Skip to main content

  

Storing Stilstaand beeld bij opnames op TV

 

Er is op dit moment een storing gaande met TV waar je stilstaand beeld kunt ervaren, met name bij opnames.
Dit issue is gemeld en wordt aan gewerkt, een oplostermijn is op dit moment helaas nog niet beschikbaar.

 

Zodra we een update hebben zullen te dit topic updaten. Onze excuses voor het ongemak.

 

Update 2 26-04 15:15 uur: De techniek heeft een aanpassing in het netwerk gedaan. Mocht je toch nog problemen ervaren, laat het dan hieronder weten. 

Update 1: Storing gemeld

Van mij geen cijfer waardig. Ik heb een switch kunnen vinden op marktplaats hier in de buurt. Ga ik gauw ophalen en proberen kijken of de kabel dan wel werkt. Ben benieuwd!

Oeh, ben ook benieuwd!


Ik ben er wel ff klaar mee. 

Had ik bij kijken opnames al vaak de storing van dit topic. Nu nog meer 'feest'...

Vandaag weer gedoe met opnames. Pff. 

Starten traag. Eerst tijdje zwart. En als ze lopen staan ze 3, 4, 5 × per uur stil. Enkele seconden tot wel een halve minuut. 

En de storing van dit topic nu ook bij live tv!

Zojuist terug naar de Arris, dat kan hier gelukkig nog.

De laatste 2 weken adviseer ik mensen die het mij vragen nog hun oude abonnement te houden. En nog te wachten. Begin van de maand was dat nog anders. 

Rapport cijfer begin april: 8. 

Nu kom ik echt niet verder dan een 5.

Geen tv genot nu. Hij gaat UIT.

 

Dat probleem wordt momenteel veel gemeld op het forum. Heb er zelf ook last van (al gaat het op dit moment alweer een half uur ofzo goed)


Het schijnt te helpen om hem via wifi met de v10 te verbinden. Ga ik morgen proberen. 

Geen toeval: nu al 2 uur 20 minuten probleemloos met VIP2952. 😎


Het schijnt te helpen om hem via wifi met de v10 te verbinden. Ga ik morgen proberen. 

Maar dan heb je dus geen multicast meer.

Ik ben overigens ook zeer benieuwd of het plaatsen van een switch tussen de V10 en de TV+ Box dit probleem zou kunnen verhelpen.


wjb schrijft: Maar dan heb je dus geen multicast meer.

Dat moet dan maar even. In ieder geval om te testen. 

Ik ben overigens ook zeer benieuwd of het plaatsen van een switch tussen de V10 en de TV+ Box dit probleem zou kunnen verhelpen.

Ik ook. Maar die heb ik niet en ga ik er ook niet voor kopen. Maar een dvs misschien?

Echter vanaf nu ff 

Automatisch beste kwaliteit uit

Multicast 

Kabel naar v10 <•••> ethernet 

We zullen het gaan zien. 


Hier bekabeld aangesloten alles en problemen met terug kijken gisteravond

zwart hij start maar opeens zwart beeld en krijg geen foutmeldingen.

Nu net nogmaals geprobeerd vandaag en nu speelt hij zonder problemen af


Sinds een week KPN+  aangesloten op Box V10a middels DVS en heb de zelfde problemen als hierboven en in andere topics beschreven met betrekking tot afspelen van opnames.

Voorheen werkte alles probleemloos !


Hier dus het zelfde met opnames en live tv+ vooral opnames afspelen is bijna niet te doen.

Alles bedraad aangesloten en gigabit internet


Hier dus het zelfde met opnames en live tv+ vooral opnames afspelen is bijna niet te doen.

Alles bedraad aangesloten en gigabit internet

Het lijkt erop dat er gisteren wel bovengemiddeld veel haperingen waren....bij mij bleven opnames hier en daar ook hangen...je kunt dit overigens oplossen door verder te kijken op de KPN iTV app, die je ook op Box kan installeren vanuit de Playstore.


Wat een geweldige tip ! Thnx

 


Als dat zonder hapering werkt ligt het dus aan de firmware dat het normaal niet werkt


Als dat zonder hapering werkt ligt het dus aan de firmware dat het normaal niet werkt

Geen idee, zoveel verstand heb ik er niet van....wel is het zo dat er regelmatig updates zijn die problemen vaak wel oplossen, problemen die vaak ook wel van (heel) tijdelijke aard zijn trouwens.


