Skip to main content

Wij hebben twee tv ontvangers en moeten beide wel twee tot drie keer per week opnieuw opstarten omdat het signaal wegvalt. Ook hebben we een paar keer "frisse start” geprobeerd. Het begint irritant te worden. Als een programma niet terug te kijken is en we hebben het niet opgenomen, zijn we van dat programma minstens tien minuten kwijt. Deze tijd is nodig voor het opnieuw opstarten. Het gaat om de Arcadyan HMB2260. Kan dit aan de leeftijd van beide ontvangers liggen? We zijn er wel een beetje klaar mee, ook omdat sinds de Telfort overname het aantal storingen op tv en internet duidelijk vaker voorkomen.

Zo hoort het natuurlijk niet. Zijn de ontvangers direct met een kabel aangesloten op het modem?


De beide ontvangers zijn aangesloten op een Devolo Powerline wat altijd probleemloos werkte.


De beide ontvangers zijn aangesloten op een Devolo Powerline wat altijd probleemloos werkte.

Zou je er eens een UTP kabel ertussen willen zetten? Hapert ie dan ook? Om dit gewoon uit te sluiten. 


Dat had ik al een keer geprobeerd om storing van de Devolo Powerline uit te sluiten. Dit leverde geen verschil op en bleef twee á drie keer per week uitvallen met foutcode stb-nmc-400. Toevallig vanmiddag 13-05 nog om 14.20 uur.


@robjeduc, Het is dan raar dat het beeld ook hapert als die is aangesloten met een UTP kabel aan de modem. Welke type modem heb je? En heb je die eens een reset gegeven? Door met een paperclipje het resetknopje even een paar seconden ingedrukt te houden.

LET OP: het kan zijn dat je je WiFi wachtwoorden opnieuw moet instellen.


Ik heb het modem wel vaker opnieuw opgestart maar niet gereset. Ik zal dit morgen even doen en kijken of het verbeteringen oplevert.


Hallo @robjeduc, goed dat je contact met ons opneemt. Ik zie dat je al aardig op weg geholpen bent door Joep1965 en Dennis Schreve. Dennis heeft je een reset van het modem aangeraden. Was het nog gelukt om deze te doen?


Hallo Denise, ik heb net vanmiddag 15-05 om 15.00 uur het modem gereset. Ik hoop dat dit geholpen heeft wat dit is volgens mij het laatste wat ik kon ondernemen. Ik wil dit even 1 week aanzien. Als ik in die week geen enkele storing heb, heeft het geholpen omdat er de laatste tijd geen enkele week voorbij is gegaan zonder storingen. Ik meldt me weer over 1 week of eerder bij een storing.

 


Helemaal prima! Hopelijk heeft de reset van het modem het gewenste effect. :blush:


Vandaag 19-05weer dezelfde storing gehad om 19.18 uur met code stb-nmc-400. Ook het resetten van het modem heeft dus geen oplossing geboden. Volgens mij zijn al mijn mogelijkheden uitgeput. Ben er helemaal klaar mee en ga over andere opties nadenken.


Dat had ik al een keer geprobeerd om storing van de Devolo Powerline uit te sluiten. Dit leverde geen verschil op en bleef twee á drie keer per week uitvallen met foutcode stb-nmc-400. Toevallig vanmiddag 13-05 nog om 14.20 uur.

Heeft u daarbij ook daadwerkelijk alle powerlines uit het stopcontact gehaald om er zeker van te zijn dat er geen 1 meer actief is op het netwerk?

Maakt u misschien ook nog gebruik van een switch in uw netwerk?


Jazeker, alles gewoon bekabeld geprobeerd, zonder positief resultaat. Ook zit er geen switch in mijn netwerk.


Welke Experiabox heeft u?

Heeft u bij het bekabeld testen andere kabels gebruikt dan die u bij de draadloze verbindingset gebruikt?

Glasvezel? Of DSL? 


Ja, daar heb ik ongebruikte langere kabels voor gebruikt omdat het modem te ver van de tv verwijderd staat dan de korte kabels die ik voor de powerlines gebruik. Deze zijn 1,5 meter. De kabel beneden was 5 meter en naar de tv boven 10 meter lang. Ik heb nog geen glasvezel.


Ik gebruik een V8 Experia box.


Goed, ik kijk graag even met je mee! Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje wanneer je jouw profiel hebt ingevuld?


Hallo Denise, ik heb inmiddels mijn forumprofiel aangevuld.


Vanmorgen 21-05 om 09.40 weer een storing maar nu lag het internet er even uit. Na 10 minuten modem opnieuw opgestart daarna weer ok.


Bedankt! Ik heb samen met jou alles geprobeerd wat we kunnen proberen om het probleem te verhelpen. Ik heb daarom een ticket ingediend bij ons Back Office. Zij zullen dit verder met jou oppakken. 


Hallo Denise, Ik had het nieuwe modem aangesloten maar heb veel toestanden gehad om de tv ontvangers via de powerlines te laten werken. Tv ontvanger software updaten lukte niet. Alle bedrading uit modem verwijderd en tv ontvanger bedraad aangesloten. Gelukt. Hierna idem met de tweede tv ontvanger van boven. Hierna alle bekabeling weer terug geplaatst. Na 3 uur nu alles weer werkend en maar hopen dat de storingen opgelost zijn. Ik heb nu alleen nog een adres nodig om mijn oude modem/adapter naar toe te sturen. Alvast bedankt voor alle moeite.


Fijn dat het gelukt is om het nieuwe modem aan te sluiten. :blush:  Je kunt het oude modem in een willekeurige doos gratis retour sturen naar: KPN, Antwoordnummer 10119, 2400 VB Alphen aan den Rijn. Bewaar de Track & Trace goed (minimaal drie maanden), want dit is jouw bewijs van verzending.