Skip to main content

Hebben jullie ook zo een last beste forum ledenĀ 

Ik ben sinds kort klant van KPN en heb een prachtige decorder gekregen maar wat mij nu enorm ergert is dat als ik de decorder aan of uit heb standby uit dus dat er in huis totaal geen fm signaal mogelijk is behalve als ik de stekker van de decorder er uit haal dan heb ik plots wel weer fm heeft iemand anders er ook last van ?Ā  Ā Ā 

Dan ontvang je FM uit de lucht want KPN levert dat niet immers.

Radio verder weg houden bij alle stoor kastjes, en / of de antenne verlengen, met een coax naar het raam of zolder oid.

Of radio luisteren op het decoder kastje, die kun je eenvoudig verbinden met je geluidsinstallatie, dan heb je zws ook een beter (TV) geluid.


Ja maar als je versterker uit 1988 komt kan dat niet dus helaas dan moet ik maar elke keer de stekker er uit trekken van de decorderĀ 


De KPN decoder geeft een audio signaal die je prima kan versterken met elke audio installatie.

In veel gevallen heb je een extra ingang, de aux(iliary).
Maar ook een CD, of radio of tape ingang kan, eigenlijk alles behalve de platenspeler ingang.

Waarschijnlijk heb je een snoertje cq verloopkabel nodig van 3,5mm jack naar 2x tulp(rca).

Als je het type van de decoder (of foto) geeft dan zijn er hier mensen die je dat precies kunnen aangeven.
Een foto van je "oude" installatie cq versterker vind ik ook interessant, ook de achterkant.


Mijn moeder heeft mijn oude receiver uit 1984. Werkt prima aangesloten op de decoder. KPN heeft geen FM. De FM tuner gebruikt ze dus ook niet.

Is je versterker (receiver neem ik aan) nog op de coax aansluiting aangesloten en gebruik je daarvan nog de FM dan zal je in de loop van dit jaar daar geen signaal meer op hebben. Ziggo gaat stoppen met FM.

Probleem met de Arris 5202 is dat ie geen analoge uitgang voor naar een oude versterker meer heeft. Dit is echter eenvoudig op te lossen met een Digitale Audio Converter.


Hoi @Timo Baak. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat het FM signaal stoort wanneer de tv-ontvanger aan staat. @KeesYagiĀ en @PeterGĀ  geven een goede oplossing om te voorkomen dat je de stekker van de ontvanger er steeds uitgehaald moet worden. Ik hoop dat het jou alsnog lukt om de tv-ontvanger aan te sluiten op jouw versterker. Als je verder nog vragen hebt, dan horen we dat graag van je!


Dan ontvang je FM uit de lucht want KPN levert dat niet immers.

Radio verder weg houden bij alle stoor kastjes, en / of de antenne verlengen, met een coax naar het raam of zolder oid.

Of radio luisteren op het decoder kastje, die kun je eenvoudig verbinden met je geluidsinstallatie, dan heb je zws ook een beter (TV) geluid.

Klopt maar het tv decorder stoort dus dat is dus het probleemĀ  en die kan ik wel de stekker er uit halen elke keer maar dat lijkt mij ook niet bevoorlijk voor het stop contact want als ik de voeding van het vanĀ kastje in het stopcontact stop meteen geen enkele fm singjaal meerĀ 


Waarom luister je de zenders die kpn via de decoder aanbiedt niet gewoon via die decoder? Sluit de audio-uitgang gewoon aan op een ingang van je versterker. (bv aux in, tape in, ...)
Heb je de Arris vip5202 dan kun je die met bv. deze DAC op een analoge versterker aansluiten.

Heb je ruisvrije ontvangst en in betere geluidskwaliteit dan FM-ether.

Interactieve tv van kpn ā€“ radiozenders
(alle radiozenders zijn via het basispakket te krijgen)

  • 801 NPO Radio 1
  • 802 NPO Radio 2
  • 803 NPO 3 FM
  • 804 NPO Radio 4
  • 805 NPO Radio 5
  • 806 NPO Soul & Jazz
  • 808 Sky radio 101
  • 809 Radio 538
  • 811 Q-music
  • 812 Classicnl (vh Classic FM; naamswijziging per 1 okt. ā€™19)
  • 813 Radio 10
  • 814 Arrow Classic Rock
  • 815 BNR Nieuwsradio
  • 816 Slam! FM
  • 817 Classics Only (vh. Radio 8FM (was Hitradio Veronica)
  • 818 Sublime (jazz,blues,funk)
  • 819 Radio Veronica
  • 821 FunX
  • 822 Radio Decibel
  • 823 100 % NL
  • 824 Concertzender
  • 825 Radio NL
  • 826 Puur NL
  • 827 Radio Continu
  • 828 40UP radio (NIEUW 1 juli 2019)
  • 829 Groot Nieuws radio
  • 830 Radio 509
  • 831 Efteling Kids radio
  • 832 Grand Prix Radio
  • 841 VRT Radio 1
  • 842 VRT Klara
  • 843 MNM
  • 844 Studio Brussel
  • 847 VRT Radio 2
  • 850 Deutschland Funk
  • 851 Radio Ujala
  • 861 BBC Radio One
  • 862 BBC Radio Two
  • 863 BBC Radio Three
  • 864 BBC Radio Four
  • 865 BBC World Service
  • 866 Sunrise FM

Waarom luister je de zenders die kpn via de decoder aanbiedt niet gewoon via die decoder? Sluit de audio-uitgang gewoon aan op een ingang van je versterker. (bv aux in, tape in, ...)

Heb je ruisvrije ontvangst en in betere geluidskwaliteit dan FM-ether.

Interactieve tv van kpn ā€“ radiozenders
(alle radiozenders zijn via het basispakket te krijgen)

  • 801 NPO Radio 1
  • 802 NPO Radio 2
  • 803 NPO 3 FM
  • 804 NPO Radio 4
  • 805 NPO Radio 5
  • 806 NPO Soul & Jazz
  • 808 Sky radio 101
  • 809 Radio 538
  • 811 Q-music
  • 812 Classicnl (vh Classic FM; naamswijziging per 1 okt. ā€™19)
  • 813 Radio 10
  • 814 Arrow Classic Rock
  • 815 BNR Nieuwsradio
  • 816 Slam! FM
  • 817 Classics Only (vh. Radio 8FM (was Hitradio Veronica)
  • 818 Sublime (jazz,blues,funk)
  • 819 Radio Veronica
  • 821 FunX
  • 822 Radio Decibel
  • 823 100 % NL
  • 824 Concertzender
  • 825 Radio NL
  • 826 Puur NL
  • 827 Radio Continu
  • 828 40UP radio (NIEUW 1 juli 2019)
  • 829 Groot Nieuws radio
  • 830 Radio 509
  • 831 Efteling Kids radio
  • 832 Grand Prix Radio
  • 841 VRT Radio 1
  • 842 VRT Klara
  • 843 MNM
  • 844 Studio Brussel
  • 847 VRT Radio 2
  • 850 Deutschland Funk
  • 851 Radio Ujala
  • 861 BBC Radio One
  • 862 BBC Radio Two
  • 863 BBC Radio Three
  • 864 BBC Radio Four
  • 865 BBC World Service
  • 866 Sunrise FM

Wegens dat ik dan niet de lokale piratenzender kan luisteren anders had ik alles best gevondenischien kan kpn die er bij doen in haar lijstĀ Ā 


Blijkbaar voldoet de KPN ontvanger niet aan de nodige CE normen. Dit fenomeen mag simpelweg niet.

Ā 


Had je die zender wel bij je vorige provider? (uit nieuwsgierigheid: wat is de website / live-stream van die zender?)

En zit die niet toevallig wel in de lijst? De lokale zenders v.a. 1000 heb ik hier niet vermeld. Typ een 1000 in op de decoder...

Als die zender geen officiĆ«le uitzendlicentie heeft kan KPN ā€˜m natuurlijk sowieso niet toevoegen.

Anders kan de zender een verzoek bij KPN indienen. Ze moeten dan zelf zorg dragen voor digitale aanvoer via het landelijke net van OLON.


Als het een echte "piraat" is dan zal deze via de ether uitzenden en mogelijk geen licentie hebben, dat verschilt van lokale etherzenders die "piratenhits" uitzenden. Enkele zenders met piratenhits hebben vandaag de dag webradio. Die laten de ether links liggen.


Wat voor antenne heb je aan de radio, en waar staat/hangt/ligt/slingert die ?

Zie ook mijn eerste bijdrage.


Reageer