Skip to main content

mijn tv box verbruikt in standby stand ruim 10W.

dat is wel erg veel; is er inmiddels geen TV box die zuiniger is in de standby stand?

KPN gaat zomaar geen apparatuur omruilen puur enkel alleen vanwege het stroomverbruik. 

Welke tv box heeft u?


arcadyan model HMB2260 v2


Er is nu de TV+ ontvanger. Of die zuiniger is weet ik niet. Deze krijgt u alleen al u het abonnement omzet naar de nieuwste abonnementsvorm. Anders krijgt u hem niet.

U moet wel contract vrij zijn. Anders kan er helemaal niks. Dus als u net verlengt heeft zult u voorlopig nog ff geduld moeten hebben.


ik had inderdaad gezien dat er ook een TV+ ontvanger is bij een ander abonnement, dat abonnement is wel iets duurder dan mijn huidige abonnement.

 

 

gelukkig ben ik contract vrij, dus ik ga ook even breder kijken.

 


Hoi @Jacques V en bedankt voor jouw bericht :)

Je kunt eventueel nog de 'Energiebespaarstand' inschakelen en dat gaat de ontvanger na 15 minuten op stand by (5,4 watt) over op de spaarstand (0,5 watt). Let wel; het aanzetten van de ontvanger duurt dan wel iets langer (40 a 45 seconden). De 'Energiebespaarstand' vind je in het menu 'instellingen' onder het kopje 'Stand by'.

Hopelijk heb je nog iets aan deze informatie! 


mijn tv box verbruikt in standby stand ruim 10W.

Dat klopt niet. Alle boxen gebruiken in bedrijf al niet meer dan 5,6 watt. In stand-by kan dat niet hoger zijn.

Gebruik je ook een DVS is dat ook 3,5 watt x 2.

De Arcadyan boxen in stand-by 5,2 watt. Wil je dat omlaag, naar 0,5 watt, dan onder instellingen - stand-by ECO aanzetten. Het opstarten vanuit ECO duurt bij de 2952 en 2260 dan ca. 1½ minuut. Bij de 5202 1 minuut. De DVS adapter waar de ontvanger aan zit gaat dan ook op low power.

De besparing op de box: bij 10 dagen onafgebroken in ECO stand-by zonder gebruik is de besparing 1 kWh, dus ca. 24 cent. Maar hij staat doorgaans maar 8 tot 14 uur in stand-by…. Dan bespaar je doorgaans 1 kWh per maand…. 

ECO stand-by TV+ = 1 watt in verband met ‘wake on LAN’.

 


@Jan van KPN . De TV+ gaat in 40 seconden uit ECO. Jacques heeft echter de Arcadyan. Daarbij is uit ECO starten zo'n anderhalve minuut. Ofwel zo'n 90 seconden.


@Jan van KPN . De TV+ gaat in 40 seconden uit ECO. Jacques heeft echter de Arcadyan. Daarbij is uit ECO starten zo'n anderhalve minuut. Ofwel 90 seconden.

Scherp van je @PeterG waarvoor zoals altijd dank :) 


Je kunt de decoder ook gewoon van de stroom halen als je geen tv meer kijkt @Jacques V 

Ik heb een tv-meubel, met allerhande audio- en video-apparaten op 1 centraal stopcontact met hoofdschakelaar, bij het slapen gaan apparatuur uit, hoofdschakelaar uit en 0% verbruik en dan pas weer activeren als je radio wilt luisteren of tv wilt kijken.

 


Je kunt de decoder ook gewoon van de stroom halen als je geen tv meer kijkt @Jacques V 

Ik heb een tv-meubel, met allerhande audio- en video-apparaten op 1 centraal stopcontact met hoofdschakelaar, bij het slapen gaan apparatuur uit, hoofdschakelaar uit en 0% verbruik en dan pas weer activeren als je radio wilt luisteren of tv wilt kijken.

 

dat is inderdaad de meest praktische oplossing, dus ik heb er ook maar een schakelaar tussen gezet .

 

met vriendelijke groet
Jacques


Reageer