Skip to main content

Sinds 8 mei jl. heb ik een o.a. een tv-abonnement bij KPN met draadloze stekkers. Sindsdien krijg ik storing op storing. Op 30 juni jl. is er een monteur geweest om vast te stellen waar de storing vandaan komt. Hij adviseert mij om de staande schemerlamp die zich in de buurt van de draadloze stekker bevindt weg te halen. Dat heb ik ook gedaan. Maar ‘s avonds stoort de tv weer, het beeld stopt en ik krijg weer de foutmelding nmc 400 of 843. Weer moet ik gaan resetten en dat sinds 8 mei. De draadloze stekkers bieden ook geen soulaas en ik weet niet waar ik aan toe ben. Morgen maar weer voor de zoveelste keer bellen om te vragen wat hieraan gedaan kan worden en anders mijn abonnement opzeggen. Als er weer een monteur moet komen kost het mij weer geld en voorrijkosten van 60 euro en dat aangevuld met evt. apparatuur zoals een extra kabel of super wifi. De stekkers kosten al 80 euro. Het eind is zoek hier.

Het is heel goed mogelijk dat uw electriciteitsnetwerk niet geschikt blijkt voor draadloze verbindingsets.  Het enige wat dan nog overblijft in het aanleggen van een kabel. Overigens geldt dat voor alle providers.


Dank voor de reactie. Ik ben echt een leek op dit gebied. Kun je me precies zeggen wat voor kabel er moet worden aangelegd? Alvast bedankt.


Hier is een internet/netwerk kabel (UTP) voor nodig. Zoals onderstaand in de foto. 

 


Hallo Dennis,

ik wil je hartelijk bedanken. Zal daar achterheen gaan.

 


Ik wil nog wel een toevoeging doen. Als je gaat voor UTP zorg er dan voor dat je 100% koper haalt en geen CCA of CCS. 100% koper is gewoon het beste voor data-overdracht, CCA is een aluminium draad met een dun laagje koper er omheen, CCS is hetzelfde principe maar dan met een basis van staal.

 

Ik kan deze site erg aanbevelen voor de aanschaf van UTP-kabels op alle lengten, soorten. De verschillende kleuren betekenen verder niets, een zwarte kabel is niet beter dan een rode. Dat is puur voor het oog en in veel professionele toepassingen wordt er met kleurcoderingen gewerkt, rood is dan bijvoorbeeld een kritische verbinding en blauw kan een computer zijn.


hartelijk dank voor de aanvullende informatie.


Ik wil nog wel een toevoeging doen. Als je gaat voor UTP zorg er dan voor dat je 100% koper haalt en geen CCA of CCS. 100% koper is gewoon het beste voor data-overdracht, CCA is een aluminium draad met een dun laagje koper er omheen, CCS is hetzelfde principe maar dan met een basis van staal.

 

Ik kan deze site erg aanbevelen voor de aanschaf van UTP-kabels op alle lengten, soorten. De verschillende kleuren betekenen verder niets, een zwarte kabel is niet beter dan een rode. Dat is puur voor het oog en in veel professionele toepassingen wordt er met kleurcoderingen gewerkt, rood is dan bijvoorbeeld een kritische verbinding en blauw kan een computer zijn.


Doe hem dan in het Nederlands.😜

https://www.netwerkkabel.eu/nl/cat6-kabels/cat6-u-utp/

 


Doe hem dan in het Nederlands.😜

Hahaha, oeps! Al mijn apparaten staan standaard in het Engels en sommige websites pakken dat automatisch over, het is voor mij heel gewoon maar soms denk ik er niet over na dat als ik iets deel dat dat dan ook in het Engels uitkomt 😅


Hallo iedereen,

inmiddels is mijn tv-storing verholpen door het trekken van een utp-kabel. Ik heb de Technische Dienst van het gebouw waar ik woon om hulp gevraagd. Alleen is het jammer dat de KPN monteur 2 keer is geweest en mij in het begin adviseerde  de stekkerdozen van 80 euro aan te schaffen. Hij wist niet zeker of de kabelgoot er fraai uit zou zien omdat hij ook niet wist hoe diep de plinten bij mij waren, dus was het andere alternatief de draadloze stekkerdozen. Vlgs hem zou de storing ook kunnen liggen aan de staande schemerlamp die bij tv gesitueerd staat. Ik als leek heb daar geen flauw idee van en beaamde de twee stekkerdozen te zullen aanschaffen. Achteraf gezien was het voor niets geweest. De storing is opgehelderd maar ik zit met de twee stekkerdozen. Ik heb vanaf 8 mei tv storing gehad en keer op keer gebeld met KPN en op internet gekeken hoe de storing op te lossen. Kortom: heel veel irritatie en telefoonkostengehad. Heb KPN gevraagd mij het geld terug te geven. Ik ben benieuwd of dat gehonoreerd wordt. De monteur die bij mij geweest is was niet zo zeker van de zaak dus ben ik daardoor ook aan het twijfelen. Wat is wijsheid.


Hallo Alex,

ik heb jou een bericht gestuurd vandaag. De twee stekkerdozen zijn per post verzonden naar het adres dat jij mij opgaf. Het pakket is vandaag verstuurd onder barcode 3SLFVZ690457114. Ontvang ik hiervoor nog een bevestiging? In elk geval heel hartelijk dank voor de snelle service. Gr Irene


Hallo Alex,

ik heb jou een bericht gestuurd vandaag. De twee stekkerdozen zijn per post verzonden naar het adres dat jij mij opgaf. Het pakket is vandaag verstuurd onder barcode 3SLFVZ690457114. Ontvang ik hiervoor nog een bevestiging? In elk geval heel hartelijk dank voor de snelle service. Gr Irene

In goede orde ontvangen. Heb het ook voor je verwerkt, binnen 2 maanden wordt het bedrag op je factuur in mindering gebracht. :relaxed: