Skip to main content

Beste KPN,

 

Ik heb recent van jullie een mooie doos met drie 4K-ontvanger mogen ontvangen. Nu wil ik deze installeren en past de stroomadapter van mijn oude TV-ontvanger niet op de 4K-ontvanger.

Voor degene die hun bedrading netjes hebben weggewerkt is dat een sommige gevallen een crime. Zij moeten nu weer halsbrekende toeren uit gaan halen om de nieuwe adapter keurig weggewerkt te krijgen.

Waarom o waarom levert KPN geen apparatuur uit, waarbij de aansluitingen van de stroomadapters hetzelfde blijven? Is er iemand die mij daar 1 reden voor kan geven?

gr., Peer

Ik zou nog een keer goed in de doos kijken en al het karton er uit halen….


@Peer67 Nieuwe apparatuur moet u altijd gebruiken met de nieuw meegeleverde adapters. Zo simpel is het! Jammer misschien, maar zo is het nu eenmaal.


Beste KPN,

 

Ik heb recent van jullie een mooie doos met drie 4K-ontvanger mogen ontvangen. Nu wil ik deze installeren en past de stroomadapter van mijn oude TV-ontvanger niet op de 4K-ontvanger.

Voor degene die hun bedrading netjes hebben weggewerkt is dat een sommige gevallen een crime. Zij moeten nu weer halsbrekende toeren uit gaan halen om de nieuwe adapter keurig weggewerkt te krijgen.

Waarom o waarom levert KPN geen apparatuur uit, waarbij de aansluitingen van de stroomadapters hetzelfde blijven? Is er iemand die mij daar 1 reden voor kan geven?

gr., Peer

 

KPN bepaalt niet welke voedingsadapter bij de apparatuur zit, dat bepaalt de fabrikant van de apparatuur.

Daar heeft KPN geen invloed op.


Dat zijn de voor en nadelen van kabels wegwerken. Maargoed als de stroomadapter defect was gegaan had deze er ook tussenuit gemoeten, dus het beste is om deze adapter niet weg te werken in kabelmanagement. 


Pas alsjeblieft op als je zoiets doet want stel het geeft veel te hoog voltage is je apparatuur stuk. Gelukkig is het een andere maat


Waarom o waarom levert KPN geen apparatuur uit, waarbij de aansluitingen van de stroomadapters hetzelfde blijven? Is er iemand die mij daar 1 reden voor kan geven?

gr., Peer

Ik kan er zelfs wel twee geven of misschien wel meer,

  1. Verschillende fabrikanten gebruiken verschillende adapters, dit om mis aansluitingen te voorkomen waardoor er teveel of te weinig spanning word gegeven en zo de apparatuur stuk gaat of erger er brand kan uitbreken.
  2. Een adapter slijt ook, dus met nieuwe apparatuur ook altijd de stroom adapter vervangen, voorkomt defecten of zelfs brand.

En zeg bij die brand, "Het overkomt mij niet” dat zeiden degene waar het wel gebeurde ook tot het wel zover was.


Pas alsjeblieft op als je zoiets doet want stel het geeft veel te hoog voltage is je apparatuur stuk. Gelukkig is het een andere maat

 

Mee eens, maar ook als de DC plug hetzelfde was geweest, had de DC spanning anders kunnen zijn.

Ik dacht dat de DC (gelijkspanning) van de voedingsadapters (meeste noemen het een stroomadapter, maar dat is onjuist) is 12 volt bij de KPN tv decoders (als ik het goed heb. 


Je hebt niet alleen de goede voltage nodig, er zit ook verschil in ampèrage, te laag werkt ook niet lekker.

Maar ik zie wel een EU wet aankomen dat er een eenheid moet komen, net als op telefoon gebied.


Je hebt niet alleen de goede voltage nodig, er zit ook verschil in ampèrage, te laag werkt ook niet lekker.

Maar ik zie wel een EU wet aankomen dat er een eenheid moet komen, net als op telefoon gebied.

 

Mee eens, het vermogen moet ook kloppen.

Spanning (volt) vermenigvuldigd met stroom (ampère) is vermogen (watt).

 

En er zijn inderdaad voor voedingspluggen veel te veel verschillende DC pluggen. (helaas). 


@Peer67  Nou, hier genoeg argumenten voorbij zien komen om vooral nieuw meegeleverde adapters te gebruiken.  


Kabels wegwerken is leuk, maar zorg altijd dat je er makkelijk bij komt. 


Je hebt niet alleen de goede voltage nodig, er zit ook verschil in ampèrage, te laag werkt ook niet lekker.

Maar ik zie wel een EU wet aankomen dat er een eenheid moet komen, net als op telefoon gebied.

zou wel goed zijn inderdaad 


Allen,

 

Dank voor alle reacties. Het verschil zit in de ampèrage. De oude stekker is voor DC 12V 1.5 A en de nieuwe voor DC 12V 1.0A. Ik hoop idd dat er een EU wet aankomt, die dit soort zaken weet gelijk te trekken. Tot die tijd zal ik moeten breken of nog een andere oplossing moeten vinden.

 

Gr., Peer