Skip to main content

Als ik op de televisie die ik boven heb staan van zender verander, loopt de tv beneden vast. 

Heen en weer schakelen tussen zenders lost het op. Andersom is het niet het geval.

Tv beneden rechtstreeks verbonden via Experia.

Tv boven verbonden via stroomnet met de door KPN geleverde apparatuur.

Beide tv's zijn Samsung.

Ik heb glasvezel.

Is dit op te lossen? het reuze irritant voor degen die beneden zit! Temeer omdat degen die boven zit een man is en dus veel zappt!:smile:

Kunt u testen met een kabel ipv het draadloze verbindingset? Om te kijken of dat de boosdoeners zijn. 9 van de 10x is dat namelijk het geval. Als dat zo is dan is uw electriciteitswerk niet geschikt. 


Dat ga ik proberen. Bedankt voor de reactie

Wordt vervolgd.


Switch ertussen? En is die switch managed?


@Superpomo Welkom op het forum. Erg irritant dat je televisie zo vaak stoort, en dan ook nog zo'n zappende man.. 😉 Zou je mij kunnen laten weten of de optie van @Joep1965 het probleem heeft opgelost? Anders gaan we zoeken naar een andere oplossing. 


Ik ben dus die zappende man zelf, hahaha! Dat vind mijn vrouw irritant.

Ik heb het net geprobeerd met een vaste kabel. Blijkt nu inderdaad te werken. Feedback: nu wordt ik gedwongen nog een vaste kabel naar boven te trekken omdat ik die andere voor mijn bedrijfswerkplek gebruik, is verplicht. Ik heb bovendien in de experiabox geen plaats meer voor extra draad.

Voor de duidelijkheid wat betreft configuratie: 

  • computer vaste kabel (is verplicht vanuit het bedrijf in verband met beveiligingseisen)
  • Een tv in de werkkamer via stroomnet apparaat.
  • een tv in de masterbedroom (hierop de storing zoals hierboven aangegeven) met aansluiting op stroomnet.
  • Ik heb in de experiabox geen plaats meer voor extra draad. 

Ik heb in de experiabox geen plaats meer voor extra draad. 

Maar als je de tv die nu via DVS loopt met draad zonder DVS gaat doen, dan is die aansluiting toch beschikbaar? Het aantal apparaten veranderd niet: 1 computer en 2 tv-ontvangers = 3. Dan kan met elke experiabox; zelfs met de nieuwste v10a met maar 3 poorten.

En anders bestaat er altijd nog een switch. Dat is mss handiger i.v.m. lengtes.

P.S. ik mis “een tv in de huiskamer” :thinking:

Is het stroomnetapparaat nog DVS 200 adapters? Dan is het te overwegen de hele set te vervangen door de (veel) snellere DVS 1200 adapters.


Peter G dank voor je reactie. Er is idd een tv in de huiskamer.

Verder begrijp ik niet wat je zegt over DVS. Ik ben niet zo goed met dit soort dingen om eerlijk te zijn

Wat is DVS?

 


Je hebt het toch over stroomnetadapters voor het signaal (utp rj45 dus). Dat is een DVS.

Is het stroomnetapparaat nog DVS 200 adapters? Dan is het te overwegen de hele set te vervangen door de (veel) snellere DVS 1200 adapters als je geen kabels v.a. de experiabox wilt trekken/leggen.


Peter G weet inmiddels dat je met DVS draadloze verbindingset bedoeld.

 computer gebruikt de vaste kabel (is verplicht vanuit het bedrijf in verband met beveiligingseisen)

Kan ik dus niet omruilen met DVS...Krijg ik problemen met mijn baas…..


DVS is net zo bedraad als kabel zonder DVS.

Maar ik bedoel als je de verbinding met DVS naar de tv ontvangers gaat vervangen voor directe kabels heb je net zoveel aansluitingen nodig.

Heb je nog de DVS 200 dan deze vervangen door de nieuwe en veel snellere DVS 1200. Als je geen (nieuwe) UTP bedrading wilt of kunt leggen.

Mijn neef heeft glasvezel en kon nog niet eens met één tv HD kijken met een DVS 200, maar wel prima met de 1200.


@Superpomo Goed dat dit geprobeerd is en dat het probleem dus in de Draadloze verbinding set lijkt te zitten. Ik zie dat @PeterG je al verschillende opties heeft uitgelegd, bedankt daarvoor! Ook ik ben wel benieuwd welke DVS je hebt, dit zou normaal gesproken op de voorkant van de adapter moeten staan. Zou je voor mij ook je forumprofiel willen invullen en zou je kunnen laten weten of dit gelukt is? Dan kan ik de gegevens er bij pakken en meedenken in een oplossing. 


