Skip to main content

Waarom kan je bij KPNTV + niet een stukje terugkijken als je live tv kijkt?

Zelfs in mijn auto met dab radio kan dat

Was bij Ziggo ook geen probleem

Maar bij Kpn kan dit dus nooit.

Waarom zijn "speciale" handelingen bij Kpn zo bagger?

Als Kpn toch iets niet echt in de "vingers" heeft is het wel digitale tv .

Gewoon even 10 sec. rewind is nog teveel voor deze dienst en niet een of twee keer maar altijd.

En dan komen er nu ongetwijfeld allerlei niet relevante vragen en non oplossingen waar de bottomline altijd weer zal zijn "het doet het niet"

Dat hoort gewoon te kunnen. Maar er is sinds 23 juni een storingkje in geslopen. Tijdens de O.S. worden er echter geen wijzigingen / reparaties gedaan. Dus daags na de O.S. zal dit gerepareerd worden met een update.

Eerst even pauzeren en weer starten. Dan werkt het terugspoelen.

Of 'beeld’ op unicast zetten.

Zie ook

Via de app (smartphone, tablet, smart-tv) werkt het gelukkig nog wel direct.

Via de website voor laptop ook http://tv.kpn.com .


Dat unicast verhaal heb ik vaker gehoord en lost echt niets op, maar dat terzijde.

Dat het niet werkt bij de OS is wel het slechts denkbare scenario als je het mij vraagt.

Overigens heeft kpn wel erg vaak en veel van dit soort "storinkjes"

Er staat mij nog vers 2 dagen helemaal geen tv en alle bewaarde opnames weg bij, en een tsunami aan excuses en zgn redenen en oorzaken.

Sorry maar ik vind dit nogal irritant op zijn zachtst gezegd en inmiddels tegen het onacceptabele aanleunen.


Dat het niet werkt bij de OS is wel het slechts denkbare scenario als je het mij vraagt.

Maar je kunt wel terug spoelen. Je moet alleen eerst even, kort, pauzeren. Ik heb de laatste dagen zo vaak nog even wat terug gespoeld tijdens OS.

Of je zet 'm inderdaad op unicast (⚙️ -> beeld). Op NPO 1 boet je ook niet in qua kwaliteit ten opzichte van multicast. Als je het verschil in codering al ziet. Ik niet. Niet bij die zenders. 


Als ik pauzeer om terug te spoelen gaat bij mij het beeld op zwart en kan ik alleen nog maar naar een ander kanaal zappen om weer beeld te krijgen.

De app op mijn telefoon doet het inderdaad wel.

Wat mij toch wel brengt op het punt dat ik ervan overtuigd ben dat het androidkastje ontoereikend is.

Keer op keer software updates en daarna weer nieuwe problemen.

Het is gewoon een onbetrouwbaar en behoorlijk achterhaald stukje techniek.

Het is goedkoop traag en niet up to date.

Maar ja ze zijn goedkoop en op duizenden stuks scheelt het een hoop geld.

Zoals altijd weer is de verklaring "follow the money"

Het is als een binnenband van een fiets, je blijft plakken omdat hij gewoon brak is en het is pas voorbij als je een nieuwe binnenband koopt en niet de hele. tijd pennywise poundfoolish doet.

Ooit een betatest voor Ziggo gedaan met ook zo een android boxje.

Ook dat pakte dramatisch slecht uit.

 


Als ik pauzeer om terug te spoelen gaat bij mij het beeld op zwart

Hier ook. Maar na zo'n 15 seconden is het er weer en kan je wel spoelen.

En na meer dan 30 seconden pauzeren loopt het na hervatten wel direct door.

Dat gaat allemaal in orde komen.

En… als je geen last wilt van zowel even zwart als lastig terugspoelen zet het beeld dan op unicast. … Einde ergernis. Dan werkt het allemaal vloeiend. 


11! Maanden geleden

Quote"Terugspoelen in een live uitzending lukt niet. Weliswaar 30 seconden, maar hoe kijk ik vanaf het begin of spoel ik terug? Kijk ik ergens overheen of kan het ding minder dan bij Ziggo Next?"

Dus niet mijn woorden.

Wat een circus, en al jullie oplossingen werken niet bij mij en resulteren in zwart beeld of vastloper.

