Skip to main content

De code stb-nmc-400 is momenteel de meest bekeken uitzending hier thuis. Via de app starten we dus regelmatig modem en ontvanger op.

En hoe sympathiek is de suggestie om even lekker een kopje koffie of thee te zetten…

Ik kan me voorstellen dat er ook mensen zijn die ondertussen naar iets sterkers grijpen om de frustratie te onderdrukken.

Inmiddels is KPN hier een officieel scheldwoord geworden. Als in: Dat is echt heel KPN! Het scheelt slechts 2 letters, maar het gevoel is hetzelfde.

Ik heb al menig forum bekeken en het kastje waar de glasvezel binnenkomst is vervangen en ook het modem. Ook bekabeld krijgen we de melding.

Overigens kregen we op de factuur een extra bedrag in de mij geduwd voor extra werkzaamheden. Dus weer gebeld en het is inmiddels gecrediteerd. Lijkt op kwestie “Niet geschoten is altijd mis”. Wie controleert nu eigenlijk nog de facturen. 

Maar goed: de vraag is natuurlijk de volgende:

Hoe vaak krijgen jullie de melding? Het lampje van het WiFi-punt maakt overuren. Verbinding valt regelmatig weg. Staat op nog geen 4 meter van het modem. En nee… we wonen niet in een kooi van Faraday… En zoals eerder vermeld, ook bekabeld valt signaal weg.

Wie o wie heeft de oplossing? Vertrekken is uiteraard een optie, maar er moet toch gewoon een werkende dienst kunnen worden geleverd voor het tarief dat we als klanten maandelijks betalen? 
 

 
 

Hoe vaak krijgen jullie de melding?

Nooit.

Hoe zijn de tv ontvangers bij u aangesloten op de Experiabox/KPN Box? Bekabeld lees ik. Maar is dat 1 utp-kabel bestaande uit 1 stuk van tv ontvanger naar Experiabox/KPN Box zonder dat er iets tussen zit? Geen extra kastjes ofzo?


Wie controleert nu eigenlijk nog de facturen. 

Ik. Waar slaat het woordje "nog" op? Is er een reden om dat tegenwoordig niet meer te doen terwijl dat vroeger wel gebeurde dan?


Q_A: Wie controleert nu eigenlijk nog de facturen. 

 

Nick83: Ik. 

Dito. Elke maand. Ook al veranderd er niks, omdat ik nauwelijk variabele kosten heb. Vaste telefoon staat stof te vangen. Wordt i.i.g. nooit uitgaand mee gebeld. Bundel zit op mobiel. Films huur ik ook vrijwel nooit. Er is genoeg on demand  in pluspakket en Netflix, Videoland, NLziet hier.

En toch check ik elke maand de facturen. Vast en mobiel.

En zoals eerder vermeld, ook bekabeld valt signaal weg.

Dan is 't zaak om dat te laten controleren als internet wegvalt. Want dat hoort natuurlijk niet. Al gebeld omdat je STORING hebt? 0800-0402

Mogelijk is je modem defect. En een kansje dat het verder in het netwerk niet goed zit. Maar dat kan gerepareerd. Maar kpn moet wel weten dat het stuk is.

Verder:

Koper of glas?
Welk modem? v8, v9, v10 of v10a ?

Zie eerste zin melding: ergo, hoe is de verbinding van het modem naar de tv ontvanger? Een beruchte hierin is de stopcontact verbinding met de “Draadloze Verbindings Set”. Nou ja, draadloos: het loopt via het elektriciteitsnet wat er natuurlijk helemaal niet voor gemaakt en bedoeld is.

Koffie?

 


L.S.

Modem en kastje Glasvezel is onlangs al vervangen.

Modem zit direct in stopcontact. Geen stekkerdoos.

Kabel direct van modem naar TV ontvanger.

Deze werkt alleen bekabeld. Dus of via Wifi punt of direct via modem.

Wifi valt geregeld weg. Monteur is geweest en samen alles nagelopen. Wifi punten ook gereset en opnieuw verbonden.

Ik heb dus het sterke vermoeden dat het toch ligt aan of het signaal dat binnen komt of dat het Wifipunt niet goed werkt.

KPN uiteraard hiervan opnieuw op de hoogte gebracht en ze nemen als het goed is contact met me op komende week.

