Skip to main content

Sinds een paar dagen krijgen we steeds een foutcode als we eenĀ 2e televisie aanzetten.

"Stb-nmc-400" geeft 1 vd 2 tv's dan aan.

Alleen beide tv's op dezelfde zender zetten lukt :-(

We hebben de laatste tijd niks verandert en inmiddels de modem en beide tv-ontvangers gereset, maar dit mocht niet baten.

Echt balen dus.......

Ik heb beide tv's al rechtstreeks aan de Experia BoxĀ gehangen....geen resultaat!

U heeft nu dus alleĀ dvs stekkers uit het stopcontact gehaald? Die gebruikt u nu niet meer?

Ā 


Het valt me wel op, dat we iedere dag (?!) een rood stipje hebben bij Berichten op de tv met de melding:

"TV menu is vernieuwd
Beste klant, het TV menu van KPN is vernieuwd. TV kijken is nu nog overzichtelijker....."

Zet je de ontvangers dagelijks helemaal uit? Dus stroomloos (evt. met de schakelaar op de achterkant).
Dan krijg je dat steeds weer. Het wordt niet onthouden dat je dat al gezien hebt.

Ā 

W.b. alleen live kunnen kijken met beide decoders op dezelfde zenderā€¦Ā Je hebt mogelijk net te weinig bandbreedte voor 2 x HD kijken; 2 x dezelfde zender is feitelijk 1 livestream. Zet een van beide ontvangers eens op beeldkwaliteit SD. Dit doe je via het Instellingen-menu. Onder Beeldscherm: HDMI instellingen. Beste beeldkwaliteit op deze ontvanger. Zet de minst gebruikte daar op SD. (niet vergeten "Bewaar en Sluitā€.)


Wat betreft de melding, we zetten de tv ontvangers altijd alleen standby, maar misschien door alles resetten en draadjes in en uit nu vaker de melding gehad?!Ā 

Ā 

De tv op de slaapkamer nu op SD gezet.........HIJ DOET HET!!!!!

Hadden we dĆ­t antwoord maar veel eerder gehad......maar ja......ben er blij mee.....heel erg bedankt en nog een fijn weekend verder! āœ…

Ā 

Gr.Irene Murk


Bedankt! Ik heb het volgende advies: wil je de ontvanger met serienummer -0837 onderop eens rechtstreeks op de Experia Box aansluiten? En de andere ontvanger daarvĆ³Ć³r eerst ontkoppelen? Deze betreffende ontvanger lijkt aan onze kant helemaal niet aangemeld. Dus ik ben heel benieuwd wat er dan gebeurt.Ā 


De tv ontvanger -0837 is een nieuwe, die ik vorige week toegestuurd heb gekregen en heb omgewisseldā€¦..

Ā 

Alles werkt nu voor ons en daar wil het maar bij latenā€¦.geen zin meer om nog meer tijd hieraan te besteden.

Ā 

M.Vr.Gr.