Nogmaals tv boxje van kpn pennywise poundfoolish.

Maar vooral de grote jongen blijven verdedigen ipv de klant.

Zo houdt iedereen hier het falen vd apparatuur lekker in stand.


Een link voor die quote zou wel prettig zijn. Dit is totaal uit het verband.

Ik heb het gevonden. Maar dat was gewoon een fout in de bediening door de gebruiker. Die wilde terugspoelen direct na het aanzetten van de zender en dat kan sowieso niet. 

Heeft dus NIETS met huidige storing van doen.

Ik kon tot 22 juni direct terugspoelen. Eerder nooit problemen mee. Nu werkt het wel na alleen even pauzeren. Of met "beeld" op unicast. 

Is al erkend als storing, dus waarom hier nog zo'n opmerking. Wordt hersteld na de Olympische Spelen. Tijdens Spelen zijn er namelijk geen updates. 


 

Een kleine greep niet speciaal chronologisch:

7 sep 2023 — L.s. Terugspoelen in een live uitzending lukt niet. 

7 okt 2023 — Live pauzeren of terugspoelen werkt op alle zenders sinds vorige week niet meer

31 okt 2023 — Er is steeds storing bij interactive tv. Ook terugspoelen en vooruit spoelen stagneert regelmatig

28 jan 2024 — Sinds een week lukt het niet om met de interactie tv-ontvanger te pauzeren of terug te spoelen

29 mei 2022 — Wij hebben voor TV en internet het snelste glasvezel abonnement. Het terugspoelen van beeld tijdens uitzendingen blijft desondanks erg langzaam en brak

31 mei 2024 —Er lijken nu veel meer zenders waar de terugkijk-functie niet meer werkt. Bij BBC ...

9 jan 2022 — Bij live programma's kan ik niet terugspoelen of vanaf het begin kijken.

26 okt 2023 — Wellicht meer een klacht (maar daat is op geen enkele makkelijk manier te loggen bij KPN dus vandaar als vraag) Bij het terugkijken van een programma ...

10 apr 2024 — Dag,Als ik een programma terug wil kijken loopt deze bijna iedere 30 seconden vast, schiet weer een stukje terug in het afspelen en gaat dan weer verde

En dan altijd weer hetzelfde antwoord:

"Wat jammer dat...bla bla bla"

En wordt altijd weer "hersteld" om de kritische klant de mond te snoeren en de klanten elkaar "af" te laten maken zoals de meneer met het antwoord hierboven.

En is het wel eens opgevallen dat er nooit een link wordt gegeven waar je compensatie aan kan aan vragen?

Heb ik nl gedaan vorige keer toen er 2 dagen helemaal geen tv was en 8 euro is afgetrokken van mijn maandelijkse betaling.

Maar iedereen laat zich blijkbaar veel liever met een kluitje in het riet sturen door de multinational en blijft braaf betalen voor een slecht werkend product.

Wellicht een schrale troost, alle providers hanteren dit soort bedenkelijk beleid dus overstappen is van de regen in de drup.


Zucht. Wat maak je je toch druk om zo'n kleine storing. 

Zet onder ⚙️ -> beeld de instelling op unicast en het werkt weer 😃. Geen ergernis meer. 

😉 Ik heb 'm nu ook unicast, want dan werkt het wel. Kijk. Ik doe wat aan mijn ergernis. 

We waarschuwen je in dit topic wel als ie weer op multicast kan. Dan switch ik ook daar weer naar.


Ik heb even alle heetgebakerde, niet inhoudelijke comments verwijderd.

Tevens het verzoek om on topic te blijven. 


Zucht. Wat maak je je toch druk om zo'n kleine storing. 

Je betaalt een godsvermogen tegenwoordig, dus ja ik erger me daar ook aan. En het is tegenwoordig storing na storing.


Deze storing vind ik ook super irritant hoor, begrijp me niet verkeerd. Het is een reden dat ik de box nu unicast heb. Storing is alleen met multicast. 

En een godsvermogen valt in mijn optiek wel mee. Kennelijk persoonlijk, maar hier wat cijfers. 

Internet en tv basis is tegenwoordig € 55. Met 100 mbps.

Alles in één instap startte jaren geleden bij € 54,--. Met 50 mbps.

