Skip to main content

Ik heb de nieuwe kpn tv+ box en zit al een hele tijd te wachten/hopen dat er een oplossing komt voor stotterend beeld met Netflix.

Als ik Netflix kijk heb ik een soort kleine hapering die het kijken vreselijk onrustig maakt. Als ik via mijn smart tv Netflix kijk heb ik nergens last van.

 

Advies van @Bart_Z was om de box te resetten, heb ik gedaan maar probleem blijft.

Hallo @Barthezz1985,

Draait die wel de laatste updates?


Hallo @Barthezz1985,

Draait die wel de laatste updates?

Na de reset heeft hij gecheckt op updates en geïnstalleerd.

 

 


Klopt het dat dat hele korte (micro) haperingen zijn die met regelmatige tussenpozen terugkomen?


Heb je Netflix 4K en staat hij op HDR? 


Hier kun je niks aan doen @Barthezz1985 

android 12 heeft dit verholpen door automatisch de dynamische framerates aan te passen. Echter draait het kastje nog op Android 11.

 Je tv is beter in staat dit te verwerken en tot die tijd zou ik dus de apps op de tv gebruiken.

 

Ps ik heb al eens aangegeven dat dit (de Micro stutten) met name heel goed zichtbaar is bij de opening scène van ozark seizoen 1 aflevering 3.

 Het is te hopen voor de gebruikers dat Android 12 snel komt want anders houd je dit probleem.

 

 Als je het kastje instelt op 60hz of 24hz (indien deze optie mogelijk is) heb je het probleem waarschijnlijk niet (na herstart van de app).

Maar dan doet het probleem zich weer voor bij Europese series die werken op 50hz.

Ik snap niet waarom men dit kastje niet met Android 12 heeft uitgebracht. Dit is gewoon een hinderlijk probleem voor veel gebruikers die hier gevoelig voor zijn.

 

 


Hier kun je niks aan doen @Barthezz1985 

android 12 heeft dit verholpen door automatisch de dynamische framerates aan te passen. Echter draait het kastje nog op Android 11.

 Je tv is beter in staat dit te verwerken en tot die tijd zou ik dus de apps op de tv gebruiken.

 

Ps ik heb al eens aangegeven dat dit (de Micro stutten) met name heel goed zichtbaar is bij de opening scène van ozark seizoen 1 aflevering 3.

 Het is te hopen voor de gebruikers dat Android 12 snel komt want anders houd je dit probleem.

 

 Als je het kastje instelt op 60hz of 24hz (indien deze optie mogelijk is) heb je het probleem waarschijnlijk niet (na herstart van de app).

Maar dan doet het probleem zich weer voor bij Europese series die werken op 50hz.

Ik snap niet waarom men dit kastje niet met Android 12 heeft uitgebracht. Dit is gewoon een hinderlijk probleem voor veel gebruikers die hier gevoelig voor zijn.

 

 

Ja dat klopt @pietheingrun 

Ik denk alleen dat ze nu geen android firmware update meer kunnen doen.

Optie om dit in de nieuwe lichting STB opnemen of om een skil te bouwen waardoor het in de firmware van de interface meegaat maar weet niet of dit gaat.

Feitelijk zou je deze apps ook niet moeten runnen via een STB maar gewoon via de functie van de smart tv tenslotte is hij daarvoor gemaakt.


@Thijs1963  Dat laatste ben ik deels met je eens . Beneden hebben wij een duurdere tv waarin de ingebouwde apps zoals Netflix zeer snel zijn. Echter boven hebben wij een stuk langzamere smart tv waarbij de apps nu niet bepaald snel reageren. Dan is een goedwerkende STB met alle apps best een pre.

 

Ps waarom zou Android 12 niet op het huidige kastje geïnstalleerd kunnen worden?  Het enige risico is dat tv nieuwe problemen zou kunnen geven maar dat zou je met uitgebreide testen voor release kunnen uitsluiten.


