Skip to main content
Vraag

Streamen via Google Chromecast vanaf Android toestel werkt niet lekker

• June 15, 2026
  • 3 reacties
  • 52 keer bekeken

Ik kijk TV op de camping via de KPN TV+ app voor Android en stream het beeld en geluid naar mijn TV waarop een Google Chromecast is aangesloten. De internet verbinding is 5G met voldoende bereik. Mijn abonnement is KPN unlimited.

1. Als ik een programma wil kijken vanaf het begin dan start het programma in live modus als het streamen start terwijl ik kijken vanaf het begin geselecteerd heb.

2. Casten naar de TV gaat met veel tijdvertraging en stopt zeer regelmatig terwijl het beeld in de KPN TV+ app gewoon vlekkeloos doorloopt.

3. Als het casten is gestopt hervat het casten wel op het punt waar gestopt is.

4. Regelmatig valt de casting verbinding weg en kan ook niet meer opnieuw geselecteerd worden. De KPN TV+ app moet ik dan afsluiten en opnieuw starten om weer te kunnen casten.

5. Casten van YouTube content verloopt zonder geen enkel probleem.

6. TV kijken op mijn Android gsm of mijn Andoid tablet gaat zonder geen enkel probleem.

7. De KPN TV+ app die ik op de Google Chromecast had staan stopte ook zeer regelmatig met beeld weergeven. Ik heb de KPN TV+ app nu niet meer op de Google Chromecast staan.

8. Ook als ik mijn gsm alleen als hotspot gebruik en de KPN TV+ app gebruik op mijn tablet en dan ga casten heb ik dezelfde problemen als dat ik hierboven heb beschreven.

Moet nu de KPN TV+ app verbeterd worden als het gaat om casten?

Zijn er andere suggesties om deze problemen op te lossen?

Dank alvast voor suggesties en reacties!

3 reacties

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • June 17, 2026

Goedemorgen ​@ELR en bedankt voorjouw bericht :)

Allereerst bedankt voor de duidelijke en uitgebreide beschrijving van het probleem waar je tegenaan loopt, fijn! Op basis van wat je aangeeft, lijkt het probleem niet direct te worden veroorzaakt door je internetverbinding. Dat tv kijken op zowel je tablet als op je telefoon probleemloos verloopt, zou er op moeten wijzen dat zowel je 5G verbinding als de Chromecast in principe gewoon goed functioneren. 

Om een nog beter beeld te krijgen van de situatie zijn er nog een paar dingen die ik graag zou willen weten!

• Welke Chromecast gebruik je precies (bijvoorbeeld Chromecast 3e generatie, Chromecast Ultra of Chromecast met Google TV)?
  • Welke versie van Android draait op je telefoon en/of tablet?
  • Is de KPN TV+ app volledig bijgewerkt naar de meest recente versie?
  • Treden deze problemen op bij alle zenders en programma's, of alleen bij specifieke content?
  • Gebeurt dit zowel op de camping als op andere locaties/netwerken?

Als je deze vragen nog zou kunnen beantwoorden, kijken we vanuit daar verder en ik zie je bevindingen dan ook graag tegemoet!

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 17, 2026

Dag Jan,

Dank voor je reactie.

Ik gebruik Android 16 met OneUI 8.0 op zowel telefoon als tablet.

De KPN TV+ app is versie 08.95.03

De Chromecast is de 2k versie met Google TV.

Het probleem is zender onafhankelijk, komt dus voor op veel meerdere zenders.

Ik kan nu niet testen op een andere locatie. Een beetje opvallend is wel dat op een vorige locatie waar we zo ongeveer onder een gsm mast van KPN stonden het probleem minder was maar niet weg.

Typisch blijft ook dat kijken op telefoon of tablet prima gaat zonder ook maar een enkele onderbreking alleen icm streamen ontstaan de problemen.

Hopelijk kun je hier verder mee.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • June 17, 2026

Ik zou je in overweging willen geven een travel router aan te schaffen. Je kunt je telefoon via tethering verbinden en de router creëert een eigen wifi netwerk. Je telefoon wordt dan veel minder belast. Ik werk al jaren met zo'n constructie en heb goede ervaringen met dit merk; Travel Router