@Rutger_  forumprofiel ingevuld. Op de voorkant staat niets bijgaand twee foto's 

 


@Rutger_ Ik heb wel in mijn netwerk info over de experiawifi maar die wil ik niet openbaar delen. Heb je hier wat aan? via kpn aangeschaft.


De MT 2360 is een behoorlijk oud type netwerkadapter.

Dat is de DVS 200 (kpn aanduiding).

Mijn neef kon er, ondanks glasvezel, niet eens HD mee kijken. Tot “HD van af 1” keek ie daarom nog SD. Na de omzetting naar HD van af 1 heeft ie de nieuwste gekocht, DVS 1200, en nu werkt het met HD perfect.

Mijn advies, vervang die hele set adapters voor de nieuwe.

Voor 1 tv met 2 adapters.
Voor 2 tv’s met 2 adapters.


@PeterG Allereerst bedankt voor het meedenken. dat kost me dan wel 115 euro. Vind ik wel een heel bedrag. Bedankt voor je oplossing, Ik ga erover nadenken.

 


@PeterGAllereerst bedankt voor het meedenken. dat kost me dan wel 115 euro. Vind ik wel een heel bedrag. Bedankt voor je oplossing, Ik ga erover nadenken.

@Superpomo je kunt er eventueel ook voor kiezen om een UTP-kabel te trekken, dan heb je eigenlijk nog de beste en een garandeert goede verbinding. Er hoeft maar een hikje of een verstoring op je electriciteitsnet te zitten, dan heb je ook slecht beeld. 


@PeterG dank voor je reactie. Dat begrijp ik. Dat is idd de beste oplossing,

Ten eerste : dat wil ik eigenlijk niet een extra kabel

Ten tweede volgens mij zit de experiabox vol, en kan ik er geen UTPkabel meer in kwijt.

Is er een andere goedkopere oplossing misschien?


@PeterGdank voor je reactie. Dat begrijp ik. Dat is idd de beste oplossing,

Ten eerste : dat wil ik eigenlijk niet een extra kabel

Ten tweede volgens mij zit de experiabox vol, en kan ik er geen UTPkabel meer in kwijt.

Is er een andere goedkopere oplossing misschien?

Ik ben dan wel niet Peter, :wink:  Maar KPN kan jou ook een Switch sturen, zodat je meer UTP-aansluitingen hebt. Echt, de beste oplossing is om een kabel te trekken. Het geeft eerst een hoop werk, maar daarna zul je er blij mee zijn dat je het gedaan hebt. Dit is die switch:

Switch – Netgear GS105E


De oplossing van Dennis, gewoon utp kabel, is de beste en minder prijzig dan een DVS set. Maar kost wel meer moeite en tijd om aan te brengen. Storingsvrij en werkt jaren en jaren.


Als ik alles op een rijtje zet is het goedkoopste netgear switch voor uitbreiding ethernetpoorten en dan een extra kabel naar boven trekken voor de tv aansluiting ipv draadloze verbindingsset.


Als ik alles op een rijtje zet is het goedkoopste netgear switch voor uitbreiding ethernetpoorten en dan een extra kabel naar boven trekken voor de tv aansluiting ipv draadloze verbindingsset.

U heeft al een kabel naar boven liggen, dus u kunt die switch boven aansluiten bij uw computer. Op de switch sluit u dan naast uw computer gewoon de beide tv's aan die u boven hebt staan.


@Nick83 k 83 Goede suggestie; dat was mijn volgende vraag. Dan ga ik het zo maar doen. Hoef ik idd ook geen kabel te trekken. Allen bedankt voor het meedenken!


@Superpomo Ik zie dat de mede forumgebruikers je ook nu alweer een eind op weg hebben geholpen. De suggestie om aan te sluiten met kabel is bijna altijd de beste suggestie, tv kijken met kabel is inderdaad veruit de stabielste manier. Ik heb je ook een privé bericht gestuurd, mocht je naar aanleiding hiervan nog vragen hebben dan kun je daar altijd op reageren. Mocht je nog vragen hebben met betrekking tot de aansluiting dan zie ik deze graag terug in dit topic. 


@Rutger_  Dank je wel. Een goede oplossing, switch inmiddels besteld. Ik ga er mee aan de gang en als ik er niet uitkom laat ik dat via deze topic weten. Dank je wel allemaal. Een mooie oplossing.