Het valt dus wel mee. Nauwelijks duurder geworden in 13 jaar. Snelheid meegenomen dan niet zelfs.

Maar wel je abonnement af en toe vernieuwen om de inflatiecorrectie weer op € 0 te zetten natuurlijk. 

Bij Ziggo zijn enkele duizenden klanten met Ziggogo only die al 1½ maand helemaal geen tv kunnen kijken. Hun inloggegevens werken niet.

Kpn lost het doorgaans sneller op. En is goedkoper dan hun.

Bij Odido is mij de beeldkwaliteit te belabberd. 

 


Ik kan ook niet (meer) live terugkijken via de DIW7022 heb ik gemerkt.

 


Ik vind en toch wel fijn om te lezen dat ik, in tegenstelling tot zoals een vele andere mensen hier op de community schrijven, niet de enige ben die dit probleem heeft met Live terugkijken.

Het is ook wel opvallend dat eerst alle mensen die zogenaamd geen probleem hebben reageren en alle mensen die het probleem wel hebben dus duidelijk nogal terughoudend zijn omdat ze iedere keer weer voor "zeurkous" worden uitgemaakt om het netjes te zeggen.

Ik ga proberen het nog één keer uit te leggen omdat hier keer op keer geen antwoord op komt.

KPN kan het probleem niet oplossen omdat de Android box qua basis firmware door hun niet veranderd kan worden.

Dus al die updatejes waar ze de hele tijd mee komen gaan helemaal niets oplossen omdat de box in de kern niet veranderd kan worden. 

Dat is dus ook waarom bijvoorbeeld de letters niet groter kunnen, waar klanten keer op keer om vragen, omdat ze dan moeten gaan ingrijpen in het patent van een andere fabrikant en dat kan dus gewoon niet. 

Dit blijft dus de olifant in de kamer, wat dus dan ook de hele tijd maar omzeild wordt met niet ter zake doende antwoorden omdat bepaalde issues simpelweg niet opgelost kunnen worden. 

Tenzij er dus een nieuwe TV Box komt, en die zal uiteindelijk ook wel komen maar nu nog niet want het is blijkbaar (nog) te duur.

En oh ja, 0,0 comment op compensatie vergoeding

0,0 over comuniceren bij uitval van tv van 2 dagen

0,0 info over multicast of unicast

Moet ik door gaan?


Ik vind en toch wel fijn om te lezen dat ik, in tegenstelling tot zoals een vele andere mensen hier op de community schrijven, niet de enige ben die dit probleem heeft met Live terugkijken.

Het is ook wel opvallend dat eerst alle mensen die zogenaamd geen probleem hebben reageren en alle mensen die het probleem wel hebben dus duidelijk nogal terughoudend zijn omdat ze iedere keer weer voor "zeurkous" worden uitgemaakt om het netjes te zeggen.

Ik ga proberen het nog één keer uit te leggen omdat hier keer op keer geen antwoord op komt.

KPN kan het probleem niet oplossen omdat de Android box qua basis firmware door hun niet veranderd kan worden.

Dus al die updatejes waar ze de hele tijd mee komen gaan helemaal niets oplossen omdat de box in de kern niet veranderd kan worden. 

Dat is dus ook waarom bijvoorbeeld de letters niet groter kunnen, waar klanten keer op keer om vragen, omdat ze dan moeten gaan ingrijpen in het patent van een andere fabrikant en dat kan dus gewoon niet. 

Dit blijft dus de olifant in de kamer, wat dus dan ook de hele tijd maar omzeild wordt met niet ter zake doende antwoorden omdat bepaalde issues simpelweg niet opgelost kunnen worden. 

Tenzij er dus een nieuwe TV Box komt, en die zal uiteindelijk ook wel komen maar nu nog niet want het is blijkbaar (nog) te duur.

En oh ja, 0,0 comment op compensatie vergoeding

0,0 over comuniceren bij uitval van tv van 2 dagen

0,0 info over multicast of unicast

Moet ik door gaan?

 


Over een badinerend antwoord gesproken.

Op niets ingaan en alleen maar een link sturen naar een update waarvan ik al uitvoerig heb uitgelegd dat dit slecht "plakkende pleisters" zijn

Jullie stralen toch wel een zeldzaam arrogante betweterigheid uit voor mensen die over een jaar weer naar een ander bedrijf overstappen en daar de zgn expert gaan uithangen.

