Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb een nieuwe Expedia Box ontvangen van KPN (V12) en nu krijg ik slecht beeld bij alle streaming diensten als ik de tv aansluit op het modem. Dit gebeurt zowel bij wifi als met kabel.

Ik krijg we geluid, ondertiteling, maar het beeld blijft blokjes, onduidelijk of zelfs zwart.

Het rare is dat als ik de snelheid van Netflix terugzet naar middel dan is het probleem over, alleen heb ik dan geen 4K meer :-)

 

Iemand een oplossing?

Welkom op het forum @MarcLoos! Wel eigenaardig dat dit gebeurt nadat je een nieuw modem hebt gekregen. Daar moet het normaal juist beter van worden. Heb je naast het omwisselen van het modem alle andere kabels hetzelfde gelaten? Of heb je bijvoorbeeld de kabel van de muur naar het modem hetzelfde gelaten?

Wat ik in ieder geval wil aanraden is de Box 12 toch een reset geven. Ook wil ik je aanraden je Sony tv een update te geven. Als dat niet helpt zou je dan een laptop of computer op dezelfde kabel willen aansluiten die naar de tv gaat? Doe dan daarmee een speedtest om te zien welke snelheid door die kabel komt. 


Hoi Bram, 
Dank je voor je reactie. 
De kabel is niet het probleem. De Sony TV heeft een directe (WIFI) verbinding met het modem. De apps op de TV (HBO,Netflix,….) dus de kabel is niet van belang.
Ik heb ook een utp verbonden aan de TV, om uit te sluiten dat het Wifi problem zijn, maar helaas. 
Het probleem blijft bestaan. speedtest geeft meer dan 100MB aan, dat zou ruim voldoende moeten zijn

 


@MarcLoos ik wil je vragen eerst het NT 2 minuten stroomloos te maken. Ook wil ik je nog vragen het modem een reset te geven

Als dat allebei niet helpt zet dan IPV6 uit op het modem

Laat je hier weten of 1 van deze stappen het heeft opgelost?


Hoi Bram,

 

Ik heb alles geprobeerd, maar niets helpt. ik wacht nu op een update van mijn TV.

Misschien dat die iets oplost

 

Dank


@MarcLoos is goed. Ik vond via Sony zelf nog de tip om in het menu “Network Update” te doen. Zou je dat nog willen proberen?