Hier kun je niks aan doen @Barthezz1985 

android 12 heeft dit verholpen door automatisch de dynamische framerates aan te passen. Echter draait het kastje nog op Android 11.

 Je tv is beter in staat dit te verwerken en tot die tijd zou ik dus de apps op de tv gebruiken.

 

Ps ik heb al eens aangegeven dat dit (de Micro stutten) met name heel goed zichtbaar is bij de opening scène van ozark seizoen 1 aflevering 3.

 Het is te hopen voor de gebruikers dat Android 12 snel komt want anders houd je dit probleem.

 

 Als je het kastje instelt op 60hz of 24hz (indien deze optie mogelijk is) heb je het probleem waarschijnlijk niet (na herstart van de app).

Maar dan doet het probleem zich weer voor bij Europese series die werken op 50hz.

Ik snap niet waarom men dit kastje niet met Android 12 heeft uitgebracht. Dit is gewoon een hinderlijk probleem voor veel gebruikers die hier gevoelig voor zijn.

 

 

@pietheingrun Bedankt voor de duidelijke uitleg, hoop dat er een moderator meeleest en het intern bespreekbaar maakt.

Het is voor mij juist een voordeel als je alles met één afstandbediening kan doen, wij kijken ook nog veel liniare tv dus alles op één plaats zou erg fijn zijn.

Zal Netflix dan de komende periode maar blijven gebruiken via mijn smart tv.


@Barthezz1985  helemaal met je eens. Android 12 zou ervoor zorgen dat je alles naadloos met het kpn kastje zou kunnen doen. 


@Barthezz1985  helemaal met je eens. Android 12 zou ervoor zorgen dat je alles naadloos met het kpn kastje zou kunnen doen. 

Heren

Ik ben het hier net mee eens maar dat is niet erg want dit is verder een prima discussie.

Het is natuurlijk makkelijk als de mogelijkheid geboden wordt om streamingdiensten en runnen via een stb ,echter het blijft een stb dus primair bedoelt voor liniair TV kijken en niet om te streamen.

Dat men dit aanbied is mooi en handig als het goed werkt maar de smart tv is daar toch echt het medium voor.

al begrijp ik natuurlijk wat @pietheingrun zegt dat als je een trage smart tv heb dat deze optie een mogelijk is.Maar ik zou mij dan eerder afvragen waarom is de smart tv traag ligt dit aan het toestel of evt de verbinding? maar even een gedachtenspinsel hoor.

Wat betreft die firmware naar android 12 mijn inziens gaat dat niet lukken nu ze al in de root zitten.

Dat de stb door versie 12 beter gaat draaien is een feit maar of men hier een script voor kan bouwen ?

ik vraag het mij af gezien de voorgeschiedenis van de DIW7022 dit naar een behoorlijke testfase toch met heel veel issues en bugs live ging.

mvg


@Thijs1963

 

Maar het is toch eigenlijk een media player?

Waar KPN een app voor tv (eigen kern) op gezet heeft? 

Geheugen en snelheid is volgens mij ruim voldoende om streamingdiensten soepel te laten verlopen.

 

Ben het 100% met je eens, als Android 12 erop gezet zou worden, of we dan weer met veel problemen opgezadeld gaan worden. 

 

Bij mij draait o.a. Netflix, gelukkig, goed en soepel. 😉


@Thijs1963

 

Maar het is toch eigenlijk een media player?

Waar KPN een app voor tv (eigen kern) op gezet heeft? 

Geheugen en snelheid is volgens mij ruim voldoende om streamingdiensten soepel te laten verlopen.

 

Ben het 100% met je eens, als Android 12 erop gezet zou worden, of we dan weer met veel problemen opgezadeld gaan worden. 

 

Bij mij draait o.a. Netflix, gelukkig, goed en soepel. 😉

Deels klopt dat wat je zegt Joop dat het een soort van mediaspeler is.

