Skip to main content

De stroomkabel van 1 van mijn 2 TV-ontvangers doet het niet meer. Want als ik de kabel van de andere gebruik, doet de ontvanger het wel. De ontvangers zijn van het type Motorola VIP1963. Hoe kan ik mijn kapotte stroomkabel laten vervangen?

Je kunt bellen met 0800 - 0402 of je wacht hier op een moderator die jou een nieuwe kabel kan opsturen. Zover ik kan zien heb je jouw forum-profiel al volledig gevuld. Dat is namelijk nodig om jou te helpen. 

 


Hier geldt maar ÉÉN goed advies:
Vervang die vreeeselijk oude en verouderde ontvangers!!! Die 1963-ers horen in een museum. KPN verstrekt ze sinds 2014 al niet meer.

Omruilen voor moderne kan via deze tool.


Dat ze verouderd zijn, maakt me op zich niet zoveel uit zolang ze het maar doen. Daarnaast verwacht ik dan van KPN een seintje als ze echt te oud zijn en omgeruild moeten worden. Maar met een nieuwe kabel ben ik al heel blij.

Wel is het zo dat we binnenkort glasvezel krijgen en ik heb gehoord en gelezen dat de Motorola VIP1963 daar niet zo goed mee kan omgaan. Als dat inderdaad zo is, dan moet ik ze wel omruilen.


Daarnaast verwacht ik dan van KPN een seintje als ze echt te oud zijn en omgeruild moeten worden.

KPN is groepsgewijs iedereen aan het aanschrijven om de Motorola's via de tool om te gaan ruilen. De ondersteuning erop gaat naar verwachting eind dit jaar stoppen. Dat kun en mag je dus gewoon voor zijn. Je moet dus sowieso gaan omruilen. (omruil is gratis)
Bovendien heb je met een nieuwer model een véél mooier HD beeld weet ik uit ervaring. Ik ben in 2015 geswitched naar een nieuw(er) model. Zeker met een Full HD of een UHD televisie is het een veel mooier beeld.
Verder reageert een nieuwe écht veel sneller op de commando's van de afst.bed. (o.a. zappen en zenderwisselen is veel sneller).
Ook na resetten (even de stroom eraf) is een nieuwe na een kleine 2 minuten alweer bruikbaar.

De nieuwe typen beschikken over meer apps. O.a. Netflix, Amazon Prime.


Bedankt voor de reacties. Voor de zekerheid ga ik ze toch maar omruilen. Ik heb dit inmiddels via de tool aangevraagd.


Hi @r.er, welkom! Mijn advies zou ook zijn geweest om ze om te ruilen via die tool, aangezien ze inmiddels echt wel aan de oudere kant zijn. Mocht je nog vragen hebben n.a.v. de ruiling dat weet je ons te vinden.