Skip to main content

Ik heb, verblijvend in het buitenland, een LG smart tv en een Google Chromecast. KPN ontvang ik op mijn Ipad met een prima internet verbinding. Het streamen gaat af en toen langzaam, waardoor het beeld dan veelvuldig stokt. Wat te doen?

Hi @Frits41, we zoeken hier op het forum graag met je mee naar hoe je dit kunt oplossen. Om daarmee te beginnen heb ik een paar vragen voor je.

  • Gebeurt het ook als je gewoon via de iPad zelf kijkt zonder te streamen? Of alleen via de Chromecast?

  • Als je kijkt via de iPad zelf en dan ook problemen ervaart, gebeurt dit ook als je kwaliteit op laag zet?

  • Welke iPad heb je?

  • Wat is je iTV app versie?

  • Wanneer ervaar je het haperen van het beeld: bij live tv, of terugkijken/opnames (of alle voorgaande)? Kan je dit testen? En speelt het op alle zenders of op specifieke?

  • Om ook de verbinding even te controleren, hoe is je snelheid als je een speedtest doet?

  • En ten slotte, welk type Chromecast gebruik je?


Hallo Alexandra,

Het gebeurd soms als ik op de Ipad kijk, maar als ik met Speedtest kijk heb ik een snelheid van ruim 40 mbps.

Hoe zet ik de kwaliteit op laag?

Ik heb een Ipad Pro van dit jaar.

De app-versie is 7.4.6

De klacht is met name ‘s avonds Soms overdag.

Ik ge bruik Chromecast NC2-6A5

Het is bij Live TV en bij alle zenders

Ik krijg het binnen via MIO, een Portugese provider.


Hi @Frits41,

Het gebeurd soms als ik op de Ipad kijk, maar als ik met Speedtest kijk heb ik een snelheid van ruim 40 mbps.

Dat is opmerkelijk, 40mbps is prima om goed online tv te kunnen kijken. Hou er dus wel rekening mee dat zodra je gaat casten de snelheid telt die op de Chromecast gehaald wordt, niet de iPad. Dus 40mbps op de iPad is prima om op de iPad te kijken, maar dat zegt niets over problemen op de Chromecast. Vandaar dat het ook belangrijk is om het eerst op de iPad te testen, zonder dat je cast.

Hoe zet ik de kwaliteit op laag?

De kwaliteit omlaag zetten op de iPad doe je tijdens het kijken van de stream, als je tikt op het tandwieltje bovenin beeld. Goed om eens te proberen voor kijken op de iPad zelf, nog voordat je cast. Je kunt de kwaliteit van de Chromecast niet omlaag zetten, dus zodra je cast is dat een fixed kwaliteit.

De klacht is met name ‘s avonds Soms overdag.

Ik vermoed dat je hoofdzakelijk 's avonds tv kijkt, klopt dat? Als het lukt om ook overdag te testen zou dat top zijn.

Het is bij Live TV en bij alle zenders

Goed om te weten. Hoe zit het bij het terugkijken van programma's en eventueel het bekijken van opnames?