is afgerond. We vinden het allemaal zeer vervelend, kunnen ook geen programma opnemen om later terug te zien! Voor al dat ongemak betalen wij wel elke keer ons contract bij de KPN! Wij vragen voor al dat ongemak wel een vergoeding van de KPN! Nu is ons beloofd dat de nieuwe software er binnenkort aankomt om dat probleem op te lossen. Wij kunnen niet wachten dat die nieuwe software van u er is!

 

Hoi @Henkvera, welkom op het forum! Jammer te horen dat je deze foutmelding zo regelmatig hebt op het moment. Zoals in die melding ook staat, deze betekent dat de tv ontvanger op dat moment even geen goede verbinding heeft met de Experia Box. Het is dan ook belangrijk om te kijken naar de manier waarop je tv ontvanger verbonden is met de Experia Box, en of hier iets mee aan de hand is. 

Daarom ook de vraag: is de tv ontvanger rechtstreeks met een kabel met de Experia Box verbonden? Of zit er iets tussen, zoals bijvoorbeeld een draadloze verbindingsset, een switch, of een wifi punt?


Goedemorgen, het modem is dmv een witte stekker verbonden met de tv-ontvanger, maar er zit ook een draadloos vebindingspunt tussen, DVS650 via Glasvezelnet. Alles heeft goed gefunctioneerd tot de Kerstdagen, vanaf die tijd moet ik elke dag het modem en de tv-ontvanger resetten, omdat het TV-beeld stilstaat met de foutcodes F143 of F842 of RTB400, daardoor ook tijdelijk geen internet. Kpn Backoffice zei dat er erg veel problemen zijn bij Kpn hierover, en ze bezig zijn met nieuwe software te downloaden in de interactieve tv's deze maand, omstreeks 20 januari zal deze problemen opgelost zijn volgens Kpn. Wel erg vervelend allemaal, ik heb al een klacht ingediend bij Kpn Backoffice en ik wacht nog op reactie. 


Ah, ja dit dacht ik al. We zien deze foutmelding het meest bij deze manier van aansluiten, en ook het meest in deze tijd van het jaar (winter, kerstperiode). Dit omdat deze draadloze verbindingsset het signaal via het stroomnetwerk verstuurd. Als er dan ineens veel meer gebruik is van het stroomnetwerk (zoals in de winter en vooral rondom de kerst) kan dit storing geven. Ik raad je aan om de draadloze set opnieuw te koppelen. Meer informatie over hoe je dat doet, en storingen oplossen met de draadloze set in het algemeen, lees je in dit topic.

 

Mocht het probleem blijven bestaan, dan raad ik toch aan om de tv ontvanger met een rechtstreekse kabel aan te sluiten op de Experia Box.


Hallo HenkVera, 

Precies hetzelfde probleem. Ook al diverse chatsessies en telefoontjes gepleegd. Draadloze verbindingssets gereset en zelfs vervangen. Oplossing kpn, we sturen een kabeltje!! Pffff, zo klaar mee! Al vanaf begin december ge. O.H. met kpn.

Al 37 trouwe klant, zeker niet omdat ze de beste en goedkoopste zijn...mag nu wel eens opgelost worden.

 


Dan weet u nu dat uw electriciteitswerk niet meer geschikt is voor draadloze verbindingsets.  Ergens op het netwerk is "ruis " ontstaan waardoor ze niet goed meer werken.  Draadloze verbindingsets kunnen goed werken maar ze kunnen slecht tegen ledverlichting, dimmers en telefoonopladers.  Daar kan KPN niets aan doen. Het enige alternatief is kabels trekken.  Veel werk maar succes gegarandeerd.Â