Skip to main content

  

Storing Stilstaand beeld bij opnames op TV

 

Er is op dit moment een storing gaande met TV waar je stilstaand beeld kunt ervaren, met name bij opnames.
Dit issue is gemeld en wordt aan gewerkt, een oplostermijn is op dit moment helaas nog niet beschikbaar.

 

Zodra we een update hebben zullen te dit topic updaten. Onze excuses voor het ongemak.

 

Update 2 26-04 15:15 uur: De techniek heeft een aanpassing in het netwerk gedaan. Mocht je toch nog problemen ervaren, laat het dan hieronder weten. 

Update 1: Storing gemeld

Ik heb vandaag na een nieuwe modem ontvangen weer de v10 een switch tussen gezet en nu werkt de kabel wel. Ben nog in testfase hiermee of het stabiel blijft. Maar dat die al werkt is heel wat. Dus uitkomst kabel doe een switch ertussen

was ook wel de verwachting die we hadden maar opnames kijkenis nog wel een punt wat bij KPN ligt aangezien meerdere dit hebben en ook mensen met een V12 of eigen routers


Ik heb vandaag na een nieuwe modem ontvangen weer de v10 een switch tussen gezet en nu werkt de kabel wel. Ben nog in testfase hiermee of het stabiel blijft. Maar dat die al werkt is heel wat. Dus uitkomst kabel doe een switch ertussen

was ook wel de verwachting die we hadden maar opnames kijkenis nog wel een punt wat bij KPN ligt aangezien meerdere dit hebben en ook mensen met een V12 of eigen routers

Ik neem niet veel op. Maar laatst had ik daar geen problemen mee ga dat ook nog even goed testen. Ben allang blij dat die nu iets doet

 


@DanielB036

Het hakkelen bij afspelen van opnames blijkt een achterliggend probleem.

Ik heb sterk het vermoeden dat het in de backend van het kpn netwerk in sommige regio's fout gaat. Ik kan namelijk gewoon opnames kijken en ook die foutcodes die jij steeds krijgt heb ik nog niet gezien hier. 

Ik weet niet of regio een overeenkomst is. Wel opvallend vaak de v10 Experiabox.

Glas of koper maakt ook niet uit.


Ik heb vandaag na een nieuwe modem ontvangen weer de v10 een switch tussen gezet en nu werkt de kabel wel. Ben nog in testfase hiermee of het stabiel blijft. Maar dat die al werkt is heel wat. Dus uitkomst kabel doe een switch ertussen

Welke switch heb je er nu tussen, @LadiiyD ?


Ik heb vandaag na een nieuwe modem ontvangen weer de v10 een switch tussen gezet en nu werkt de kabel wel. Ben nog in testfase hiermee of het stabiel blijft. Maar dat die al werkt is heel wat. Dus uitkomst kabel doe een switch ertussen

Welke switch heb je er nu tussen, @LadiiyD ?

 


Ik heb vandaag na een nieuwe modem ontvangen weer de v10 een switch tussen gezet en nu werkt de kabel wel. Ben nog in testfase hiermee of het stabiel blijft. Maar dat die al werkt is heel wat. Dus uitkomst kabel doe een switch ertussen

Welke switch heb je er nu tussen, @LadiiyD ?

 

dat is wel een goed oudje! maar als het werkt top!


Ik heb vandaag na een nieuwe modem ontvangen weer de v10 een switch tussen gezet en nu werkt de kabel wel. Ben nog in testfase hiermee of het stabiel blijft. Maar dat die al werkt is heel wat. Dus uitkomst kabel doe een switch ertussen

Welke switch heb je er nu tussen, @LadiiyD ?

 

dat is wel een goed oudje! maar als het werkt top!

Ja ik heb hem als test even op marktplaats gekocht en het werkt tot nu toe. Tips voor een  betere natuurlijk welkom. 


Dank @LadiiyD .

Er staat geen E achter het type. Gaat/blijft dat dan wel werken met TV+ / interactieve TV @MennoG78 ? Het is nml een unmanaged switch. Geen IGMP Snooping dus.


Dank @LadiiyD .

Er staat geen E achter het type. Gaat/blijft dat dan wel werken met TV+ / interactieve TV @MennoG78 ?

