Skip to main content

Ik wil streamen naar onze tv in de camper via mij telefoon is dat mogelijk

Goedemorgen en welkom op het forum @H van Keulen. Kan me goed voorstellen dat je graag in de camper gebruik wil maken van interactieve televisie. Je kunt op jouw telefoon de itv app gebruiken. Via die app kun je vervolgens als je een chromecast hebt, streamen naar het tv-toestel. 


Chromecast kun je verbinden met de wifi Hotspot in je telefoon.

Verbruik is wel pittig: ca. 1 uur per GB via chromecast.


Chromecast kun je verbinden met de wifi Hotspot in je telefoon.

Verbruik is wel pittig: ca. 1 uur per GB via chromecast.

 

Wat bedoel je hiermee PeterG?

De telefoon Cast alleen naar de Chromecast.

De Chromecast verbruik inderdaad veel MB's, maar dat is niet erg.

De telefoon verbruikt zo goed als geen MB’s en dat is goed. 

 

En zover ik weet heb je op veel campings WIFI


Joop2011: En zover ik weet heb je op veel campings WIFI

Die kan je niet gebruiken met chromecast. Op die netwerken is het “elkaar zien'’ van apparaten, terecht, geblokkeerd.

Ik schreef: Chromecast kun je verbinden met de wifi Hotspot in je telefoon.

Joop2011: Wat bedoel je hiermee PeterG?

Precies zoals ik het schreef.

De telefoon Cast alleen naar de Chromecast.

Dat klopt voor THUIS niet helemaal. Dan is de Chromecast verbonden met de wifi van het modem. Er wordt een aparte stream naar de Chromecast gestuurd. De telefoon '’cast'’ dat zelf niet.

 

Heb je echter de Chromecast aangemeld op het wifi Hotspot van je telefoon zelf, dan is er een dubbele functie. Via 4G werkt de app itv op de telefoon. En via diezelfde telefoon komt via 4G de stream voor de Chromecast en gaat via wifi naar die Chromecast.


Ik wil streamen naar onze tv in de camper via mij telefoon is dat mogelijk

Maar hoe doe ik dat hang een Google chroom aan de tv .

maar dan ga naar iTV app staat op telefoon hoe kan ik dan mijn telefoon 

linken naar de Google chroomkast


Zet Hotspot aan op je telefoon. Zorg dat je de app Google Home hebt geïnstalleerd via de Play Store. Met die app kun je dan de Chromecast instellen.


Joop2011: En zover ik weet heb je op veel campings WIFI

Die kan je niet gebruiken met chromecast. Op die netwerken is het “elkaar zien'’ van apparaten, terecht, geblokkeerd.

Ik schreef: Chromecast kun je verbinden met de wifi Hotspot in je telefoon.

Joop2011: Wat bedoel je hiermee PeterG?

Precies zoals ik het schreef.

De telefoon Cast alleen naar de Chromecast.

Dat klopt voor THUIS niet helemaal. Dan is de Chromecast verbonden met de wifi van het modem. Er wordt een aparte stream naar de Chromecast gestuurd. De telefoon '’cast'’ dat zelf niet.

 

Heb je echter de Chromecast aangemeld op het wifi Hotspot van je telefoon zelf, dan is er een dubbele functie. Via 4G werkt de app itv op de telefoon. En via diezelfde telefoon komt via 4G de stream voor de Chromecast en gaat via wifi naar die Chromecast.

 

Dank je PeterG, helemaal duidelijk.

 

Voor wat betreft de WIFI, daar is een trucje voor.

Je kan een soort WIFI repeater gebruiken, die zet dan een nieuw WIFI netwerk op en dan lukt het wel.

Wel omslachtig, maar is eventueel een oplossing.

Zelf heb ik de TP-Link Travelrouter. AC750 Wifi Trafel Router TL-WR902AC  Zie hier.