Skip to main content

Sinds paar dagen hebben wij ook een Arris VIP5202 tvbox, regelmatig blijft beeld hangen of schokkerig beeld. Komt er software update?

Admin: vraag afgesplitst naar eigen topic

Hi @BartFlevo! De signalen die je omschrijft doen me niet direct denken aan een probleem door of met een software update. Vaker is dit het gevolg van de verbinding naar de tv-ontvanger toe. Waar dat dan precies is gaan we natuurlijk uitzoeken! Zou je kunnen aangeven of de verbinding tussen je Experiabox en tv-ontvanger een directe kabel is of dat er nog apparatuur tussen zit? Daarnaast zou ik je ook willen vragen hoe het gaat met de andere apparatuur in huis en of je het probleem op de ontvanger ziet bij bepaalde zenders, opnames of al het kijken. Als laatste zou ik je willen vragen eerst de tv-ontvanger een frisse start te geven en als het probleem daarmee niet weg is ook de Experiabox een reset te geven. In de meeste gevallen zijn deze twee stappen voldoende om de storing op te lossen. Mocht dit niet zo zijn laat dan weten wat het antwoord is op de eerdere vragen en dan gaan we het oplossen! 


Ik had hiervoor de 4k ontvanger zte8001. Die werkte probleemloos. Software reset gedaan, alles bedraad aangesloten. De nieuwe ontvanger hapert incidenteel. Afwachten hoe het verder gaat.


@BartFlevo hoe gaat het op dit moment met de kwaliteit van het signaal? Waarschijnlijk heb je namelijk last gehad van een tijdelijke landelijke storing. Heb je alle zenders weer haarscherp op TV?


Zo nu en dan hapert beeld nog, vooral bij terugkijken, maar kijk t nog even aan


@BartFlevo is goed. Wat ik wel zou willen vragen is of je dan bij het aankijken bij zou kunnen houden op welke zenders het voorkomt en ongeveer hoe vaak. Zodra je daar wat meer informatie over hebt laat het hier dan weten. We willen graag dat je op de beeldkwaliteit kan vertrouwen en niet zit et wachten tot de volgende keer dat er weer een kleine stotter is. Laat het hier even weten als je wat meer informatie hebt en dan ga ik voor je kijken hoe we ook de laatste storingen op kunnen lossen. 


@BartFlevo hoe gaat het op dit moment met de storing? Zijn ook de laatste kleine haperingen weg?