Skip to main content

Beeld blijft sinds update regelmatig stil staan, nu vandaag weer storingen op tv , buurman heeft nergens last van in appartement complex , hij heeft Ziggo. 
Hoe kan dit ? Alle stappen diverse malen opnieuw gedaan !!! 

Beste. KPN 

weer problemen met Tv kijken ( stopt of beeld staat stil en geen tot zeer trage WiFi .

Alle stappen doorlopen met KPN en ook harde reset helpt niets, tot voor de nieuwe software update nooit geen problemen gehad nu echt zwaar irritant. 
Hoe kan dit ? En nog belangrijker…. hoe lossen we dit zsm op ? 
 

John 


Welkom op ons forum, @John G. Ik begrijp dat je problemen met televisie kijken ervaart, je hebt last van haperend beeld. Dat is natuurlijk niet erg prettig televisie kijken. Ik wil je vragen om eerst de stappen voor het oplossen van haperend beeld te doorlopen. Vaak is een haperend beeld namelijk een gevolg van een slechte verbinding tussen de tv-ontvanger en het modem. Met dit stappenplan zal hier eerst naar gekeken worden. Kom je er zo uit?


Kijk je via de KPN ITV app in je tv (indien Samsung of LG) of kijk je via de decoder?

En als het die laatste is: via netwerkkabel aangesloten of zit er ook nog een DVS tussen?


Ik kijk via de decoder van KPN, voor de update nooit problemen, nu loopt het ondanks alle opgevolgde handelingen nog steeds slecht. 
Dit ben ik niet gewend van KPN want heb verders nooit klachten.

alle bekabeling is ook nieuw en nogmaals laten doormeten voor alle zekerheid. 
 

Dusssssssss 


Problemen met tv kijken via de decoder en problemen met wifi (de snelheid of het bereik?) zijn 2 afzonderlijke problemen.

Wat tv betreft via decoder: er waren de afgelopen maanden flinke problemen met de reactiesnelheid van de menu's en epg. Die zijn inmiddels terug naar zo'n 2 seconden.

Verder: welke decoder heb je? (Motorola vip1853, Arris vip2952 (V2), Arcadyan HMB2260)

Haperen enzo kan met de snelheid te maken hebben.

Doe eens twee snelheidstesten: Eén met je laptop met kabel aan het modem en één via de wifi. Welke snelheden haal je? In beide gevallen alle tv decoders minimaal op standby. kpn.com/speedtest

Verder is de (maximale) lijnsnelheid op je adres, als je via koper bent aangesloten, ook wel ter zake doende. Dat zie je op Fourstack.

 

buurman heeft nergens last van in appartement complex , hij heeft Ziggo.

Appels en peren natuurlijk. TV distributie bij Ziggo is totaal anders. Dan kun je beter vergelijken met iemand die ook KPN heeft (of xs4all).