Skip to main content

Sinds een paar dagen krijgen we steeds een foutcode als we eenĀ 2e televisie aanzetten.

"Stb-nmc-400" geeft 1 vd 2 tv's dan aan.

Alleen beide tv's op dezelfde zender zetten lukt :-(

We hebben de laatste tijd niks verandert en inmiddels de modem en beide tv-ontvangers gereset, maar dit mocht niet baten.

Echt balen dus.......

Het zelfde heb ik nu ook sinds vanochtend, de boel al eens opnieuw gestart, maar helpt niet.

Wat me opvalt is dan de publieke zenders (1,2 en3) het wel zonder problemen doen.

Hier ook niets veranderd, maar toch het probleem.


Echt balen inderdaad, we betalen toch genoegĀ 

Ā 

Eerst had ik ook het idee dat we alleen npo1 konden zien, maar zappen in de woonkamer en op de slaapkamer, kwamen.wr erachter,Ā  dat als er 1 npo1 aan het kijken is, er boven ook alleen die zender aan kon......wel toevallig, nu er zoveel voetbal op tv is?!?! ;-)


Hallo @Irene-MĀ en @arjanhs, wat balen dit! Ik heb zelf ook het idee dat we de afgelopen dagen iets meer klachten hierover krijgen. Maar het is me niet helemaal duidelijk wat er aan de hand is nog. Goed dat jullie al een en ander geprobeerd hebben.Ā 

Ā 

@arjanhsĀ jij hebt geen DVS of SuperWifi punten aangesloten toch? Heb je de ontvanger rechtstreeks op de Experia Box aangesloten? Welke Experia Box heb je? En merk je ook dat je internetverbinding wegvalt? Of gaat het echt alleen om de tv? Heb je de tv-ontvanger al eens minimaal 30 seconden stroomloos gemaakt?

Ā 

@Irene-MĀ ik ben ook benieuwd of jij jouw profiel aan kunt vullen met je adres en klantnummer. Wil jij ook bovenstaande vragen beantwoorden?Ā 


@Marcia_Ā Nee dat gebruik ik allemaal niet en het is ook niet bij alle zenders, alleen bij de commerciele, de gewone werken (NPO1,2,3) gewoon. Internet valt niet weg, alleen die zenders stoppen. Heb hem geherstart maar dat helpt niet. Niet stoomloos maar is ook onzin, dan zouden 1,2 en 3 ook niet werken.


Experia Box V10

In de woonkamer: Arris VIP2952 V2

In de slaapkamer: Arcadyan HMB2260

Profiel is aangevuld ;-)

Ons tv kastje zit met zo'n draadloos kastje van KPN verbonden met de modem (was al en is dus niet nieuw!)

Ā 

Ā 


@Marcia_Ā Nee dat gebruik ik allemaal niet en het is ook niet bij alle zenders, alleen bij de commerciele, de gewone werken (NPO1,2,3) gewoon. Internet valt niet weg, alleen die zenders stoppen. Heb hem geherstart maar dat helpt niet. Niet stoomloos maar is ook onzin, dan zouden 1,2 en 3 ook niet werken.

Zou je dan in ieder geval via de instellingen van het menu een ā€˜frisse startā€™ willen doen? Ik ben benieuwd of je er dan nog steeds tegenaan loopt en of dat nog steeds alleen maar op de commerciĆ«le zenders is.Ā 

Ā 

@Irene-MĀ heb jij de mogelijkheid om de tv-ontvanger rechtstreeks op de V10 aan te sluiten? Ik ben heel erg benieuwd of je de problemen nog steeds ervaart in dat geval.


Ā 

Zou je dan in ieder geval via de instellingen van het menu een ā€˜frisse startā€™ willen doen? Ik ben benieuwd of je er dan nog steeds tegenaan loopt en of dat nog steeds alleen maar op de commerciĆ«le zenders is.Ā 

Ā 

Ā 

Ondertussen verneem ik dat het probleem zich niet meer voortdoet, dus was waarschijnlijk een kortstondig hikje wat in mijn beleving zeker niet door een 'frisse startā€™ verholpen gaat worden.

Wat het nu exact geweest is blijft onduidelijk, maar vervelend was het wel. @Marcia_Ā  dank voor het antwoorden en het doorlopen van je stappenplannetje.

Arjan


Via de menuknop van de tv een herstarr gedaan bij beide tv's een herstart gedaan....mocht niet baten

Ā 

Daarna met heel veel moeite het tv kastje rechtstreeks aan de modem gekoppeld, maar helaas blijft het probleem gewoon ontstaan....de 2e tv kan alleen het kanaal afspelen die op de 1e aanstaat (en vice versa)....maar dƔƔr hebben wij geen 2e tv voor 😞 😞 :-(


Hoi, Irene-M

Heb je nog een switch in het netwerk zitten?

de 2e tv kan alleen het kanaal afspelen die op de 1e aanstaat

Dit probleem komt namelijk heel vaak, vrijwel uitsluitend, voor indien er een ongeschikte switch in het thuisnetwerk zit.


Sorry hoor, maar voor een leek is het niet te begrijpen wat een Switch is?!


