Skip to main content

Beste KPN,

ik heb sinds kort een nieuwe tv ontvanger maar de stroomkabel is aan de korte kant. Ik heb online gezocht of er verlengsnoeren waren of andere versie’s van stroomkabels die wel langer zijn. Maar heb niks kunnen vinden kunt iemand me daarmee helpen?

 

vriendelijke groet,

Tobias 

Je kan een Euro verlengsnoer gebruiken toch.

 


Ja kan zeker maar het aansluit punt op het stroom is best groot en dat zou niet echt mooi staan maar dat is zeker een oplossing.


Ja kan zeker maar het aansluit punt op het stroom is best groot en dat zou niet echt mooi staan maar dat is zeker een oplossing.

 

Wat bedoelt u met “het aansluitpunt op de spanning (volksmond stroom) is best groot? 

 

De kabel van een voedingsadapter (volksmond stroomadapter) is helaas meestal 1 a 1,5 meter. 


Ja kan zeker maar het aansluit punt op het stroom is best groot en dat zou niet echt mooi staan maar dat is zeker een oplossing.

 

Wat bedoelt u met “het aansluitpunt op de spanning (volksmond stroom) is best groot? 

 

De kabel van een voedingsadapter (volksmond stroomadapter) is helaas meestal 1 a 1,5 meter. 


 

het deel wat je in het stop contact steekt


Ja kan zeker maar het aansluit punt op het stroom is best groot en dat zou niet echt mooi staan maar dat is zeker een oplossing.

 

Wat bedoelt u met “het aansluitpunt op de spanning (volksmond stroom) is best groot? 

 

De kabel van een voedingsadapter (volksmond stroomadapter) is helaas meestal 1 a 1,5 meter. 


 

het deel wat je in het stop contact steekt

 

Dat is de voedingsadapter.

Die zet de 230 volt wisselspanning om in 12 volt gelijkspanning. 


Met zo’n euro verlengsnoer er aan kun je die voeding ergens verstoppen ?

Anders, zie dit :

of deze :

Maar nog steeds geen bevestiging over de juiste maat gezien.


@Tobias0108 : ga met de stroom adapter naar een speciaalzaak. Die heeft misschien een kabel op voorraad met aan de ene zijde een stekkertje  die in de TV ontvanger past: aan de andere zijde een contra stekkertje die op het stekkertje van de stroomdraad van de adapter past. 


Hoi @Tobias0108 . Vanuit KPN heb ik maar één maat. Ik hoop dat je iets vind aan de hand van de tips van de anderen. 


Hoi @Tobias0108 . Vanuit KPN heb ik maar één maat.

Doel jij daar mee op mijn vraag om de juiste maatvoering ?

Maar wat is die maat dan ?

Het moet een van deze 2 zijn :

  • Type A: 5.5 mm OD, 2.1 mm ID
  • Type A: 5.5 mm OD, 2.5 mm ID

van : https://en.wikipedia.org/wiki/Coaxial_power_connector#IEC_60130-10

 

Overigens kun je de 12V kant niet al te ver verlengen wegens de spanningsval over de dunne kabels.

Bij de 230V kant heb je daar geen last van om dat voedingsadapter altijd een vaste spanning op de uitgang zal geven onafhankelijk van de ingangsspanning ( binnen ruime grenzen ).

 


Hoi @Tobias0108 . Vanuit KPN heb ik maar één maat.

Doel jij daar mee op mijn vraag om de juiste maatvoering ?

Maar wat is die maat dan ?

Het moet een van deze 2 zijn :

  • Type A: 5.5 mm OD, 2.1 mm ID
  • Type A: 5.5 mm OD, 2.5 mm ID

van : https://en.wikipedia.org/wiki/Coaxial_power_connector#IEC_60130-10

 

Overigens kun je de 12V kant niet al te ver verlengen wegens de spanningsval over de dunne kabels.

Bij de 230V kant heb je daar geen last van om dat voedingsadapter altijd een vaste spanning op de uitgang zal geven onafhankelijk van de ingangsspanning ( binnen ruime grenzen ).

 

 

Welke KPN tv ontvanger heb je?

De voedingsconnector is niet bij allen hetzelfde.

 

Via Google vind ik dit.

dc 5.5x2.1mm adapter to kpn itv receiver arris 5202/motorala 2952


Dat was mijn vermoeden hier :

ook al, maar ik zou het graag bevestigd zien door kpn.

Dat lijkt mij escentiele informatie wat ergens op de kpn site zou kunnen staan, of in de gebruiksaanwijzing van de ontvanger, aan de andere kant, het wordt als een geleverd, ontvanger en de voeding.

Toch komt deze vraag over het verlengen van dit kabeltje regelmatig voor (hier).


Dat was mijn vermoeden hier :

ook al, maar ik zou het graag bevestigd zien door kpn.

Dat lijkt mij escentiele informatie wat ergens op de kpn site zou kunnen staan, of in de gebruiksaanwijzing van de ontvanger, aan de andere kant, het wordt als een geleverd, ontvanger en de voeding.

Toch komt deze vraag over het verlengen van dit kabeltje regelmatig voor (hier).

 

 

Welke KPN tv ontvanger heb je? 


Beste KPN,

Ik zou graag een 2 meter stroomkabel willen ontvangen voor mijn KPN TV ontvanger: HMB2260? Ivm een omruilactie heb ik deze TV ontvanger gekregen (met een korte stroomkabel). De stroomkabel zit in de muur verwerkt, kan er dus geen verlengsnoer aan maken.


@RJ1967 

 

“Beste KPN” 

Op een forum helpen vooral klanten elkaar.

Ik ben net zoals jij klant bij KPN.

 

Je kan het beste (gratis) 0800-0402) bellen.

De voedingsadapters voor de KPN tv decoders zijn allemaal voorzien van een standaard lengte kabel.

Een 230 volt verlengkabel moet je zelf kopen, wat bedoel je met “de elektriciteits kabel (volksmond stroomkabel) zit in de muur? 


Beste KPN,

Ik zou graag een 2 meter stroomkabel willen ontvangen voor mijn KPN TV ontvanger: HMB2260? Ivm een omruilactie heb ik deze TV ontvanger gekregen (met een korte stroomkabel). De stroomkabel zit in de muur verwerkt, kan er dus geen verlengsnoer aan maken.

KPN heeft een adapter met ca. 1 meter kabel naar een rond plugje (5,5 mm/2,5 mm) voor in de ontvanger. Daar is geen andere voor met langere kabel.

Dat moet al zo geweest zijn met je vorige ontvanger. Maar je dient wel deze nieuwe adapter te gebruiken.


Er bestaan ook DC/DC (voor de voedingskabel) verlengkabels.

Zie ook hier. 


Beste KPN,

Ik zou graag een 2 meter stroomkabel willen ontvangen voor mijn KPN TV ontvanger: HMB2260? Ivm een omruilactie heb ik deze TV ontvanger gekregen (met een korte stroomkabel). De stroomkabel zit in de muur verwerkt, kan er dus geen verlengsnoer aan maken.

Daar kan ik je niet aan helpen. En de telefonische helpdesk ook niet, @RJ1967 .  Er is maar één lengte. 

Hopelijk vind je een oplossing door de suggesties van de andere forumgebruikers.