Skip to main content

Ik heb een Apple-topman van de 2e generatie. Kan deze dan niet Tv programma’s streamen? You tube video’s gaan prima. 

@R.Bakker  De iTV app ondersteunt alleen AirPlay 2. Dus als uw Apple TV dat niet ondersteunt, dan gaat het ook niet werken.


Ik kan nergens vinden dat mijn Apple TV (2e generatie) geen Airplay 2 ondersteunt dus neem ik aan dat hij dat wel doet. Ik kon in het verleden ook gewoon KPN streamen. Ik doe het echter zelden.

Het probleem is als volgt:

Als ik een programma start op de iPad start dit normaal, ik kan via de Apple TV contact maken met de TV maar zodra ik programma ga streamen komt alleen het geluid door en het beeld van dat programma bevriest.

Ik heb de app KPNITV opnieuw geïnstalleerd maar dat helpt niet. Vreemd is dat de app bij instellingen niet verschijnt in de applijst(waar je locatie, toegang netwerk etc. kunt wijzigen). Misschien is dit een ingang naar oplossing.


@R.Bakker Welkom op het forum. 

Wat irritant dat het niet goed lukt om te streamen naar je Apple TV. Vooral omdat het eerder wel goed werkte. 

Weet je toevallig of de iOS van je Apple TV wel up-to-date is? Of dat er juist kort geleden een update van de besturingssoftware is geweest? 


Ik zie net dat er een update staat naar 15.7, zal deze installeren en eea opnieuw proberen.


Update verandert niets. Geluid komt door en een stilstaand beeld maar de uitzending stopt. Het ligt duidelijk aan de kpnapp, voordat ik stream loopt de uitzending normaal.


@R.Bakker Jammer dat de update geen resultaat heeft gehad! 

Is er ook een ander Apple apparaat waarvan gestreamd zou kunnen worden? Bijvoorbeeld een iPhone? En zo ja, werkt het daarmee dan wel? 


met iPhone geprobeerd maar zelfde resultaat.


@R.Bakker Bedankt voor het proberen, jammer dat het dan ook niet lukt! 

Ik ga de situatie doorzetten naar mijn collega's, om te kijken of die kunnen achterhalen wat het probleem is. 

Zou je daarom je forumprofiel zo volledig mogelijk willen invullen en hier een seintje kunnen geven als dit is gelukt? 


Forumprofiel ingevuld.


@R.Bakker Bedankt voor het invullen van je profiel. 

Ik heb nog iets meer aanvullende informatie nodig. Het gaat dus om een Apple tv 2e generatie? En er wordt dus gestreamd vanaf een iPhone 8, en welk type iPad? 


ipad 7e generatie


Hallo Allemaal,

 Ik heb hetzelfde probleem . Heb een iPhone  13  met de laatste IOS Update en een nieuwe Apple TV 2022  en ook geüpdatet. Zoals eerder gezegd : wel geluid maar kan niet via de  KPN-TV  via airplay streamen. Wat gaat hier. fout? Heeft het ook te  maken met een iPhone instelling. Het streamen over andere kanalen zoals You tube gaat perfect . Graag jullie hulp  gr  H 


Denk echt dat het probleem bij KPN ligt, iphone heeft er niks mee te maken met ipad zelfde resultaat. Hoop dat Kpn eindelijk met oplossing komt.


Een betere oplossing is dat KPN eens uit de slaapstand komt en er nu eens werk wordt gemaakt van een ITV App voor de Apple TV.


Hallo Allemaal,

Ja een KPN App  op Apple TV  zou de beste oplossing zijn. Dit is  op dit ogenblik niet zo moeilijk meer te maken en Apple is makkelijker geworden met acceptatie van Apps .Ik heb dit gezien bij een vriend die Ziggo heeft. Daar functioneert het er goed  op Apple TV.

 Toch moet er een oorzaak zijn  dat het mij niet lukt om normaal te streamen met mijn IPHIONE 13  op met de KNP app op de iPhone  met airplay .

Mischien kan een van de technische mensen van KPN hier een antwoord op geven ?

 


Wellicht kan onderstaand stuk wel meer informatie geven:

https://www.icreatemagazine.nl/nieuws/ios-16-apple-tv/