Skip to main content

  

Storing Stilstaand beeld bij opnames op TV

 

Er is op dit moment een storing gaande met TV waar je stilstaand beeld kunt ervaren, met name bij opnames.
Dit issue is gemeld en wordt aan gewerkt, een oplostermijn is op dit moment helaas nog niet beschikbaar.

 

Zodra we een update hebben zullen te dit topic updaten. Onze excuses voor het ongemak.

 

Update 2 26-04 15:15 uur: De techniek heeft een aanpassing in het netwerk gedaan. Mocht je toch nog problemen ervaren, laat het dan hieronder weten. 

Update 1: Storing gemeld

Ondanks resetten en prima wifiverbinding steeds haperend, en nu zelfs stilstaand, beeld en geluid. Zowel bij multicast als unicast. Het programma reageert helemaal niet. Zowel live als bij opnames. Soms gaat het een half uur goed en dan is het helemaal mis. 


Hier bekabeld aangesloten en dezelfde issues (en nog meer)


Ik ben nu 2 maanden op die TV+ box, maar voor mijn gevoel ben ik achteruit geboerd tov interacieve tv die ik eerst had. Ik kan mij Harmony AB niet meer gebruiken, bij opnames of terugkijken loopt de boel vast, erg vaak opnieuw opstarten en nog wat ergernissen. Wanneer dit nog lang duurt, wordt ik vanzelf naar de concurrent geduwd. Dat zou ik jammer vinden, want ik ben al jaren bij de kpn.


Hallo,

Welk modem hebt u, ​Dukkie?

Het schijnt draadloos het best te werken icm een Box 12(het nieuwste model KPN modem).


Ik ben er wel ff klaar mee. 

Had ik bij kijken opnames al vaak de storing van dit topic. Nu nog meer 'feest'...

Vandaag weer gedoe met opnames. Pff. 

Starten traag. Eerst tijdje zwart. En als ze lopen staan ze 3, 4, 5 × per uur stil. Enkele seconden tot wel een halve minuut. 

En de storing kbx-apk-1007 nu ook bij live tv!

Zojuist terug naar de Arris, dat kan hier gelukkig nog.

De laatste 2 weken adviseer ik mensen die het mij vragen nog hun oude abonnement te houden. En nog te wachten. Begin van de maand was dat nog anders. 

Rapport cijfer begin april: 8. 

Nu kom ik echt niet verder dan een 5.

Geen tv genot nu. Hij gaat UIT.

25-4; 20:50


Opname getracht te kijken van gisteravond van BBC First.

En u raad het al continu stilstaand beeld.

TV plus box.

Ik denk er ernstig over om weer terug te gaan naar m’n oude box .

Word er nu echt wel een beetje naar van.

 


Ook ik heb last van stilvallend beeld bij kijken naar opgenomen programma’s. Daarnaast komt het regelmatig voor dat het geluid een korte felle tik of beter knal op mijn geluidsysteem geeft. Ook dit laatste alleen bij het terugkijken of opgenomen programma. TV+box is bekabeld aangesloten op een V10A modem/router


Ook hier vastlopend beeld bij terugkijken en bij kijken van opgeslagen programma's. Soms loopt het na een paar seconden verder, soms begint het programma dan weer opnieuw. Eén keer heel kort een rode balk onderin beeld gezien met een melding als "er is iets misgegaan". TV+ box rechtstreeks bedraad aangesloten op Experia Box V10. Live kijken tot nu toe nog zonder problemen. Opnieuw opstarten helpt niet. 


Bekend, ik vind het nog steeds zorgelijk dat kpn nog steeds geen diagnose gesteld heeft en mensen nu echt enorm laat wachten.  Eigenlijk zou men een compensatie storing moeten aanvragen wegens het niet oplossen van een langdurige tv-storing. 

Ik ben echt blij dat ik mijn ouders een box 12 heb kunnen laten ophalen, dit kan kpn gewoon niet maken. 


Bij ons sinds gisteren ook vastlopers bij het terugkijken van opnames. Kort doorspoelen en dan weer terug helpt soms, maar niet altijd. Zeer storend.


