Skip to main content

Ik heb een abonnement met KPN voor 2 TV aansluitingen. Zondag een week geleden werkten beide aansluitingen niet. Met KPN zeker een uur aan de telefoon probleem op te lossen. Eindconclusie een kabel is defect. Dus werd mij een nieuwe kabel toegestuurd. Deze kabel aangesloten maar kreeg code F842 dus geen verbinding. Verder werd mij niet 1 maar 2 kabels toegestuurd. Voor een leek dus moeilijk te bepalen welke kabel ik moet gebruiken. Dus beide kabels gaven code F842. Nu werkt ineens 1 TV wel maar betaal voor 2 aansluitingen. Hoe lost KPN dit op???

Hoe lost KPN dit op???

Als jij die twee TV ontvangers omwisselt, verhuist het probleem dan mee of is het dan ineens de andere TV ontvanger die de melding F842 gaat geven?


@LissyJane 

 

Welke KPN tv ontvanger heb je?

Hoe zijn deze verbonden met de Experiabox of Box12? (wat zit er allemaal tussen).


Met experia box  zijn ze verbonden. Heb 3 modems 1 die met de experia box is verbonden en bij iedere TV een modem (noem het draadloze stekker) die vervolgens weer verbonden is met een zwart doosje bij iedere TV (dus ook een modem?) Tot op vorige week donderdag werkte de TV  normaal hoewel ik wel constateerde dat bij het opstarten even code 843 verscheen en daarna weer normaal ging opstarten. In de slaapkamer blijft het code 843.


En toen ik de kabels die KPN mij stuurde verbond verscheen code 842. Dus dat is het niet.

 


Oei een "draadloze" verbindingsset, dat soort dingen kunnen een bron van ellende zijn, die zijn zeer gevoelig voor interferentie op het lichtnet. Het aansluiten van een nieuwe lamp of telefoon oplader kan de werking zo'n verbindingsset al volledig om zeep helpen.

Als je een TV ontvanger, die nu F842 geeft, eens rechtstreeks op de Experia/KPN Box aansluit, start hij dan wel goed op?


@LissyJane 

 

Welke KPN tv decoder heb je?

 

En een DVS is inderdaad vragen om problemen.

Omdat het 230 volt netwerk steeds meer vestoord raakt.

Verder is het 230 volt netwerk hier ook helemaal niet voor gemaakt.

 

Mocht je de nieuwste Sagacom DIW7022 (KPN tv+) decoder hebben, zie dan dit advies schema van KPN:

(groene lijn is een UTP (CAT5E of Cat6) kabel)

 


Is het vierkante boxje de decoder? type is VIP2952.???


Is het vierkante boxje de decoder? type is VIP2952.???

 

Dat klopt, in dit schema de nieuwste Sagacom DIW7022.

Maar ook voor de Arris VIP 2952 kan je dit schema perfect gebruiken.

 

Mocht er ook een switch tussen zitten, zorg er dan voor dat deze IGMP snooping ondersteund, anders heb je geen beeld, maar wel een fout melding.


Sorry maar mijn begrip lijkt hier te kort te schieten. Ik snap er niks van. Moet ik dan de kabels dan aansluiten op de experia box? Waarom twee kabels? Begrijp nu geen snars meer van. Ik heb de kabel aangesloten op de TV in mijn slaapkamer en geeft dan code 842? Ben echt ten einde raad.

 


Sorry maar mijn begrip lijkt hier te kort te schieten. Ik snap er niks van. Moet ik dan de kabels dan aansluiten op de experia box? Waarom twee kabels? Begrijp nu geen snars meer van. Ik heb de kabel aangesloten op de TV in mijn slaapkamer en geeft dan code 842? Ben echt ten einde raad.

 

 

Als je de UTP kabel op je tv aansluit, dan kan je op de tv het Smart tv deel goed gebruiken.

Maar op zich kan dat ook perfect op via WIFI.

Dit staat geheel los van de KPN tv decoder (ook wel setup box genoemd)

 

De KPN tv decoder daartegen moet altijd via een UTP kabel (uitgezonderd de nieuwste Sagacom) worden aangesloten en met een HDMI kabel naar de tv.

Zoals ook in het schema wordt aangegeven.

 

Foutcode 842, zie ook hier.

Foutcode 303 of 842 oplossen

Je tv-ontvanger heeft geen verbinding met je modem (Experia Box / KPN Box) Los het eenvoudig op: 

 

Zoals je ziet, de foutcode geeft aan dat er, waarschijnlijk bij u, geen UTP kabel in de KPN tv decoder is aangesloten. 