Een kort overzicht van de issues die we hebben sinds we overgestapt zijn naar TV+ van KPN.

  • Bij opstarten ontvanger(s) zwart beeld, wel geluid. Ontvanger moet spanningsloos gemaakt worden om het te herstellen. Nieuwe ontvanger gekregen, zelfde issue.
    Ontvangers zijn rechtstreeks op modem aangesloten middels Cat6 kabel. 
  • Ondertiteling loopt niet synchroon. Of laad soms helemaal niet bij het terugkijken van een opname.
  • Opname terugkijken loopt halverwege na doorspoelen van bijvoorbeeld reclame vast.
    Na herstarten ontvanger start programma soms vanaf begin.

Dit zijn issues die het tv kijken niet fijn maken. Het liefste zou ik qua kijken gewoon terug willen naar de ontvangers die we hadden. Helaas schijnt dat niet mogelijk te zijn. Waarom dat niet zou kunnen is me een vraag. 
Hoop dat het spoedig opgelost (kan) worden.

Dimitri


Ik kwam er onlangs achter dat mijn abonnement al sinds 2016 verlengbaar was en gezien de ontwikkelingen meer dan enthousiast om over te gaan op TV+, omdat ik het als een vooruitgang zag en ondanks de mooie smart TV alles weer onder één afstandsbediening kon krijgen. En gut, wat ik heb ik spijt van deze beslissing.

Het ‘live kijken’ van uitzendingen gaat verder zonder problemen en streamen van video-on-demand via apps zoals Netflix, HBO MAX, Disney+ verloopt ook gewoon zonder problemen. Nu zit geen van de AndroidTv apparaten direct aan de modem verbonden, omdat ik een veelvoud aan apparatuur heb die ik bij voorkeur bekabeld aansluit en blijkbaar zorgt dit voor de nodige uitdagingen bij onder andere terugkijken van programma's - alles na de modem is gebaseerd op Ubiquiti Unifi producten. Ik heb met wat knutselen op basis van reacties op het forum en de diverse andere websites wel het e.e.a. aan de praat kunnen krijgen, maar het verbaast me dat KPN gebruik maakt van zulke eenkennige apparatuur die blijkbaar niet goed kan werken als het niet direct met diens eigen hardware is verbonden. Het liefst zou ik alle TV+ kastjes weer inpakken en laten omruilen voor de oude apparatuur van Interactieve Televisie, maar blijkbaar kan dat volgens de helpdesk niet en zit ik eigenlijk met een ondeugdelijk product - alles lijkt erop dat als je iets anders voor je netwerk gebruikt dan wat KPN uitlevert, je kans hebt dat de dienst niet zal werken zoals je het van Interactieve TV gewend bent - iets wat wel probleemloos werkte zonder enige afwijkende instellingen op mijn apparatuur. Het lijkt uiteindelijk nu via de wifi wel “redelijk” te werken, maar het moet aan een kabel ook gewoon kunnen werken.

Zijn er meer gebruikers met TV+ en Unifi producten hier die eventueel nog wat tips kunnen geven? Het internet komt via de glasvezel en modem betreft een Experiabox 12 - hierop zit een USW-8-150 aangesloten (met IGMP snooping aan) en die verdeeld het internet verder door het huis heen, met in sommige ruimtes een USW-FLEX-MINI (die geen IGMP snooping ondersteunt) en diverse UAPs (Pro + Lite). In het netwerk zit ook een USW-FLEX, maar hieraan hangt 1 UAP en verder alleen computers/laptops/randapparatuur. Ik maak geen gebruik van een USG of iets dergelijks, dus de Experiabox verzorgt de toegang tot het internet.

(elke tip is echt welkom, want mijn vrouw wordt echt boos als ze niet vlekkeloos Kopen zonder Kijken kan terugkijken!)


Goedemorgen allen, ik heb jullie topics allemaal even samengevoegd in dit storingstopic.
De storing met stilstaand beeld (met name bij opnames) is bekend en er wordt druk aan gewerkt om dit op te lossen.

Gaat je vraag ergens anders over dan kun je het beste even een nieuw topic aanmaken


Hier dus het zelfde met opnames en live tv+ vooral opnames afspelen is bijna niet te doen.

