Skip to main content

Goedenavond,

Krijgen sinds 1800 uur ineens storingsmelding 303. Ik heb alles gedaan, experiobox gereset, modem gereset, andere kabels geprobeerd, maar het probleem blijft.
Via het lichtnet gaat er een signaal. vanaf een stopcontact met zo n speciale ontvanger een kabel naar het tv-kastje en daarvandaan naar de tv.
Ik heb ook een tweede kastje geprobeerd (heb ik nog), maar geen verschil.

 

Kunt u testen met een kabel ipv het draadloze verbindingset?


Ja, vanaf modem een draadloze versterker. als ik de draadloze versterker met een kabel verbindt met het tc kastje dan doet ie t wel.

 


Gebruikt u dit soort dingen?

 


Ja die gebruik ik inderdaad.


Daar was ik al bang voor.  Die geven vaak problemen. Het beste kunt u zoveel mogelijk met kabels werken. Het beste is een kabel van het modem maar de tv ontvanger. Maar het werkt nu weer??


Ik herken de problemen. Een rechtsreeks kabel moet dan door 5 muren hen (ongeveer) en is niet echt een optie. Ik heb een kpn wifiversterker, met 2 stations. Een daarvan staat in de kamer. Als ik daar een kabel instop naar het kastje heb ik gewoon beeld. Het ligt dus aan die apparaten. Ik realiseerde me ineens dat ik vlak voor dit stopcontact waar ik het signaal uit haal (dus in dezelfde groep) een apparaat had aangesloten. Die stekker van dat apparaat heb ik er uitgehaald en nu doet ie het weer. Het is idd bizar storingsgevoelig.
Dat had ik ook al in ons vorige huis.

Helaas is een rechtstreekskabel geen optie voor ons.

verg en dank!

Erik


Kabels zijn inderdaad altijd de beste oplossing, maar helaas soms veel werk. 9 van de 10 keer is bij zo'n soort foutcode de verbindingsset de boosdoener omdat ‘ie zeer afhankelijk is van het elektriciteitsnet en de apparaten die erop zijn aangesloten. k hoop dat het niet nodig is, maar de volgende keer kun je daar dus het beste beginnen met zoeken van de oplossing.