Skip to main content

Hallo, ik vraag me af of er 2 nuttige aanpassingen doorgevoerd kunnen worden d.m.v. een update.

  1. Tonen van de afgespeelde tijd bij het kijken van een opname. Nu zie je dat alleen wanneer je op pauze op achter- en vooruit spoelen drukt.
  2.  Bij snel vooruit spoelen (64x) met « naar bijv. 32x vooruit spoelen.
  1. Je kunt ook even op de gele knop drukken. Dan staat tijdens het lopen de informatie enkele seconden onderin beeld.
  2. Dat zou wel handig zijn. Maar :rewind: is terugspoelen. Het lijkt me wat lastig daar de functie “vertragen bij vooruit spoelen” aan te geven. Zal weinig gebruikt worden en alle implementaties kosten tijd en dus geld.

Je kunt je opties uitspreken in het topic Pilot TV van KPN: Het nieuwe tv menu. De deelnemers aan de pilot kunnen dit dan oppikken en doorgeven.


Hallo Peter, dank je voor je snelle reactie. 

V.w.b. punt 1 ga ik met je mee. Ik kende die functie van de gele knop niet.

V.w.b. punt 2: Ik wil graag snel vooruit spoelen, maar het blijkt dat het afspelen van de opname niet begint waar je stopt met vooruit spoelen. Het moment verspringt behoorlijk. Soms wel meerdere minuten. Hoor sneller je vooruit spoelt, hoe groter het verspringen is. Dus dan zou het handig zijn om kort voor het stoppen terug te gaan naar langzamer vooruit spoelen, zodat hij daar begint waar je wilt beginnen met afspelen. 

(Ik heb een paar jaar in Duitsland gewoond en toen ontkwam ik er helaas niet aan om een abonnement bij Canal digitaal te nemen. Daar ben ik gelukkig van af. Maar die had die mogelijkheid wel).

Gr. Ton


Ik gebruik snel spoelen bijna nooit. Je weet vaak wel ong. hoeveel minuten een reclameblok duurt (7 à 8 minuten). Die sla je over door 7 0 0 in te typen en dan op :fast_forward: te drukken (bij opnamen en Terugkijken/begin gemist mogelijk).

7 3 0 is 7 en een halve minuut :wink: .

Bij het starten van een opname doe ik dit nu standaard 5 minuten. Met de nieuwe software start een opname straks automatisch op 5 minuten (en kun je evt. iets terug als dat onverhoopt te ver is).

Over het verspringen na snelspoelen in de nieuwe software, die dit jaar komt, heb ik inmiddels een vraag gesteld bij de testgroep.

 


Peter, dat zijn nog eens tips :relaxed: . Straks meteen uitproberen. Ik heb het verspringen ook al gemeld bij kpn. Wie weet wat de toekomst brengt. 

Fijne zondag nog. 


Hoi.

ChrisWissink schreef: Slecht nieuws, in de nieuwe update springt ie ook weer terug, best wel fors inderdaad.