Gewoon een baantje invullen, pet opzetten en doen alsof je er verstand van hebt.

Zelfreflectie is 0 

Overigens is de update ook nog eens niet beschikbaar nu.

Jezus wat een geklungel voor veel geld


@ToosV 

Goed nieuws, volgende week na de update is dit probleem opgelost.

Zie ook hier.


En kunnen de nieuwe problemen zich weer fijn opstapelen.


En kunnen de nieuwe problemen zich weer fijn opstapelen.

 

??

 

Positief denken.😉


En kunnen de nieuwe problemen zich weer fijn opstapelen.

 

??

 

Positief denken.😉

En negatief behandeld worden 


@ToosV :  Je toonzetting nodigt niet echt uit om een gesprek aan te gaan.

 

De titel van je topic luidt ‘Stukje terug bij live kijken niet mogelijk’ . Vervolgens legt de community uit dat dit een storing is waar we aan werken.   Ik heb vervolgens een link gestuurd met informatie over wanneer we het opgelost hebben.   

Je bent volgens mij helemaal niet gelukkig met het product als ik dat allemaal zo lees.  En ik vrees dat ik je daar verder niet bij kan helpen. 


Mag ik dan het gesprek een andere wending geven :-)
Eigenlijk zou ik een aftak willen maken in dit draadje maar dat gaat niet, maak er evt maar een ander onderwerp van.

Ik vroeg me af

Zelfs in mijn auto met dab radio kan dat

Wat je hier meer bedoelt, (dat zal niet over beeld gaan) maar heb je een DAB radio waarbij je een stukje terug kan “spoelen” ?
Dat lijkt me interessant, bij (moeilijke) verhandelingen op de radio ( of TV ) ga ik nogal eens een stukje terug om te horen wat ze nou precies zeiden.


@ToosV :  Je toonzetting nodigt niet echt uit om een gesprek aan te gaan.

 

De titel van je topic luidt ‘Stukje terug bij live kijken niet mogelijk’ . Vervolgens legt de community uit dat dit een storing is waar we aan werken.   Ik heb vervolgens een link gestuurd met informatie over wanneer we het opgelost hebben.   

Je bent volgens mij helemaal niet gelukkig met het product als ik dat allemaal zo lees.  En ik vrees dat ik je daar verder niet bij kan helpen. 

Jammer dat je zo verschrikkelijk slecht begrijpend leest.

Je licht er één onderdeeltje uit om vervolgens een politieagent-achtig antwoord te geven en zwijgt volledig over het hoe en waarom en negeert al mijn argumenten.

Trouwens software updates niet uitrollen tijdens de OS zegt mij toch echt dat jullie niet veel vertrouwen hebben in je eigen software updates (die bij mij btw nog steeds niet gezien wordt bij controle op de box)

Maar vervolgens blokkeren jullie ook nog eens de reply mogelijkheid.

Ik zou bijna willen zeggen dat Poetin de hand heeft in jullie censuur beleid om alle controverse uit de weg te gaan.

Kom even in 2024 de echte wereld zou ik willen zeggen.

Alhoewel Poetin inderdaad helaas ook de echte wereld is.

 


Mag ik dan het gesprek een andere wending geven :-)
Eigenlijk zou ik een aftak willen maken in dit draadje maar dat gaat niet, maak er evt maar een ander onderwerp van.

Ik vroeg me af

Zelfs in mijn auto met dab radio kan dat

Wat je hier meer bedoelt, (dat zal niet over beeld gaan) maar heb je een DAB radio waarbij je een stukje terug kan “spoelen” ?
Dat lijkt me interessant, bij (moeilijke) verhandelingen op de radio ( of TV ) ga ik nogal eens een stukje terug om te horen wat ze nou precies zeiden.

Inderdaad dat begrijp je goed dab radio werkt net zo zoals de kpntv box maar dan met beeld zou moeten werken


Dank, maar ik heb nog geen DAB (auto) radio gezien die dat kan, maar, waarom ook niet, met de huidige technologie is dat zeker mogelijk. Kun je vertellen wat voor radio dat is ?