Skip to main content

Op 4/12 ineens veel verschillende storing op tv; blokjes met gehakt geluid, geluid gaat door en beeld staat stil voor enkele seconden enz. kleine zwarte doosje gereset zonder positief resultaat. Vervolgens via instellingen software opnieuw gedownload en dat neemt de klacht ook niet weg. DVSĀ 650 van boven gewisseld met die van beneden en dat werkt goed. Je zou zeggen dat ding van beneden is kapot en koop een nieuwe. Vanmorgen heeft mij vrouw die ā€œ kapotteā€ weer aangesloten en nu werkt hij weer prima. Wat te doen?

hoi @FrankFĀ ,

welk modem heb je?en Welke tv ontvanger heb je?En Zit de dvs direct in het stopcontact of in een verlengsnoer?

groet,

martijn


Als ik het goed heb, zit er op de DVS een lampje.

Zijn deze op beide DVS groen?

Indien 1 rood, haal ze er beide uit (uit het stopcontact), wacht een paar minuten en doe ze er weer in.

Zijn ze daarna nog rood, kan je met een naald op de resetknopje drukken.

Ā 

En wat @martijn197108Ā vraagt, ben ik ook heel erg benieuwd na.Ā 

Ā 

P.S.

Vaste UTP kabels zijnĀ altijd veel en veel beter en storingvrij.

Er zit altijd erg veel storing op het lichtnet, vooral nu met de kerstboomverlichting.Ā 


Ā 

Ā 

Er zit altijd erg veel storing op het lichtnet, vooral nu met de kerstboomverlichting.Ā 

Behalve de ouderwetje gloeilampjes!


Ā 

Ā 

Er zit altijd erg veel storing op het lichtnet, vooral nu met de kerstboomverlichting.Ā 

Behalve de ouderwetje gloeilampjes!

Ā 

Goede LED verlichting mag ook geen probleem zijn.

Helaas zijn er veel goedkope voedingsadapters en die zijn vaak een bron van storing.

De Phone staat ook hoog op de lijst van storing bronnen.

En ook veel telefoonladers.Ā 

etc.Ā 

Ā 

Gloeilampjes kom je, gelukkig, niet meer tegen.

Vreten heel erg veel energie en de moderne LED is meestal mooier.Ā 

Ā 

En zoals ik zei, vaste UTP kabels is en blijft het beste.Ā 

ƉƩnmalig heel erg veel werk, maar daarna heel erg veel plezier.

En de DVS verbruiken ook aardig wat energie.


Ā 

Ā 

Ā 

Gloeilampjes kom je, gelukkig, niet meer tegen.

Vreten heel erg veel energie en de moderne LED is meestal mooier.Ā 

Ā 

Nou,Echt wel.Bij mijn moeder vind je alleen maar gloeilampen.Ook in een winkel in noord-holland verkopen ze nog gloeilampen.


Hoi @FrankFĀ en welkom op ons forum!

Dat kijkt natuurlijk niet echt prettig televisie met die verstoringen. Wel goed natuurlijk om te lezen dat het omwisselen van de adapters een oplossing heeft gegeven. Het is hoe dan ook wel zo dat die ene adapter niet stuk is. Wat het is, de verbinding tussen de adapters onderling is verstoord en in deze periode merken wij inderdaad heel vaak dat kerstverlichtingĀ een vaak voorkomende bron van verstoringen is.
Er zijn al wat oorzaken en oplossingen aangedragen, maar ik wil je toch nog even wijzen op onze hulppagina voor DVS. Hier kun je nog allerlei tips en trucs vinden om het probleem op te lossen.

Ga je hier zo verder uitkomen?

Ā