Echter primair bedoelt voor het doorgeven van liniare tv.

Dat je er mee kan streamen is een service die in jou geval schijnbaar goed werkt maar voor veel klanten dus niet.

Daarom zou mijn advies altijd zijn gebruik de STB om tv te kijken en netflix en de andere streamers via de smart functie en jou en in mijn geval via de smartfunctie van de LG die dat heel goed kan.

Wat betreft android 12 is dit een veel stabielere versie of wij dit op het platform van kpn gaan zien in combinatie met de diw7022 denk ik niet.

Wellicht in de nieuwe diw7022 versie met een aangepaste skil

mvg


Hier kun je niks aan doen @Barthezz1985 

android 12 heeft dit verholpen door automatisch de dynamische framerates aan te passen. Echter draait het kastje nog op Android 11.

 Je tv is beter in staat dit te verwerken en tot die tijd zou ik dus de apps op de tv gebruiken.

 

Ps ik heb al eens aangegeven dat dit (de Micro stutten) met name heel goed zichtbaar is bij de opening scène van ozark seizoen 1 aflevering 3.

 Het is te hopen voor de gebruikers dat Android 12 snel komt want anders houd je dit probleem.

 

 Als je het kastje instelt op 60hz of 24hz (indien deze optie mogelijk is) heb je het probleem waarschijnlijk niet (na herstart van de app).

Maar dan doet het probleem zich weer voor bij Europese series die werken op 50hz.

Ik snap niet waarom men dit kastje niet met Android 12 heeft uitgebracht. Dit is gewoon een hinderlijk probleem voor veel gebruikers die hier gevoelig voor zijn.

 

 

@pietheingrun Bedankt voor de duidelijke uitleg, hoop dat er een moderator meeleest en het intern bespreekbaar maakt.

Het is voor mij juist een voordeel als je alles met één afstandbediening kan doen, wij kijken ook nog veel liniare tv dus alles op één plaats zou erg fijn zijn.

Zal Netflix dan de komende periode maar blijven gebruiken via mijn smart tv.

Ik snap niet waarom men dit kastje niet met Android 12 heeft uitgebracht. Dit is gewoon een hinderlijk probleem voor veel gebruikers die hier gevoelig voor zijn.

Ik denk dat ze dit niet gedaan hebben om tijdens de ontwikkeling de skil voor de diw7022 deze versie (12) nog niet beschikbaar was (maar dit is een aanname)

mvg


@Thijs1963

al begrijp ik natuurlijk wat @pietheingrun zegt dat als je een trage smart tv heb dat deze optie een mogelijk is.Maar ik zou mij dan eerder afvragen waarom is de smart tv traag ligt dit aan het toestel of evt de verbinding? maar even een gedachtenspinsel hoor.

 

 In mijn geval omdat de tv boven een stuk goedkoper is dan beneden en dus een veel tragere processor heeft.

 Met traag bedoel ik ook het opstarten van de apps. Als het beeld 1x loopt is het prima.


betreffende jouw  advies , gebruik de Stb alleen voor tv kijken ben ik op dit moment met je eens maar dan hadden ze van kpn net zo goed geen nieuwe stb kunnen uitbrengen .

ze hadden gewoon rekening moeten houden met de microstutters. Dit is al jaren bekend.


@Thijs1963

al begrijp ik natuurlijk wat @pietheingrun zegt dat als je een trage smart tv heb dat deze optie een mogelijk is.Maar ik zou mij dan eerder afvragen waarom is de smart tv traag ligt dit aan het toestel of evt de verbinding? maar even een gedachtenspinsel hoor.

 

 In mijn geval omdat de tv boven een stuk goedkoper is dan beneden en dus een veel tragere processor heeft.

 Met traag bedoel ik ook het opstarten van de apps. Als het beeld 1x loopt is het prima.


betreffende jouw  advies , gebruik de Stb Akkeren voor tv kijken ben ik op dit moment met je eens maar dan hadden ze van kpn net zo goed geen nieuwe stb kunnen uitbrengen .

ze hadden gewoon rekening moeten houden met de microstutters. Dit is al jaren bekend.

