Skip to main content

Beste KPN,

De laatste weken hebben wij met enige regelmaat storingen in het radio gedeelte van het KPN abonnement. De radio zenders (800/900) geven een erg blikkerig geluid. Ook zender 42 en 538 komen ontzettend blikkerig door, terwijl de ‘normale’ televisie zenders geen problemen geven.

Gister heb ik het gehele kastje teruggezet naar fabrieksinstellingen omdat wij het echt zat waren en toen deed hij het weer even. 

Vanmorgen helaas weer het blikkerige geluid. Nu werkt het wel weer eventjes, maar wil graag dat het standaard gewoon werkt.


Is dit een reeds bekend probleem of zou het aan de apparatuur hier kunnen liggen of iets?

Hi @Patrick078! Heb je de TV-ontvanger direct aangesloten op de TV of zit hier bijvoorbeeld een soundbar of iets dergelijks tussen? Daarnaast geef je aan dat het specifiek om een aantal zenders gaat. Doen de rest van de radiozenders het wel goed?


Beste kpn,

de aangegeven zenders zijn tv zenders die storen, normale tv werkt prima.

idd alle radio zenders geven problemen

nu valt het weer even mee, maar ben toch benieuwd waar het aan ligt


Zou je voor de zekerheid de TV-ontvanger een reset kunnen geven zoals bij stap 2? Daarnaast vroeg ik me af of je met de normale TV bedoelt of het geluid wel goed loopt als het direct met HDMI op de TV is aangesloten in plaats van op de soundbar. Is dat ook wat jij bedoelt?


De TV ontvanger is regelmatig gereset, echter storing komt (gelukkig) niet vaak meer voor.

Kastje en TV zijn direct met hdmi verbonden


@Patrick078 Goed om te horen dat het in ieder geval een stuk beter is. Ik zie verder ook niet bij meer mensen dit probleem. Dus als het dermate weinig voorkomt dat het geen probleem meer is ga ik het topic voor je sluiten. Mocht het nog wel zo vaak voorkomen dat je er iets aan wilt doen zou je dan nog kunnen proberen in het menu bij “Instellingen” naar “Geluid” te gaan en daar de geluidsprioriteit te wijzigen? Ik hoor graag van je of het probleem dus in ieder geval voldoende is weggenomen zodat het topic gesloten kan worden.