Die switch is een oud beestje, maar of er nu een E achter staat of niet hoeft geen invloed te hebben op de werking van KPN TV. Dat is afhankelijk van de op de switch aangesloten apparaten.

Ja, men doet er verstandig aan om alleen switches te gebruiken die IGMP snooping ondersteunen maar een switch zonder IGMP snooping werkt ook als

  1. alleen de TV+ Box aangesloten is op de switch.
  2. alle aangesloten apparaten een 100/1000Mbps verbinding met de switch hebben.  

 

@LadiiyD, Als je bij het testen via deze switch ooit haperingen krijgt, koppel dan de andere apparaten even los en kijk of dat dan nog altijd het geval is.

Als je ervan overtuigd bent dat die switch de oplossing is voor het gebruik van de TV+ Box i.c.m. de V10, dan doe je er verstandig aan om een GS105Ev2 aan te schaffen.


Dank @LadiiyD .

Er staat geen E achter het type. Gaat/blijft dat dan wel werken met TV+ / interactieve TV @MennoG78 ?

Die switch is een oud beestje, maar of er nu een E achter staat of niet hoeft geen invloed te hebben op de werking van KPN TV. Dat is afhankelijk van de op de switch aangesloten apparaten.

Ja, men doet er verstandig aan om alleen switches te gebruiken die IGMP snooping ondersteunen maar een switch zonder IGMP snooping werkt ook als

  1. alleen de TV+ Box aangesloten is op de switch.
  2. alle aangesloten apparaten een 100/1000Mbps verbinding met de switch hebben.  

 

@LadiiyD, Als je bij het testen via deze switch ooit haperingen krijgt, koppel dan de andere apparaten even los en kijk of dat dan nog altijd het geval is.

Als je ervan overtuigd bent dat die switch de oplossing is voor het gebruik van de TV+ Box i.c.m. de V10, dan doe je er verstandig aan om een GS105Ev2 aan te schaffen.

Je haalt de woorden uit me mond!

@PeterG soort gelijk wilde ik net typen maar @wjb is altijd net even sneller ;)


Update 2 26-04 15:15 uur: De techniek heeft een aanpassing in het netwerk gedaan. Mocht je toch nog problemen ervaren, laat het dan hieronder weten. 


Tot nog toe gaat het goed!


Die switch is een oud beestje, maar of er nu een E achter staat of niet hoeft geen invloed te hebben op de werking van KPN TV. Dat is afhankelijk van de op de switch aangesloten apparaten.

Ja, men doet er verstandig aan om alleen switches te gebruiken die IGMP snooping ondersteunen maar een switch zonder IGMP snooping werkt ook als

  1. alleen de TV+ Box aangesloten is op de switch.
  2. alle aangesloten apparaten een 100/1000Mbps verbinding met de switch hebben. 

Hoi @wjb ,

Vraagje: De tweede opmerking snap ik niet. IGMP zorgt er toch voor dat multicast verkeer alleen op de switchpoort met het aangesloten multicast apparaat wordt verstuurd (en niet naar de andere switchpoorten waar geen apparaten die geen lid zijn van de multicast groep zijn aangesloten). Of bedoel je gewoon dat op een switch zonder igmp ondersteuning multicast verkeer over álle switch poorten wordt uitgestuurd? En dus een situatie creëert die je met igmp snooping wil voorkomen? In mijn beleving staat opmerking 2 haaks op de doelstelling van igmp snooping.
Deze specifieke switch is een 10/100 switch (de F in het modelnummer i.p.v. G).
Ik ben gewoon nieuwsgierig/leergierig 😉


@dmutsaers, Op een switch zonder IGMP snooping worden de TV streams dus op alle poorten doorgezet waar een apparaat op aangesloten is. Dat gaat met de laagste snelheid van al die apparaten. Als er dan dus één apparaat is die met 10Mbps aangesloten is, dan wordt de TV stream dus met 10Mbps naar alle apparaten verzonden en dat is te weinig, een TV stream voor kanaal 1 t/m 10 is immers 14,2Mbps. Gevolg ... pakketjes worden gemist en dat betekent haperingen.

Als alle aangesloten apparaten minimaal 100Mbps zijn dan zal de TV stream dus nog steeds met 100Mbps gedistribueerd worden. Het is weliswaar minder efficiënt maar nog steeds ruim voldoende.