Snap er niets van voorheen werkte alles prima maar zondag begon het probleem code 843 op beide TV's ben voorheen niet aangekomen. Klantenservice gebeld en zeker een uur met hen gesproken. Allerlei stekker in en uit gehaald. De modems op elkaar gezet in het stopcontact. Later op de avond alles weer ingesteld in afwachting van de kabel voor het modem dat mij werd toegestuurd. Toch even gekeken of mijn TV in de zitkamer weer werkte. En wat ziet mijn oog deze werkt ineens prima. Dat doorgegeven aan een expert van de klantenservice die ik foto's en video's heb gestuurd van de situatie bij mij thuis. Ene David de Potter van uw bedrijf wilde een monteur sturen, maar ik vermoedde dat de kabel van de experia box naar het modem wellicht de storing veroorzaakt. Dat blijkt dus duidelijk niet, omdat dus dezelfde avond nog mijn TV in de zitkamer welk werkt. Dus nog diezelfde avond David de Potter een mail gestuurd en gezegd dat ik denk dat het modem (voor mijn draadloze stekker) wellicht stuk is. Enfin dinsdag gebeld met KPN of ik dit modem kan verwisselen. Het is maar een gis van mij. Dat kon maar dan moest ik wel naar de KPN winkel gaan. Daar aangenomen bleek men mij niet te kunnen helpen omdat hun interne verbinding met KPN een storing gaf. Of ik maar morgen wilde terugkomen. Hoe gaat KPN om met klachten van klanten. Ben er helemaal niet blij mee en stel voor dat we in overleg toch maar een monteur moeten laten komen. Ik kom er zelf niet meer uit. Hoor graag.

 


@LissyJane 

“uw bedrijf”

Ik ben net zoals jij klant bij KPN.

Ik werk niet bij KPN en heb ook nooit bij KPN gewerkt.

Op een forum helpen vooral klanten elkaar.

 

Vraagje, want ik kan die foto's natuurlijk niet zien.

Maak je gebruik van een DVS? (blokjes in het stopcontact waar de UTP ingaat en bij de KPN tv decoder uitgaat)

Zit de UTP kabel goed in de KPN tv decoder?

 

Je kan, morgenochtend na 8 uur, bellen met 0800-0402 en vragen om een monteur.

Dat kost volgens mij € 75,--

Of je kan het aan een handige buurman of kennis vragen (is goedkoper😉). 

 

En nogmaals:

Welke KPN tv decoder heb je?

Welke Experiabox of Box12 (KPN modem / router) heb je?


Sorry dacht dat ik met KPN mensen sprak. Excuses voor mijn boze reactie. Onwetendheid mijnerzijds.  Experia box V10 en DVS650. 

 


Die DVS650 is het probleem.

Door de steeds grotere verstoring op het 230 volt netwerk werken de DVS'en steeds minder goed.

Vervang die door een UTP (CAT5E of Box12) kabel.

 

Kan dat niet , koop dan 2 stuks Superwifi repeaters.

Zie hier via KPN.

Helaas 2 stuks, omdat anders bij de V10 het WIFI punt ergens anders komt.

U koopt deze als eigendom, maar KPN ondersteund ze wel en stuurt ook regelmatig updates.

 

U heeft de KPN tv decoder Arris Vip 2952 

Op zich zijn dat goede KPN tv decoders.

 

Eventueel SuperWIFI repeaters aansluiten op de V10 en 1 bij de KPN tv decoder.

Sluit de eerste zo dicht mogelijk bij de V10 aan met een korte UTP kabel.

Zet de 2de bij de KPN tv decoder en sluit deze met een korte UTP kabel aan op de KPN tv decoder. 


Dank voor het advies, maar zojuist de DVS aangesloten op de experia box en ja hoor geen TV ontvangst. Deze DVS is volgens mij naar de knoppen. Dus lijkt mij niet anders dan een andere aan te schaffen. Maar bedankt voor alle tips. Groeten Lissy de Raadt


@LissyJane 

Zoals ik al had vermeld, is een DVS vragen om problemen.

Door de steeds grotere verstoring op het 230 volt netwerk, werken ze steeds minder goed.

En het 230 volt netwerk is hier ook helemaal niet voor gemaakt.

 

Je kan beter kiezen voor SuperWifi 2 van KPN, zie mijn reactie hierboven. 

Ik heb er ook een aansluit advies bij gezet.

 


Oke dankjewel groetjes


Hi Lissy, wat naar dat 1 van de ontvangers niet werkt. 

Nog even een laatste vraag, die DVS heeft 3 lampjes, hoe branden die lampjes bij de televisie die niet werkt? Branden ze alle 3? En welke kleur?