Skip to main content

Goede morgen,

 

In ons vakantiehuisje kon ik eerst alles steamen helemaal top. Nu ineens is het tekentje in de KPNiTV om te streamen weg. Staat nergens meer. Het aparte is dat ik wel netflix kan kijken via streamen en dat de tv aangeeft verbinding te hebben ( zit een ingebouwde chroomcast in). Al met een andere telefoon geprobeerd waar ook de app op staat maar niks. Bij de buren doet hij het en bij ons niet. Zelfde tv zelfde abonnement. Hoe kan dit en hoe kan ik dit oplossen?

Hi @D Boeser! Vervelend dat het niet lukt om te streamen naar je tv. Met welk netwerk ben je verbonden op het moment dat het niet lukt? De beide apparaten moeten namelijk met hetzelfde wifi netwerk verbonden zijn. Probeer anders een keer het wifi netwerk van de buren te vergeten. 

Als dat niet wil, kijk dan eerst of het met een ander apparaat wel lukt te streamen bij jullie. Als dat ook niet zo is wil ik je aanraden eerst je Chromecast opnieuw met het netwerk te verbinden.

Laat je hier weten of je daarmee de oplossing hebt?


@Bram_  helaas werkt weinig. Heb ook al gebeld met kpn daar was de tip de app verwijderen en er opnieuw opzetten. Dat werkt maar werkt tijdelijk. Zodra we stoppen met streamen en later weer iets willen streamem werkt het weer niet. Dan moet weer de app eraf en opnieuw erop en soms wel 3x voor het stream tekentje terug komt. Netflix en videoland kan ik kijken dus de tv is verboden met mijn mobiel. Ze zitten op dezelfde WiFi verbinding verder geen andere netwerken. Dus geen idee meer maar wel super vervelend helaas. 


@D Boeser bedoel je dat de Chromecast van de buren en die van jezelf op hetzelfde wifi netwerk zitten?

Wat ik in ieder geval wil vragen is de cache van de iTV app te wissen. Dit kan je doen door, in het geval van Samsung, de volgende stappen te volgen:

  • Ga bij “Instellingen” naar “Apps”
  • Zoek in de lijst naar “KPN iTV” 
  • Klik in het nieuwe scherm op “Opslag”
  • Kies in het nieuwe scherm voor “Cache legen”

 

Als je een iPhone hebt zijn de stappen net een beetje anders:

  • Ga bij “Instellingen” naar “Algemeen”
  • Kies daar voor “iPhone opslag” en scroll naar beneden waar de KPN iTV app staat
  • Als je die gevonden hebt kies dan voor “Ruim op”

Laat hier even weten of dit je weer de optie geeft om te casten naar de Chromecast. 


Nee niemand zit op hetzelfde netwerk. Ik heb jou stappen gevolgd en gisteravond wilde we streven maar helaas de app moest er weer af en opnieuw op. Het lijkt wel of de app het icoontje niet onthoud ofzo. Onze tablet geprobeerd om te kijken of het icoontje om te streamen er dan wel is maar helaas ook niet dus het ligt niet aan mijn telefoon. Snap er niks meer van. 


@D Boeser in dat geval ga ik het voor je doorzetten. Wat ik daarvoor nog nodig heb is een aantal dingen:

  • Welk merk en type toestellen gaat het om.
  • Welk besturingssysteem daarop staat en welke versie van de iTV app je gebruikt.
  • Welk type Chromecast je gebruikt.
  • Op welk adres je dit gebruikt en met welk type modem.

Vul het in op je profiel, dan zet ik het voor je door! 


Merk sharp aquos 32BI2EA. 

Android

Versie kpn iapp verniew ik steeds dus de nieuwste denk ik dan?

Zit een ingebouwde chroomcast in de tv

 


Onze buurman heeft precies dezelfde tv en kpn app en bij hem werkt alles wel prima. 


@D Boeser  Kan het zijn dat die tv nog een firmware update moet hebben?


Geen idee. Volgens mij gaat het met de tv prima hij deed het goed. In de app verdwijnt steeds het icoontje dus ik denk dat het aan de app ligt. 


Kun je kijken of je de tv kan updaten? Dan weten wij dat zeker namelijk. Als dat niet het geval is ga ik het doorzetten.