Post was bedoeld om te achterhalen of meer mensen met deze ‘hick-ups’ te maken hebben. Het blijft techniek en het wegvallen kan vele oorzaken hebben.

Is het bijvoorbeeld beter om te 2.4 en 5 te splitsen? 

Toegegeven, ik heb me bij het stellen van de vraag enigszins laten gaan, de nuances laten varen en de frustratie de overhand laten nemen.
Geheel onterecht, want KPN en haar medewerkers hebben correct gehandeld. De vraag stellen alleen was genoeg geweest. 😇 

Dank iig voor de reactie(s). Ik wacht het telefoontje van KPN geduldig af. 
Topic kan wat mij betreft gesloten worden.

 


U gebruikt dus geen switch in uw netwerk? 

Heeft u misschien zonnepanelen en een omvormer van SMA?


Niets van dat alles. Wel een hub van Ikea en Sonos boxen. Maar ook die heb ik allemaal al eens uit het netwerk gehaald. Storing blijft. Om de zoveel tijd gaan de lampjes van de super WiFi punten in huis knipperen, dan naar rood om vervolgens weer naar constant groen te gaan. Het is dus niet alleen die in de woonkamer. 


Je zei eerder ook dat geheel bekabeld, zoals de tv ontvanger, dan ook uitvallen. En andere bekabelde dingen.

Wat geven de lampjes op de glas NT op dat moment? En het internet lampje op het modem?

Het ziet er sterk naar uit dat heel internet even niet binnenkomt. Dan zijn er ook geen “in huis” oplossingen.


Hi @Q-A! In een eerder bericht gaf je aan dat er contact met je opgenomen wordt. Is dit ondertussen gebeurd? 


Nee.

Inmiddels heb ik geconstateerd dat ook het wifipunt op de slaapkamer midden in de nacht aan het ‘spoken’ is. Groene lampje gaat an en uit, wordt rood en gaat dan via knipperen weer naar constant branden. Dat terwijl alle andere apparatuur uit is. 

Ben benieuwd of ik nog wat hoor van ze. Officiële klacht is afgelopen week aangemaakt. Naast die van in rekening gebrachte kosten. Dat laatste is inmiddels opgelost en bedrag wordt gecrediteerd via komende facturen.

 


@Q-A als het gaat om de SuperWifi, probeer eens deze stappen voor een schone installatie voor de SuperWifi

Dat zorgt voor het volledig opnieuw instellen. En het is beter dan alleen de SuperWifi zelf opnieuw installeren.

Als dat niet helpt hoor ik graag van je. 


@Bram_ 

ik ga het morgen opnieuw proberen. We hebben dit volgens mij ook al eens samen met de monteur gedaan. Maar kan zijn dat we toen 1 of 2 wifipunten nog in het netwerk hadden ‘hangen’.


Hi @Q-A! We zijn een weekje verder. Is het signaal in de tussentijd goed gebleven? Heeft het opnieuw instellen geholpen?


Ben er nog niet aan toegekomen.
Is afgelopen week ook wat minder uitval geweest. 
Is weliswaar een terugkomend fenomeen, maar erg grillig.
Voornamelijk in avonduren. 
Wellicht bandbreedte verhaal? Veel mensen thuis en voor TV/streamen?
Komen ‘de pakketjes’ niet volledig meer aan. 


@Q-A als je een speedtest doet en meer dan 20Mbit/s ziet dan moet bandbreedte geen probleem zijn. Let er wel op dat je de speedtest doet met een bedraad aangesloten laptop of PC. En niet via de wifi. 


Nu sinds een week of drie kan ik geen koffie of thee meer zien. Heb hetzelfde probleem met wegvallen zenderverbinding en dan ook geen wifi, service lampje rood. Soms duurt het een paar seconden maar vaak ook een paar minuten. En dit meerdere keren per uur zijn veel kopjes koffie. Alle tips en trucs van KPN al geprobeerd maar niets helpt. Ik had mijn vakantie iets anders gehoopt maar heb dagelijks de modem herstart, zelfs teruggezet naar fabrieksinstelling. Moedeloos wordt je hiervan.


Heeft u een switch in uw netwerk? 

Heeft u zonnepanelen en een omvormer van SMA?


@Pppffff je reageert nu in het topic van iemand anders. Ik wil je vragen in dit geval een eigen topic aan te maken. Dat maakt het makkelijker overzicht te houden voor jezelf en andere forumgebruikers.