Skip to main content

Wat is er mis met de zender;/ kanaal veronica? Zwart beeld en krakend geluid. 

Mvg3 jorgen

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Wij hebben hier hetzelfde probleem maar dan met veronica.

Ene keer gaat het goed andere keren krakend geluid en zwart beeld.

*Admin: afgesplitst en samengevoegd met storingstopic zender Veronica


Ik neem aan via de decoder. Daar kan ik nu even niet over beschikken.

Via de app werkt ie prima.

Als je even heen en weer zapt? Pakt ie de stream van Veronica dan weer goed op?


Ja nu wel maar dat is al paar keer gebeurt. Dat is irritant 


Hier ook sinds gisteren problemen met alleen veronica, na pauze vervormt het beeld. Ontvanger uit en aan is de enige oplossing


Op de zender Veronica geen beeld en haperend geluid.

Beeldinstelling staat op HD Standaard. Op SD gaat het wel goed.

las net ook iets over SW updates. Zo te zien is deze sinds 4.139.202.

inmiddels hè ik SW update 4.139.203 echter heb ik nog steeds het probleem.

gr Tim

admin: bericht samengevoegd met storingstopic
 


Dit had ik toevallig vanmiddag ook een paar keer. Alleen op Veronica kanaal 9. Geen beeld en haperend geluid.

Op de glas zender 669 Veronica geen problemen.


Zet nu net (23:26) even Veronica aan via '9’ en het beeld is zwart en het geluid pieperig. Veronica HD dus. Live weergave.

Niet geprobeerd via 'begin gemist’ of ‘terugkijken'.

Veronica HDglas '669’ en via de app wel goed.

 

 


Hier in Ridderkerk zelfde probleem met Veronica op 9. Op glas wel oke. 


Hier hetzelfde probleem alles gereset en nieuwe software geïnstalleerd. Het beeld is dan even goed en dan weer zwart beeld met piepjes en kraakjes.


@Jaap82 

Kan jij dit even uitproberen: kan je wel kijken via Begin Gemist? Ik heb nu de mogelijkheid (via de ontvanger) even niet.


@PeterG ja als ik naar begin gemist ga dan heb ik wel goed beeld en op kanaal 669 heb ik ook goed beeld. Zodra ik weer terugschakel naar de live uitzending is het weer mis. En het is ook op alle 3 de decoders die ik heb.


Duidelijk @Jaap82 . Dank je voor het uitproberen. Morgen zal een moderator hier wel komen. Heb ze ook al ingeseind. Maar dat was na 22:00 uur….

Ik kon het alleen even live constateren. Maar direct '’eiste'’ mijn moeder de boel weer op. En ach, het is haar domein...:grinning:


Zijn er problemen met deze zender Veronica? Kon gisteravond niet naar deze zender ivm geen beeld. Dit was de enige zender die niet in beeld kwam.


Goedemorgen allemaal! Gisteren hebben we meerdere meldingen ontvangen dat Veronica (Kanaal 9) om de zo veel tijd kraakt en piept en zelfs zwart beeld vertoont. Na enig voor of achteruit zappen is er weer beeld. Oplospartij is aangestuurd voor onderzoek. Zodra er meer informatie is laten we dat hier weten. Onze excuses voor het ongemak!


Samenvattend:

Er is storing met de live-feed op kanaal 9. Even zappen lost het vooralsnog op, maar ook niet altijd. Via Begin gemist of Terugkijken werkt het wel.

Ook werkt het via 669* ( dan kijk je natuurlijk al helemaal niet via 9 lijkt mij )

En via de app (smart-tv**, smartphone, tablet, website en chromecast) werkt het goed.

*669, HDglas, alleen beschikbaar als je glasvezel aansluiting hebt.

**Alleen op een smart-tv van Samsung, LG, Sony, Philips of TCL niet ouder dan 2016 wordt de KPN iTV app ondersteund.


Dit issue zou inmiddels opgelost moeten zijn, kunnen jullie bevestigen dat jullie inderdaad geen problemen meer ervaren? 


Hoi Maja.

Zo te zien is het probleem opgelost.😃

Bedankt .


Ah super, bedankt voor de bevestiging @Tourmalijn 205 😊


Ik heb hier op dit moment ook problemen met alleen Veronica: hapert even met wel wat bewegend en dan krijg ik een foutmelding. Ook na herstart van de ontvanger. Andere kanalen geen probleem ...


Hoe is het nu met Veronica (21-1; 13:58), @Hatweeo ?


@PeterG net even geprobeerd: zelfde verhaal: duurt even maar dan heb ik even bewegend beeld, dan ‘freeze’ dan weer even bewegen en dan foutmelding: strb-mmc-400

KPN raad me aan te resetten naar fabrieksinstelingen, maar dan ben ik alles kwijt en ik het niet het idee dat het probleem aan mijn kant ligt


Wat gek. Vooral dat het dan met andere zenders niet hebt. Het is geen algemene storing.

Welke ontvanger is het? En hoe is deze aangesloten? Met een DVS set?

Ik neem aan dat het Veronica via kanaalnummer 9 is? (met glasvezel is er nog een)

@Hatweeo . (je hebt wel een natte forumnaam 😉)


Het is zo’n kastje van Cisco: heb nog niet zo heel lang geleden ook nog een nieuw exemplaar ontvangen


KPN heeft geen Cisco tv ontvangers. Weet je zeker dat je via KPN kijkt? Ziggo heeft wel Cisco.

KPN heeft de Arris vip2952, de Arcadyan hmb2260 en ook nog de Arris vip5202 4k (deze laatste heeft geen display)

Kun je er eens een foto van plaatsen?


Zekerwel KPN 😉 Maar had Cisco in m’n hoofd: tis de Arris VIP2952 V2