@pietheingrun Ja ik kan niet anders dan dit beamen -:)

Wellicht strategische niet echt de juiste keuze,anderzijds om je te onderscheiden als ISP moet je wel iets proberen natuurlijk.

Uieindelijk zal het ook wel komen tot een volwassen product gezien de update’s .

en laten we afwachten wat er de komende tijd gaat gebeuren.

mvg


@Thijs1963 

Hartelijk dank voor je aanvulling op mijn vraag. 


Netflix ondersteund sinds kort "match content frame rate" op  Android TV 12.
https://www.androidpolice.com/netflix-google-tv-frame-rate-matching/

Er is op dit forum aangegeven dat er indien nodig naar een hogere versie van Android TV kan worden gegaan*. Op het moment van uitbrengen van TV+ was hier nog geen noodzaak voor. Wanneer er meerdere apps "match content frame rate" gaan ondersteunen word de kans groter dat er gewerkt word aan een Android TV 12 versie voor de TV+ ontvanger. Dit kan echter weer nieuwe problemen geven.


Netflix ondersteund sinds kort "match content frame rate" op  Android TV 12.
https://www.androidpolice.com/netflix-google-tv-frame-rate-matching/

Er is op dit forum aangegeven dat er indien nodig naar een hogere versie van Android TV kan worden gegaan*. Op het moment van uitbrengen van TV+ was hier nog geen noodzaak voor. Wanneer er meerdere apps "match content frame rate" gaan ondersteunen word de kans groter dat er gewerkt word aan een Android TV 12 versie voor de TV+ ontvanger. Dit kan echter weer nieuwe problemen geven.

 

De DIW7022 werkt op Android 11.

 


@VwDt  het is maar net de vraag hoeveel prioriteit ze dit geven.

de hoogste prioriteit zal zijn dat lineair tv kijken goed werkt.

upgraden naar Android 12 zal geen hoge prioriteit hebben ben ik bang.


Netflix ondersteund sinds kort "match content frame rate" op  Android TV 12.
https://www.androidpolice.com/netflix-google-tv-frame-rate-matching/

Er is op dit forum aangegeven dat er indien nodig naar een hogere versie van Android TV kan worden gegaan*. Op het moment van uitbrengen van TV+ was hier nog geen noodzaak voor. Wanneer er meerdere apps "match content frame rate" gaan ondersteunen word de kans groter dat er gewerkt word aan een Android TV 12 versie voor de TV+ ontvanger. Dit kan echter weer nieuwe problemen geven.

 

De DIW7022 werkt op Android 11.

 

Zeer waarschijnlijk zal dit dan met een nieuwe STB zijn dus de opvolger van de 7022.

Ik denk dat de prio nu is om de 7022 stabiel en betrouwbaar te maken.

Morgen (update)zal er een grote stap gezet worden naar live tv net als de vorige generatie stb’s .dus bij aanzetten stb meteen naar de laatst bekeken zender.

dit is dan een opstap naar gebruiksgemak en betrouwbaarheid.

 

 


Het is niet nodig om pas bij een opvolger van de 7022 pas Android TV 12 te gaan gebruiken.
Ik geef je gelijk dat het nu belangrijker is om de 7022 stabiel en betrouwbaar te maken.

Het makkelijkste voor de gebruiker is Android 12 op de 7022. Maar het kan nog lang duren voordat deze upgrade word uitgebracht.

Andere oplossingen (elk weer met zijn eigen nadelen):
-De 7022 i.c.m. Kodi met de niet officiële Netflix add-on (gebruik op eigen risico),
-Een Chromecast met Google TV,
-Een tv met Android TV 12.

@Barthezz1985 Kijk Netflix via de Smart TV die je al hebt. Blijkbaar heb je dan geen probleem.