Skip to main content

@Jiske_  ik heb exact hetzelfde probleem. 
Is er al een technische oplossing ? Ik heb de 4K ontvanger en heb ook dit probleem 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hallo @Jeroen1992

Wat vervelend! dat lijkt mij niet prettig TV kijken. Je had jouw reactie in dit ietwat verouderde topic geplaatst: 

Heb je de tips uit dit topic al nagelopen? Persoonlijk vermoed ik dat het probleem ontstaat door een defecte HDMI kabel. zou je voor mij eens een andere apparaat (spel computer, dvd speler, eventueel zelfs een laptop) op de HDMI kabel willen aansluiten om te kijken of het probleem blijft? 


Hoi @Hanna_ 

ik heb de HDMI uit de kpn doos gebruikt die ik vrijdag 25 juni heb aangesloten. De kabel is dus een paar dagen oud pas. Met een andere HDMI kabel heb ik het ook. 
 

heb alle tips al doorlopen en de fabrieksinstellingen van de tv zelf en de arris ontvanger ook. Het is soms een half uur weg en opeens komt het weer. Hij blijft dan lang onderin staan en soms gaat hij helemaal naar boven in beeld en dan is hij weer weg of soms blijft hij gewoon op de onderaan in het scherm staan. Had dit met ziggo nooit. En heb een beedlschermtest gedaan op de tv zelf van Samsung en deze geeft geen fouten. Of hebben jullie bij kpn verschillende HDMI kabels ?


Helaas nu weer een streep, echt om gek van te worden heb alles al geprobeerd. 


Soms gaat hij even weg en dan komt hij weer. 
kan het aan de tv ontvanger liggen ? Hij is pas nieuw 25 juni is het pakket ingegaan. 
 

nu rtl4 aan het kijken en het blijft maar in beeld.

 

@Kpn 

@Hanna_ 

 


Ook een 4k televisie?


Kan je eens een foto plaatsen van die streep?

Heb je die streep ook als je de beeldkwaliteit op de TV ontvanger op 1080i zet?


Ja ik heb een 4K televisie maar heb het op alle zenders en kpn heeft 3 4K zenders dus daar ligt het niet aan. 
 

ja heb het op alle beeldresoluties ik zal is een foto maken 



zie hier inderdaad in beeld de streep. Hij is nu relatief laag , meestal is hij iets hoger waardoor het nog irritanter is. 


Moest 'm flink vergroten om helemaal onderaan een beeldlijn verspringing te zien inderdaad.

En is ie van een SD zender genomen?


Van een HD zender 


Hopelijk reageert kpn nog !

bij een ander forum lid is het doorgestuurd naar de technische dienst voor een oplossing.

dit is heel irritant kijken


@Hanna_ 


Hoi @Jeroen1992

Mmm, dat is natuurlijk heel vervelend. Ik ga voor je in overleg en kom hier morgen voor je op terug!


Bedankt 


Hoi @Jeroen1992

Volgens mij heb jij twee ontvangers in huis. Wat gebeurt er als de ontvangers omwisselt? Verhuist het probleem dan mee met de ontvanger of blijft her probleem bij dezelfde televisie?


Hoi @Hanna_  ik ze even omwisselen en kijken wat er gebeurd u hoor spoedig van mij. 
 

bedankt 


@Hanna_  helaas heeft dit ook niet geholpen en ligt het denk ik echt aan de tv ontvanger 4K van kpn. 
nu heb ik zelf een andere betere HDMI kabel gekocht voor 13 euro en gister tijdens de ek finale was de streep onderin weg en de gehele wedstrijd niet meer in beeld gekomen. 
 

ik vermoed dat de bijgeleverde HDMI kabel uit de kpn doos stuk was en of niet geschikt voor de ontvanger. 
 

ik kijk het nog even aan maar tot nu toe is het opgelost. En dat voor 13 euro haha als kpn dit als een korting kan toevoegen zou dat helemaal leuk zijn natuurlijk 


Hoi @Jeroen1992

Als je de ontvangers omwisselt en het probleem bij één TV blijft en niet met de ontvanger mee verhuist, dan ligt het waarschijnlijk aan de HDMI kabel. Zou je dit voor mij een weekje aan willen kijken? Ik hoor graag of een nieuwe HDMI het probleem echt op lost. 


Ja zal ik doen. 


Hoi @Jeroen1992

Is het probleem nog terug gekomen?


Hoi @Hanna_ 

 

ik wilde toevallig net een bericht plaatsen. 
het probleem is tot nu toe weg gebleven. 
ik denk dat het dus echt aan de HDMI kabel lag welke kpn had meegeleverd in de doos. Want bij de tv ontvanger boven ( niet de 4K ontvanger ) daar heb ik totaal geen problemen. 
Ik denk dat de HDMI kabel die bij de 4 k tv ontvanger meegeleverd zat niet voldeed of kapot. 
 

Ik heb voor 13,99 nu een goede gekocht die voor 4 k geschikt is. En sindsdien heb ik tot nu toe geen streep , heb best wat voetbal gekeken op tv en programma’s. Ik hoop dat het zo blijft natuurlijk maar anders zal ik het uiteraard direct melden. 
mij hoop dat kpn een leuke korting kan geven omdat ik een andere kabel heb moeten aanschaffen. 
 

in ieder geval bedankt voor alle tips , ook van de andere forum leden.