Skip to main content

Internet deed het meer. Stroom van de Experiabox V10 afgehaald en weer aangezet. Geen resultaat. TV deed het nu ook niet meer. Ik heb dat apparaat eigenlijk nooit bekeken en omdat de gefixeerde standaard nogal een onding is (mijn enige kritiek op dit ding). Ligt het stevig klem op zijn rug in de stroomkast op twee beugels. Ik heb het omgedraaid om lampjes te zoeken. Ik zag niets. Alles uit. Gecontroleerd of het stopcontact wel stroom had. Was het geval. 

Via de smarphone de storingspagina gezocht. Dit werkt va de KPN ID in mijn ogen perfect met een heel klein minpuntje. Op het eind werd geadviseerd om hard te resetten. Ik kon geen hard reset gaatje vinden. Wel zag ik plotseling een aan/uit switch. Toen ik het indrukte werd de verbinding weer hersteld. 

Waarschijnlijk heb ik dat bij het draaien ingedrukt. Ik kijk nooit naar het apparaat en reset door de stroom er even af te halen.

Ik ben misschien wel dom. Maar het knopje zit vrij verborgen en is een switch. Misschien slim om dit in het storingsprotocol van de V10A op te nemen.  Ik zal niet de enige zijn waar dit kan gebeuren. 

Internet deed het niet meer :sob:


Hoi @CorL. Wanneer je een probleem hebt met de televisie, bellen of internet kan je het verhelpen door een herstart of een reset. Het switch knopje dat jij hebt gebruik is om de ExperiaBox v10a te herstarten. Waarschijnlijk was dit al voldoende om jouw storing te verhelpen. Je kan het beste eerst proberen om de ExpriaBox opnieuw op te starten en daarna pas te resetten. Bij het resetten vervallen alle persoonlijke instellingen van de ExperiaBox. Het reset knopje vindt je terug op de achterzijde van het modem (zie afbeelding). Wanneer je een aantal seconden een puntig voorwerk in het gaatje steekt wordt de ExperiaBox terug gezet naar de fabrieksinstellingen. 

 


Vikash,

Heb je dit er misschien dirct ingeplakt of heb je eerst mijn bericht gelezen. Het was geen vraag weet je, maar een bericht. Lees in het vervolg eerst even het script van storingverhelpen V10A op jullie site. Er ontbreekt iets. 

Ik vertel juist dat ik per ongeluk op het knopje had gedrukt. Zo goed zichtbaar als op het plaatje is het niet. 

Dit is echter niet vermeld in de script van storingsverhelpen en zal niet alleen mij gebeuren. Er zitten bijna geen lampjes meer op de V10A.

Als dat genoemd wordt in het script kunnen misschien in de toekomst de salarisssen bij KPN omhoog en de abonementskosten omlaag omdat er minder V10A onnodig worden vervangen. 

 

 

 


Dan heb ik het verkeerd begrepen. Ik zal het intern doorgeven aan mijn collega's. 


Reageer