Skip to main content

Ik heb sinds enkele weken de storingsmelding stb-nmc-400, ik zie op het Forum dat daar al aandacht aan besteed is maar nog niet opgelost is, nadat ik alle mogelijke oplossingen zonder het gewenste resultaat had uitgevoerd heb ik contact opgenomen met de klantenservice van KPN , wat mij wel bevreemde is dat de klacht bij de medewerker niet bekend was terwijl er op het Forum over gediscussieerd is, de medewerker wilde in eerste instantie weer alle mogelijke oplossingen uit proberen maar dat was natuurlijk onzin, toen heeft zij een meting uitgevoerd maar die gaf geen probleem weer, toen bood ze aan een monteur langs te sturen maar met wel de mededeling dat als hij geen storing bij de KPN kon vinden dat ik voorrijkosten en arbeidsloon moest betalen, geen leuke melding om mijn probleem op te lossen , ik gaf aan dat de storingsmelding er ook niet altijd stond en als die er ook niet kwam op het moment dat de monteur er was wat dan, daar moest ik dan maar over nadenken zij ze , goed mee denkende klantenservice , ik hoop dat er op het Forum mensen zijn die mij verder kunnen helpen.

Hallo @wigosajo,

Zelf moest ik deze code er ook even bij zoeken, maar het heeft er mee te maken dat de zender niet beschikbaar is.  Dit kan vaak liggen aan het gebruik van een DVS (draadloze verbindingsset). Ik weet niet of het in deze situatie ook geldt? 

 


Hallo Chrizziey,

Maar ik heb mijn decoders met een netwerkkabel aangesloten dus daarom vindt ik het vreemd dat dat deze storing optreed, allen op mijn tweede decoder gaat hij via de KPN wifi versterker naar de decoder maar dat kan nou eenmaal niet anders, maar bedankt voor de info


@wigosajo vaak is inderdaad een DVS de oorzaak. Maar ook met direct aangesloten kabel kan deze storing alsnog voorkomen. In veel gevallen wil het helpen een reset te doen. Ik begrijp dat dit hier niet zo was. Wat betreft de kosten voor de monteur, er is inderdaad een mogelijkheid dat een monteursbezoek kosten met zich meebrengt. Op het moment dat wij een monteur sturen zal deze altijd kijken of het in het klantdomein ligt of dat het probleem in onze diensten of apparatuur zit. Als het probleem in onze diensten of apparatuur zit dan zal de monteursafspraak kosteloos zijn. Op het moment dat het in het klantdomein ligt kunnen er kosten ontstaan. 

In dit geval zou ik willen aanraden om even je profiel in te vullen. Dan kan ik voor je doormeten en de verdere aansturing alsnog doen. 


Beste Bram,

Ik heb inmiddels alle kabels van het Modem en de decoders losgekoppeld en weer aangesloten en bij de decoders een frisse start gedaan en toen weer alles opnieuw opgestart en ik geloof dat de storing er uit is want de foutmelding is nog niet opgetreden, het enige wat nog een beetje wisselvallig is de WIFI, ik heb naast het modem ook een wifi versterker (bedraad) in de slaapkamer staan en die is van de KPN en die is drie jaar geleden door een monteur van jullie gelijk met de gehele installatie aangesloten, maar ik heb sinds een paar weken wisselend bereik, in de woonkamer waar het modem staat prima maar de kamer er naast matig tot slecht is daar ook een verklaring voor, ik hoor graag van je.

Met vriendelijke groet,

Willem van den Berg


Goed dat de foutmelding weg is! Ik zou je willen vragen voor de wifi even de wifi manager te doen zodra deze weer bereikbaar is. Het kan verstandig zijn op den duur de wifi versterker te vervangen door een Experia Wifi of Superwifi als het nog om het oudere model gaat.


Ala deze weer beschikbaar is ga ik dat zeker doen, ik heb nu nog de vierkante witte WiFi versterker maar wat raad je mij aan om te nemen,  en is mijn Modem ook nog wel up to date de Experia 10V.


Als je nu al een internetkabel hebt liggen dan is de Experia Wifi een prima oplossing. Ik denk dat dit dan het beste zou zijn. Je kan altijd even kijken op onze pagina met meer informatie over onze wifi versterkers. Wij zullen ondertussen hard aan het werk gaan om de wifi manager weer van de grond te krijgen. :relaxed: