Skip to main content

Ik heb mijn TV sinds kort op een plaats staan waar ik geen vaste LAN aansluiting heb (tenminste niet als ik geen kabels door de kamer wil trekken).  

Ik heb de Devolo Magic-2 set gekocht, omdat het de snelste adapter van het moment is. Gek genoeg werkte het een aantal dagen perfect. In eens komt de TV met een blauw tekstblok en geeft aan dat het signaal niet in orde is. 

Ik heb al geprobeerd om iets met de settings van de adapters te doen, maar geen resultaat. Als ik een ethernet kabel er in plug is de ontvangst prima. 

Is er iemand die ervaring heeft met dit probleem?

je bedoelt dat als je test met een kabel van experiabox naar ontvanger dat het dan wel werkt?


Ja, klopt.  
ik weet dat een kabel de voorkeur heeft, maar de performance van de Magic-2 adapter zou ruim voldoende moeten zijn voor TV.


De performance van de powerlines kan voldoende zijn, maar het blijft een storingsgevoelige techniek. Het kan lange tijd goed gaan maar door ruis op het elektriciteitsnet van een slechte ledlamp o.i.d. gaat het opeens helemaal fout. Een kabel blijft de meest betrouwbare verbinding.


https://www.devolo.com/support

Er staan daar ook tools voor je probleem 


Hoi @Rob_kijkt_TV . Ben je er uitgekomen? Heb je die devolo's stabiel gekregen? Zo ja, kun je vertellen hoe?


Beste  Erwin, ik heb een ticket naar Develo gestuurd en die vroegen of een een log wilde maken via hun dashboard. Hier hebben ze naar gekeken en eigenlijk niets gevonden dat een probleem is. 

In zijn algemeen kunnen dit soort problemen ontstaan door dimmers en LED verlichting.  

Ik ben er eigenlijk nog niet echt uit. 

Het gaat dagen lang goed en dan in eens is het mis. Heb in huis van alles aan en uit gezet, maar kan niet ontdekken wat de boosdoener is. 

 


Hallo @Rob_kijkt_TV,

Vervelend dat jouw problemen ongrijpbaar blijven. Mogelijk komt de storing zelfs “van buiten" via het elektriciteitsnet. Kijk bijvoorbeeld eens naar dit topic: Voorkom netwerk brug met de buren (DVS)


Hallo @Rob_kijkt_TV , gebruik je bij die Devolo-set ook de wifi en/of de extra LAN-aansluiting voor een PC?

Zo ja, dan gaat het mis.

KPN adviseert op de 1e plaats waar mogelijk bekabeld te werken, indien met de powerline adapters gewerkt wordt deze uitsluitend te gebruiken voor óf wifi/bekabeld internet óf TV kijken, niet gecombineerd, dat gaat niet lukken of geeft foutmeldingen en storingen.

Zelf heb ik een vergelijkbare set van een ander merk, maar ook met de Ghn-techniek en als ik de wifi aan liet staan liep bij mij geluid en beeld niet synchroon op de tv en als ik de wifi uitschakelde en de adapter puur alléén voor de tv gebruikte ging het wèl goed.

 

 


mmm,  ik heb er geen tweede LAN op aangesloten, maar gebruik wel WIFI.  Deze Devolo zet een Mesh op voor WIFI.  Als ik dat uit moet zetten wordt ik niet blij van…. 

 

Dat KPN de voorkeur geeft aan bekabeld TV kijken weet ik, maar ik heb op deze plek in de huiskamer geen aansluiting en die is ook niet makkelijk te realiseren. 


KPN geeft de voorkeur aan ongestoord TV kijken en dat gaat het best (en goedkoopst) met een kabel.

Ze verkopen ook de DVS-en maar die zijn gevoelig voor factoren buiten de controle van KPN.


Hallo @Rob_kijkt_TV , welk modem heb je van KPN, als het een V10 of lager is is er geen MESH-functie waar die Devolo mee samen kan werken.

Als je de wifi op de Devolo uitzet waar ook je tv mee is verbonden gaat het dan weer goed?

Zit de Devolo wel in een vrij stopcontact, bij voorkeur geaard, voor een optimale verbinding?

Als de Devolo op een meervoudig stopcontact zit niets aansluiten op de overige vrije stopcontacten.

 


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust. 


Problemen zijn er nog steeds.

Ik heb geprobeerd de wifi uit te zetten. Dat maakt niets uit. 
ik gebruik een geaard stopcontact. Het naastliggende stopcontact is vrij. 


Hallo @Rob_kijkt_TV,

Vervelend dat jouw problemen ongrijpbaar blijven. Mogelijk komt de storing zelfs “van buiten" via het elektriciteitsnet. Kijk bijvoorbeeld eens naar dit topic: Voorkom netwerk brug met de buren (DVS)

Dit ga ik eens proberen. Ben nu niet thuis.


De performance van de powerlines kan voldoende zijn, maar het blijft een storingsgevoelige techniek. Het kan lange tijd goed gaan maar door ruis op het elektriciteitsnet van een slechte ledlamp o.i.d. gaat het opeens helemaal fout. Een kabel blijft de meest betrouwbare verbinding.

Inderdaad, maar dat hoeft niet per se een Ethernetkabel te zijn. Misschien ligt er nog een kabel-TV co-ax aansluiting in de buurt van de TV, en dan is een setje MoCa-adapters een goed alternatief. Ik gebruik daar zelf een setje Hirschmann INCA 1G adapters voor.


Lijkt me helemaal geen goed alternatief. Zijn duur. Gaan wel eens kapot. Gebruiken stroom. Nemen 2 stopcontacten in beslag. En ziet er rommelig uit. Beter is die coax kabel gewoon te vervangen door utp.


Hallo @Rob_kijkt_TV,

Vervelend dat jouw problemen ongrijpbaar blijven. Mogelijk komt de storing zelfs “van buiten" via het elektriciteitsnet. Kijk bijvoorbeeld eens naar dit topic: Voorkom netwerk brug met de buren (DVS)

Dit ga ik eens proberen. Ben nu niet thuis.

Ik heb dit uit geprobeerd. Een nieuw paswoord op het netwerk gezet en alle problemen opgelost! 

 


Dank voor de update en ik heb het als beste antwoord gemarkeerd. Hopelijk hebben anderen er ook iets aan!