Skip to main content
Beantwoord

Streamen van RTL en Talpa zenders via Macbook naar TV geeft zwart scherm

• December 21, 2025
  • 11 reacties
  • 47 keer bekeken

Vanaf mijn Macbook Pro worden het beeld van de RTL en Talpa zenders zwart doorgegeven naar mijn TV. Het geluid is prima. Het werkt niet goed via de Chrome, Safari en ook niet via de KPN TV app. Omdat de NPO zenders wel prima werken, zijn de instellingen juist. De content lijkt door KPN geblokkeerd te worden. Kan dit komen door de versie van de Apple TV, 3e generatie A1469? Weet iemand of de nieuwe versie van de Apple TV dit probleem niet hebben?

Beste antwoord door Flipje26

Dank voor je antwoord. Je geeft aan dat je geen problemen hebt met Apple TV 4K, via Airplay. Bedoelde je met Airplay het streamen via Synchrone weergave? Werkte dit voorheen ook goed met macOS Sequoia? Ik ben wat huiverig om daar naar over te stappen (zitten/zaten wat bugs in), maar als het in Sequoia ook werkte lijkt die overstap namelijk niet de oplossing, maar wel de overstap naar Apple TV 4K.
De onderliggende vraag is eigenlijk of ik de Apple TV 4K moet kopen om dit op te lossen?

11 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • December 21, 2025

Stream je draadloos? Apple is nogal strikt met DRM.

• Auteur
  • Topper
  • December 21, 2025

Ja, via wifi.

Leen59
Wijsgeer
  • December 21, 2025

Apple TV wordt niet ondersteund door KPN. Gebruik je de Webversie van kpn tv?

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • December 21, 2025

Via tv.kpn.com kan het beeld en geluid worden gestreamd naar de Apple TV, via Airplay,  in hetzelfde netwerk. Ikzelf werk met een Apple MacBook Pro 16” 2019 macOS Tahoe 26.2 en op de Apple TV 4K staat ook tvOS 26.2 en zojuist even getest met Safari en het werkt uitstekend. 

Edit: Dat was tijdens het RTL Nieuws, ik heb geen idee of de DRM niet erin schiet bij films of i.d., dat kan ik mij voorstellen.

• Auteur
  • Topper
  • December 21, 2025

Het streamen via apple tv gaat zowel niet goed bij tv.kpn.com (Chrome en Safari) als ook niet via de kpn tv app.
Via chrome cast wordt wel het beeld gestreamd, al is die erg traag en zijn er veel haperingen en is terugspoelen een gedoe.
Daarom lijkt het aan de apple tv te liggen. Zo lijkt ook ‘driemaster’ aan te geven dat hij geen problemen heeft met RTL. 

• Auteur
  • Topper
  • Antwoord
  • December 21, 2025

Dank voor je antwoord. Je geeft aan dat je geen problemen hebt met Apple TV 4K, via Airplay. Bedoelde je met Airplay het streamen via Synchrone weergave? Werkte dit voorheen ook goed met macOS Sequoia? Ik ben wat huiverig om daar naar over te stappen (zitten/zaten wat bugs in), maar als het in Sequoia ook werkte lijkt die overstap namelijk niet de oplossing, maar wel de overstap naar Apple TV 4K.
De onderliggende vraag is eigenlijk of ik de Apple TV 4K moet kopen om dit op te lossen?

Leen59
Wijsgeer
  • December 21, 2025

Kun je niet rechtstreeks naar de TV streamen, dus buiten de Apple TV om?

• Auteur
  • Topper
  • December 21, 2025

Dag Leen59,

Mijn vraag is dan ‘hoe dan?’ Ik heb een Philips tv. en stream via wifi naar Apple TV of ChromeCast.
Graag je uitleg.

Leen59
Wijsgeer
  • December 21, 2025

Ik weet niet of jouw TV streamen ondersteunt, maar anders via AirPlay of chromecast. Bij mij werkt dat prima.

• Auteur
  • Topper
  • December 21, 2025

Dag Leen59,

Bij het casten van een scherm op mijn macbook pro krijg ik een scherm dat ik kan casten via Chrom Cast of rechtstreeks naar de tv. Echter rechtstreeks naar de TV geeft de opmerking 'beschikbaar voor specifieke videosites'. Daar valt KPN TV blijkbaar niet onder, omdat de optie grijs is en ik dus niet kan aanklikken. Helaas. 

Leen59
Wijsgeer
  • December 21, 2025

Zal waarschijnlijk voor YouTube enzo zijn.