Tot voor kort geen problemen met de tv's

Wij hebben niks veranderd en ook geen "luxe dingen" of i.d. ergens aan gekoppeld

Ā 


@arjanhsĀ ik hoor het graag als het zich toch weer voordoet!

@Irene-MĀ een switch is een soort kastje tussen jouw Experia Box en bijvoorbeeld de tv-ontvanger. Door dit kastje kan je nog meer apparaten aansluiten aan je Experia Box. Ik heb nog wat testjes gedaan en het lijkt verder allemaal in orde te zijn. Wil je ook eens kijken of de kabels tussen de Experia Box, IS/RA-punt en tv-ontvanger en goed in zitten en bijvoorbeeld niet los zitten? Mocht je er tegenaan blijven lopen, adviseer ik toch om even met een mobieltje naar 0800-0402 te bellen. Mijn collega neemt dan e.e.a. met je door, waaronder het resetten van de Experia Box. Ik wil dat nu niet zomaar zonder overleg doen. We kunnen dan kijken welke vervolgstappen we kunnen nemen.Ā 


Inmiddels meerdere resetts geprobeerd op verschillende manieren, alle snoertjes gecheckt en zelfs wat televisies verwisseld etc.Ā 

Maar niks mag baten :-(

Wordt dus bellen van de week, ben ik bangā€¦ā€¦.


Dat zou ik wel adviseren inderdaad! Bel dan dus even met je mobiele telefoon op het moment dat de eventuele rest van het huishouden geen internet of tv nodig heeft. Dan kan mijn collega je modem resetten en verdere stappen met je doornemen.Ā 


Vanmiddag bijna 2 uur met een collega aan de telefoon gezeten.

Stekkers erin en eruit, resetten en de hele mikmak...ā€¦

Uiteindelijk geen resultaat.......totdat we op onze mobiele telefoon wilde gaan....bleek dat nu de wifi en de vaste telefoon het ook niet meer doen.

Dus nu maar opnieuw gebeld.

Inmiddels al bijna 3uur in de wacht.........wordt ineens de verbinding verbroken om 22:00uur 's-avonds.

Nu dus ipv 1 probleem, 3 problemenĀ 

Vreselijk!!!

Vooral voor een dochter met nog online examens 😞 😞 :-(

Ā 

Ā 


Van de regen in de drup:sob: . Ik heb je lijn doorgemeten, maar daar zie ik niets geks.. Werkt alles alweer, @Irene-M?


Nee

Ā 

Televisie is nog orecies dezelfde storing, maar die is nogntee overzien

Ā 

De vaste telefoon geeft een ingesprektoonals ik hem van de houder haal en we kunnen (dus) ook niet gebeld worden :-(

Ā 

En allemaal geen wifi.......:-(

Ā 

Straks maar weer proberen te bellen met julloe nummer?!?!?


Ik zou inderdaad even bellen dan. Had je de Experia Box gisteren ook gereset? Misschien kan je dat nu alsnog eens doen. Er zit een reset knop op de Experia Box, die kan je gebruiken hiervoor.


Dat laatse gisteren ook al meerdere keren gedaan....


Gelukkig heeft een collega mij aan de telefoon goed geholpen en de vaste telefoonverbinding weer gekoppeld aan de Poort en gezorgd dat de Wifi weer werkt.

Mijn dochter kan dus gelukkig morgen gewoon online examen doen ;-)

De tv's werken nog steeds nietĀ zoals het moet, maar er is 1 nieuw tv-kastje naar ons onderweg....hopelijk is dat de oplossing?!

Anders gaan we denk ik maar de 2e tv opzeggen en doen we itv en netflix via de laptop?!

Ā 


Vandaag de nieuwe tv-ontvanger, maar helaas nog steeds alleen mogelijk om dezelfde zender op tv2 e kijken als op tv1


Kan je wel op 2 TV ontvangers tegelijkertijd naar een SD zender kijken?


Geen idee hoe ik weet of ik naar een SD zender kijk???


Wat rot dit, zeg! Ik heb naar je snelheid gekeken en je moet prima gebruik kunnen maken van twee tv-ontvangers. Maak je ook gebruik van een switch o.i.d.? Als je beide ontvangers rechtstreeks bekabeld aan de Experia Box hangt, kan je dan wel op beide ontvangers iets anders kijken? Zou je dit eens willen testen? Dan weet je of het aan de apparatuur ligt die er tussen hangt of niet.Ā 


Ik heb beide tv's al rechtstreeks aan de Experia BoxĀ gehangen....geen resultaat!

Ā 

We kunnen WEL:

*Netflix kijken

* Programma terugkijken

* Opnames bekijkenĀ 

Ā 

We kunnen dus NIET:

* Een andere zender dan op tv1 LIVEĀ bekijken

Ā 

Het valt me wel op, dat we iedere dag (?!) een rood stipje hebben bij Berichten op de tv met de melding:

"TV menu is vernieuwd
Beste klant, het TV menu van KPN is vernieuwd. TV kijken is nu nog overzichtelijker....."

Op het moment dat we het filmpje voor de zoveelste keer hebben gekeken, is het stipje weg, maar de volgende dag is hij er weer.....

Ā 

Ik ben er inmiddels wel een beetje klaar mee, na alle uren en moeiteĀ die ik er inmiddels in heb gestoken :-(

Ā