Skip to main content

Ik stream van mijn telefoon ITV kpn 

Moet eerlijk zeggen dat gaat niet zo best beeld blijft maar bufferen en duurt het te lang stopt de app ermee en gaat het terug naar Chromecast

Netflix , NPO+,Disney,primetime,Videoland,YouTube 

Daar heb ik totaal geen last van blijft niet stil staan 

Vindt het vreemd dat het alleen bij de app van KPN is 

Doe ik iets verkeerds

 

Gerard

admin: eigen topic aangemaakt

Apart. Ik stream ook met KPN ITV v.a. de smartphone naar de Chromecast. Vloeiend!

Heel irritant als het hakkelt inderdaad.

Heb je het bij álle zenders of bepaalde?

Doe ik iets verkeerds

Dat denk ik niet. Het kan ook je internetbandbreedte (snelheid) zijn natuurlijk.


Kan ook aan het soort WIFI netwerk liggen.

Ik had een Schotland een keer een gezamenlijk WIFI netwerk (die wel op de Chromecast werkte) en toen had ik dit probleem ook. 

Weet je ook de snelheid van het Wifi Netwerk?


 


@Gerardplop , de download en upload zijn niet echt heel erg hoog.

HD moet wel kunnen met deze snelheid, maar er kan dan niet veel meer draaien.


Oke dat is duidelijk maar met Netflix en die andere apps heb ik geen last dat het gaat bufferen alleen met de app van KPN vreemd toch 

Het is niet anders maar het blijft raar


Hi @Gerardplop, fijn dat je al op weg geholpen bent door Joop en Peter! Ik sluit me aan bij wat zij aangeven. Je kan er nog voor kiezen om de KPN ITV app te testen op een andere mobiele telefoon of tablet. Daarnaast kan je je WiFi verbinding verbeteren met behulp van onze KPN WiFi manager. Deze handige tool helpt je stap voor stap om je verbinding na te kijken en zo optimaal mogelijk in te stellen. Laat gerust weten hoe het is afgelopen.


maar met Netflix en die andere apps heb ik geen last dat het gaat bufferen alleen met de app

Volgens mij heeft de KPN app geen variable bitrate (ook niet via Chromecast) en heeft Netflix dat wel.

Heb je al eens gestreamd terwijl er géén andere internettoepassingen (op dezelfde phone en andere apparaten) in gebruik waren? Ook de tv ontvanger niet. Die snoept bij jou download er ook nog eens 7,5 Mb/s af met een HD stream. (er is bij jouw geen overhead)


Bedankt voor jullie antwoorden 

Maar vindt het wel vreemd ik kijk  op de camping 

Disney loopt vloeiend

Netflix vloeiend 

Primetime en Videoland ook vloeiend

Alleen de app van KPN niet die buffet regelmatig

Dan moet ik maar programma terug kijken als ik thuis ben maar het blijft jammer .

 

 


Nog even deze: werkt het wel als je kpn itv via 4G streamt? Want dan lijkt het me 'gewoon' een bandbreedte probleem met de wifi op de camping. KPN heeft nml geen variabele bitstream. (overigens wel in te stellen op 3 (mobiel) of 5 (laptop) vaste standen. Dus mogelijk dat een lagere instelling helpt.