Skip to main content

Heb de laatste tijd gemiddeld 3 tot 5 x per week haperend beeld en geluid. Start spontaan. Ik los het op met modem van electriciteit af, 1 minuut wachten en dan weer stroom er op. Ook los ik het soms op met het herstarten van de tv-ontvanger. Daarna gaat het weer een poosje goed maar 1 of 2 dagen erna is het weer mis. Bijzonder irritant. Bekabeling in het verleden aangebracht door kpn-monteur en nadien nooit gewijzigd of beschadigd. Wie kan mij een oplossing aandragen? De tv op mijn slaapkamer met aparte tv-ontvanger vertoont overigens dan hetzelfde gedrag. Wie o wie kan mij helpen?

Goedemiddag @Corretje1, welkom! Heeft u dit al eens geprobeerd?

Of dit?

1. Start je Experia Box (modem) opnieuw op

Lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het herstarten van je modem valt ook je internetverbinding weg.

- Haal de stekker(s) van je modem uit het stopcontact.

- Wacht 10 seconden.

- Stop de stekker(s) van je modem weer in het stopcontact.

- Wacht 10 minuten tot je modem weer helemaal opgestart is.

- Controleer of het Internet/Online lampje knippert of groen brandt.

- Je modem is herstart.

Tip: gebruik onze Servicetools om zelf je televisie-, bellen- of internetproblemen op te lossen.

 

2. Reset je KPN Box (modem)

Wanneer je bij je modem een reset uitvoert, dan worden alle instellingen van het modem terug naar de fabrieksinstellingen gezet. Dat betekent dat al je persoonlijke wijzigingen in het modem verwijderd worden. Ook moeten je aangeloten producten (zoals een smart thermostaat) mogelijk opnieuw aansluiten.

Tip: lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het resetten van je modem valt ook je internetverbinding weg. Het resetten van je modem kan op twee manieren:

 

Gebruik de Servicetool Fabrieksinstellingen

Je kunt je KPN modem het makkelijkst resetten via de Servicetool Herstellen Fabrieksinstellingen Experia Box Modem. Dit werkt alleen als je thuis bent.

 

Handmatige reset van de KPN Experia Box V10 en V10a

- Steek een pen, een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem.

- Houd deze een aantal seconden ingedrukt.

- Laat de pen of ander puntig voorwerp direct los als het 'Power' lampje rood gaat branden. De KPN Experia Box start nu opnieuw op en zal persoonlijke gegevens in de KPN Experia Box terugzetten. 

Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden.

Weet je na de reset van de modem, je wifinaam en wachtwoord niet meer? Wijzig deze dan thuis via de 'Servicetool wifi naam en wachtwoord wijzigen'.

Laat u me nog even weten of een van de twee mogelijkheden geholpen heeft?


Mogelijkheid 1 al regelmatig gedaan en is kennelijk niet afdoende geweest. Mogelijkheid 2, resetten via tv-menu ga ik binnenkort eens proberen. Alvast bedankt voor de zeer snelle reactie.


Mogelijkheid 1 al regelmatig gedaan en is kennelijk niet afdoende geweest. Mogelijkheid 2, resetten via tv-menu ga ik binnenkort eens proberen. Alvast bedankt voor de zeer snelle reactie.

Graag gedaan! Hopelijk werkt het resetten van het tv menu wel!


Lukt normaal tv kijken zonder storingen inmiddels al weer @Corretje1?


Heb er kastje van connex smart transmitter 2,4 van de tv afgekoppeld (voor transport geluid rechtstreeks tv richting gehoorapparaatjes) en sinds 2 dagen geen storing meer. Kan ook puur toeval zijn en vanavond weer mis? We wachten het af.