Idem dito, alles bekabeld aangesloten v12 twee super WiFi punten vanaf tv bekabeld doorgelust vanaf superwifi, stilstaand beeld en terugkijken geeft problemen, modem opnieuw gestart, lijkt verholpen….


Datzelfde heb ik gedaan maar bleef stilstaand beeld produceren na vooruit spoelen ook opnieuw opstarten van de serie heeft niet geholpen.


Hier hetzelfde: tv beeld loopt vast tijdens live,  teruggekeken en opgenomen uitzendingen. Verschillende keren gereset zonder succes 


Hier exact hetzelfde. Opnieuw opstarten helpt niet....


Ook hier sinds vandaag vastlopers en stilstaand beeld bij terugkijken en bij opgenomen programma's. Pff, ook nu weer een vastloper (gevolgd door zwart beeld en helemaal opnieuw starten bij het bekijken van een opname.

Lijkt wel of de box steeds meer problemen krijgt i.p.v. dat er problemen worden opgelost. Of het ene probleem wordt opgelost wat resulteert in nieuwe problemen.


Is er dan een storing?

Moet zeggen dat we er tot deze week geen last van hadden.


Is nog een topic over, zie

Bij mij ook sinds gisteren inderdaad. Modem reset zou het op kunnen lossen, zelf nog niet geprobeerd. 


Ik heb nog steeds problemen met de nieuwe DIW 7022 zoals beeld valt kort stil,idem geluid.

Terug kijken werkt af en toe, stopt en meeste irritant, begint weer opnieuw tot 3x toe dfan is mijn geduld op……

Opgenomen programma's verdwijnen? 

Af en toe is de synchronisatie tussen beeld en geluid onjuist.

En als klap op de Kpn service 0800-0402 kende de persoon van de hulplijn het nieuwe systeem niet eens, advies zet alles uit en begin opnieuw?  


Ik heb dit ook meerdere keren stopt de weergave van een opgenomen programna.

Gevolgd door een rode balk onderin het scherm wat er staat kan ik even niet thuis brengen.

Het programma begint dan weer opnieuw af te spelen vanaf het begin

Volgens mij is dit gisteren begonnen toen wilde programma's niet afspelen.

Mvg


Ik ben er wel ff klaar mee. 

Had ik bij kijken opnames al vaak de storing van dit topic. Nu nog meer 'feest'...

Vandaag weer gedoe met opnames. Pff. 

Starten traag. Eerst tijdje zwart. En als ze lopen staan ze 3, 4, 5 × per uur stil. Enkele seconden tot wel een halve minuut. 

En de storing van dit topic nu ook bij live tv!

Zojuist terug naar de Arris, dat kan hier gelukkig nog.

De laatste 2 weken adviseer ik mensen die het mij vragen nog hun oude abonnement te houden. En nog te wachten. Begin van de maand was dat nog anders. 

Rapport cijfer begin april: 8. 

Nu kom ik echt niet verder dan een 5.

Geen tv genot nu. Hij gaat UIT.

 

Van mij krijgt hij een één! 


Hier ook dezelfde problemen. Box 12, zowel via wifi als via bedraad hetzelfde. Ook het stilstaan van het beeld en soms doorgaan, soms naar begin van het programma terug gaan. Ook de rode balk al enkele keren gezien. Modem, box 12 en tv+box allemaal opnieuw opgestart, geen verschil. 


Van mij geen cijfer waardig. Ik heb een switch kunnen vinden op marktplaats hier in de buurt. Ga ik gauw ophalen en proberen kijken of de kabel dan wel werkt. Ben benieuwd!


Hier nu ook met terugkijken ellende live tv kijken nergens last van.

terug kijken is niet te doen geen error maar zwart beeld en wil niet afspelen op alle 3 me boxen

ikheb geen experia box maar eigen router.

heb vanavond nog even me V12 getest maar bracht geen verschil.

 

me ouders idemdito met terug kijken ook ellende.

die hebben een V10A.

 

en klantenservice bellen is echt zinloos bel script reset je box etc……. Dit helpt allemaal helaas niks en zonde tijd.


@Kpn wellicht storing? Gezien het aantal meldingen en verschillende topics… Iets bekend? 


Sinds vandaag ook freeses van opnames (en terugkijken). Bovenop het steeds kort uitvallen. En we zijn niet de enige.

Zie