Alles bedraad aangesloten en gigabit internet

Nieuwe box knijpt hem software matig af naar 100 mbit


Hier dus het zelfde met opnames en live tv+ vooral opnames afspelen is bijna niet te doen.

Alles bedraad aangesloten en gigabit internet

Nieuwe box knijpt hem software matig af naar 100 mbit

Serieus? Waarom?


@DanielB036 schrijft: modem betreft een Experiabox 12

Hier zou ik sowiese de tv box rechtstreeks mee verbinden. Eventueel met een door kpn goedgekeurde switch (goedgekeurd betekent getest met KPN TV). Dat kan een Netgear GS105E, Netgear GS108E, TP link SG105E of TP link SG108E zijn.

Het hakkelen bij afspelen van opnames blijkt een achterliggend probleem.

Verder wijk ik nog wel eens uit naar de standaard Smart tv app voor Android-TV van KPN die ik ook op de box heb gezet.


@DanielB036

Het hakkelen bij afspelen van opnames blijkt een achterliggend probleem.

Ik heb sterk het vermoeden dat het in de backend van het kpn netwerk in sommige regio's fout gaat. Ik kan namelijk gewoon opnames kijken en ook die foutcodes die jij steeds krijgt heb ik nog niet gezien hier. 


@DanielB036 schrijft: modem betreft een Experiabox 12

Hier zou ik sowiese de tv box rechtstreeks mee verbinden. Eventueel met een door kpn goedgekeurde switch (goedgekeurd betekent getest met KPN TV). Dat kan een Netgear GS105E, Netgear GS108E, TP link SG105E of TP link SG108E zijn.

Het hakkelen bij afspelen van opnames blijkt een achterliggend probleem.

Verder wijk ik nog wel eens uit naar de standaard Smart tv app voor Android-TV van KPN die ik ook op de box heb gezet.

Het rechtstreeks verbinden is niet de oplossing waar ik naar zoek: de Experiabox 12 wordt puur en alleen maar gebruikt voor de toegang tot internet, de rest gaat over het Unifi netwerk om diverse redenen. Het feit dat TV+ apparatuur zo eenkennig is, mag er niet tot leiden dat ik persé een door KPN goedgekeurde switch moet kopen om gebruik te kunnen maken van de dienstverlening. Interactieve Televisie heeft altijd zonder problemen over het Unifi netwerk gewerkt, dus TV+ zou ook gewoon moeten kunnen werken. En dan heb ik nog de relatief eenvoudige opzet zonder een Unifi Security Gateway.


DanielB036 schreef:

Het rechtstreeks verbinden is niet de oplossing waar ik naar zoek: de Experiabox 12 wordt puur en alleen maar gebruikt voor de toegang tot internet, de rest gaat over het Unifi netwerk om diverse redenen.

Dat betekent dat KPN TV dus ook via de V12 loopt immers alleen de V12 heeft contact met de buitenwereld.


Hier dus het zelfde met opnames en live tv+ vooral opnames afspelen is bijna niet te doen.

Alles bedraad aangesloten en gigabit internet

Nieuwe box knijpt hem software matig af naar 100 mbit

Serieus? Waarom?

Was volgens KPN een reden voor omdat er mensen problemen hebben als hij op 1000 mbit staat maar dit lijkt me meer thuisnetwerk issues.


Net een langdurige sessie gehad met het servicecenter (0800-0402) aan de hand van aanwijzingen alle tv ontvangers opnieuw ingesteld (er schijnt weer een update te zijn) en tot nu werkt alles weer.

Dus heb je nog problemen hebt, bel (ook de app die KPN stuurt als je belt werkt niet en loopt vast).


Net een langdurige sessie gehad met het servicecenter (0800-0402) aan de hand van aanwijzingen alle tv ontvangers opnieuw ingesteld (er schijnt weer een update te zijn) en tot nu werkt alles weer.

Dus heb je nog problemen hebt, bel (ook de app die KPN stuurt als je belt werkt niet en loopt vast).

welke software versie heb jij nu dan?


Ik heb vandaag na een nieuwe modem ontvangen weer de v10 een switch tussen gezet en nu werkt de kabel wel. Ben nog in testfase hiermee of het stabiel blijft. Maar dat die al werkt is heel wat. Dus uitkomst kabel doe een switch ertussen