Let op: Veel apparaten zetten hun netwerkadapter terug naar 10Mbps als ze standby of zelfs uit gezet worden.


Let op: Veel apparaten zetten hun netwerkadapter terug naar 10Mbps als ze standby of zelfs uit gezet worden.

Bedankt voor de heldere uitleg, @wjb ! De 10Mbs standby stand zag ik inderdaad ook al als probleem/issue. Wat ik niet wist dat een multicast groep de snelheid van het apparaat met de laagste snelheid aanneemt. Als je er over nadenkt eigenlijk wel logisch. Weer wat geleerd!

Nog een vraagje, ik heb het idee dat jij daar het antwoord wel op weet. Als ik een switch zónder ondersteuning voor igmp snooping doorlus op een switch mét ondersteuning voor igmp heb ik alleen een probleem als ik op de switch zónder ondersteuning voor igmp snooping (die is doorgelust op de switch mét ondersteuning voor igmp snooping) een apparaat aansluit die gebruik maakt van multicast, toch?


dmutsaers schreef:

Als ik een switch zónder ondersteuning voor igmp snooping doorlus op een switch mét ondersteuning voor igmp heb ik alleen een probleem als ik op de switch zónder ondersteuning voor igmp snooping (die is doorgelust op de switch mét ondersteuning voor igmp snooping) een apparaat aansluit die gebruik maakt van multicast, toch?

Nee, alle switches tussen router en het multicast apparaat zullen IGMP snooping moeten ondersteunen als je problemen wilt voorkomen. De IGMP multicast loopt immers door al die switches.


Hoi @wjb ,

Ik bedoelde aan te geven dat op de laatste switch, zonder ondersteuning voor IGMP snooping, géén multicast apparaat is aangesloten. Dat staat inderdaad niet in mijn tekst. Wat het ontbreken van het woord “géén” al niet kan doen in een zin.


 


Ik ondervind nog steeds problemen, in de vorm van vastlopen, bij het terugkijken van programma’s en opnames.


Hoi @JanHW, wat irritant zeg. Moet alleen wel los staan van de storing. Heb je het modem al eens opnieuw opgestart en de ontvanger een reset gegeven?


Momenteel lichte schokjes bij het kijken van een opname BBC first opgenomen op 22 april

Death in paradise 


Momenteel lichte schokjes bij het kijken van een opname BBC first opgenomen op 22 april

Death in paradise 

HIer ook af en toe stilstaand beeld bij opname van Arte, gaat wel weer snel verder.


Hier probleem gisteren op npo1 live. De andere zenders en opnames gingen wel schokvrij 


Gisteren een brief naar KPN gestuurd. Ik vind dat ze ons - TV+ Box 'gebruikers' - wel heel erg aan os lot overlaten. Je mag het allemaal zelf uitzoeken mbv het forum. Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij met jullie en met jullie tips! Maar het is toch te gek dat je zelf zoiets als een switch moet kopen om de box te laten functioneren!

En dan pushen ze je ook nog om je oude apparatuur terug te sturen. Dat doe ik normaal gesproken altijd heel snel en ga ik ook echt wel doen. Maar ik nu denk dat ik mijn oude ontvanger maar terug ga plaatsen. 

Die TV+ Box is zo'n ellende. Enige wat je er na paar keer opnieuw opstarten mee kan is naar een zender kijken. Zie er al tegenop om van zender te wisselen of naar t gids te gaan, want meestal loopt hij dan weer vast. Echt een drama.

Door mijn visuele beperking komt er voor mij nog bij dat door de nieuwe layout en kleurstelling alles veel onduidelijker is geworden. En nogmaals: ik mis heel erg de zenderaanduiding op de box. Die kan ik daarop namelijk beter zien dan op beeld. Bovendien is tijdens reclameblokken de zenderaanduiding niet op beeld aanwezig.

Zo dat moest ik ff kwijt 🥴


We hadden vorige week een storing en deze storing hebben wij op dezelfde dag kunnen oplossen. Het storingstopic sluit ik bij deze: ervaar je nog problemen of heb je vragen, maak dan alsjeblieft een nieuw topic aan