Skip to main content

Sinds de laatste update van de app kan ik niet

meer streamen naar mijn tv. Is dit een bekend probleem en wanneer wordt het opgelost.

Hoi ​@koningsh, dit klinkt me niet bekend. Kan je er meer over vertellen, vanaf wat voor apparaat probeer je te streamen? Naar wat voor apparaat? Wat gebeurt er precies als je het probeert, krijg je bijvoorbeeld een foutmelding? Wij zien niet wat jij ziet, we weten alleen wat jij vertelt. Hoe meer je kunt vertellen, hoe meer we met je mee kunnen denken.

Ik stream vanaf mijn iPhone naar mijn tv in de slaapkamer en de stream lijkt te starten maar blijft dan laden en start niet. Dit is een smart tv met ingebouwde Chromecast functie en ik heb exact hetzelfde probleem op mijn tv in de woonkamer met externe chromecast

Tevens waard om te vermelden is dat streamen via andere apps zoals NPO start wel gewoon werken

Welk model iPhone en Chromecast betreft het precies? En welke versie van iOS en de TV+ app staan er op jouw telefoon? Zoals gezegd hebben we zoveel mogelijk informatie nodig, anders is het moeilijker mee denken. Als je het makkelijker vindt om het telefonisch toe te lichten kan dat ook, daarvoor kan je een terugbelafspraak maken via onze website.

iPhone 15 Pro, running iOS 18.3.2. KPN tv app versie 08.66.02

Chromecast auto fw updates staat aan en huidige fw versie van cast is: 1.56.291998. Fw versie van systeem:291998

Ik weet dat er een probleem bekend is met de Chromecast. Ik weet alleen niet of dat over jouw geval gaat. Ik begreep wel dat een zwart scherm en het blijven laden een van de symptomen in. Schijnbaar als je het maar vaak genoeg probeert werkt het ineens wel.

Ik kan je ook niets zeggen over wanneer dit opgelost gaat zijn, ik zit niet in het app team.

Sinds de laatste update zijn er wel meerdere dingen mee opgelost, daarom is het belangrijk om te weten wat er precies gebeurt en welke apparatuur het is. Welke model Chromecast is het precies ​@koningsh? De versienummers die je noemt lijken namelijk voor verschillende modellen mogelijk te zijn.

Hoi Jasper, model is NC2-6A5

Dank je ​@koningsh, ik neem het type mee naar de ontwikkelaars zodat ze er verder naar kunnen kijken.

Dankjewel Jasper, hoop op een spoedige oplossing.

Helaas, de app update van vandaag geeft nog steeds geen oplossing, is er al enig zicht op een fix release want dit is een erg vervelend probleem

In die update zit nog geen fix inderdaad. Er wordt nog aan gewerkt, dus ik hoop dat het spoedig meegenomen kan worden in een update. 

Sinds de laatste update ervaar ik ook problemen met streamen. Ik vind dat een slechte zaak. Niet alleen omdat dit de enige manier is om zo tv te kunnen kijken, tenzij je een tv ontvanger van KPN afneemt, maar ook dat al jaren wordt gevraagd om een KPN app in de Appstore of de Playstore en nog steeds niet gerealiseerd. Misschien toch eens luisteren naar de wens van de klant?!

Eens Roberto, KPN het duurt nu wel erg lang alvorens jullie met een update/fix komen. Hebben we al een datum of indicatie hoe lang dit nog gaat duren?

Ik heb ook erg veel problemen met het streamen van de KPN app naar een smart tv of het gebruiken van de KPN app op de televisie op de slaapkamer. Elke andere app kan ik zonder problemen wel streamen of gebruiken via de smart tv zelf... 

Er is nog geen update voor inderdaad, de ontwikkelaars zijn er mee bezig. Het is een lastig probleem. Als er een update is delen we dat in Product Updates.

Jasper. Bestaat er misschien een tijdelijke “truc” om het probleem met streaming te omzeilen?

met vr gr Piet Hut

@capanna 

Er wordt achter de schermen  gewerkt aan een structurele fix. In de tussentijd is er een tijdelijke oplossing beschikbaar waarmee AirPlay weer werkt.
Lees hier hoe je AirPlay tijdelijk kunt gebruiken

Zorg ondertussen dat je de nieuwste update op jouw telefoon zet: 

Jasper Dank voor je reactie. Ik heb de versie 08.69.01 op mijn iPhone. Je link : lees hier …. verwijst echter naar de update maar zie daar niet hoe je AirPlay tijdelijk kunt gebruiken. Hg PH

Jasper heb de instructies gevonden. 

Jasper Dank voor je reactie. Ik heb de versie 08.69.01 op mijn iPhone. Je link : lees hier …. verwijst echter naar de update maar zie daar niet hoe je AirPlay tijdelijk kunt gebruiken. Hg PH

Jasper heb de instructies gevonden. 

Ik ben Jasper niet, maar graag geholpen. 😉

Sorry Noordzee. Bij deze mijn dank

ik heb de app op mijn tcl smart tv en werkt feilloos.
Ik begrijp niet waarom je dan zou streamen naar de tv als je een smart tv hebt waar je de app op kunt installeren… Mss mis ik iets….

Dit is een smart tv met ingebouwde Chromecast functie

Dan zou je de KPN TV+ app ook direct op de tv moeten kunnen downloaden en gebruiken inderdaad.

mijn tv in de woonkamer met externe chromecast

Als dat de witte chromecast is… ook daar is gewoon de KPN TV app beschikbaar in de Google Play Store (wel even Google account maken voor toegang toe Play Store op beide apparaten).

Maar inmiddels zou het casten weer moeten werken. Want deze week is kpn met een udate van de mobiele app gekomen. En heeft Apple een nieuwe OS update uitgebracht waarmee het weer zou moeten werken: 18.5. 

Dat lost het op voor Airplay, maar ik mag aannemen ook voor chromecast.

Maar sinds de nieuwe chromecast en tv's met Android-TV (die met ingebouwde chromecast dus) cast ik helemaal niet meer. Daar kan de app al direct op!

(dit onderwerp kom ik nu pas op terecht. Vandaar deze, wat late, reactie. Maar daardoor wel de melding van OS 18,5 op je mobiel wat casten weer mogelijk maakt met de kpn app.)

Reageer