Skip to main content

Wij hebben nu zo’n anderhalf jaar “superwifi” en dat valt ontzettend tegen, want er is bijna geen een avond dat we ongestoord televisie kunnen kijken. Of het beeld loopt vast of we krijgen de melding dat de ontvangst tussen de tv-ontvanger en modem is verbroken (stb-nmc-400). Hoe die verbinding dan verbroken wordt is mij geheel onduidelijk. Er gebeurt op zo’n moment niets bijzonders in ons huis.

In het afgelopen jaar heb ik wekelijks alle apparaten gereset, herstart, ge-updatet, want (bijna) elke avond is het mis.

 

Soms is de storing zo hardnekkig dat de enige remedie is: een UTP-kabel van modem naar Superwifipunt en dan gaat het weer goed. 

 

Installatie bestaat uit:

  • Modem: KPN Box 12 met 1 SuperWifipunt (naast de tv-ontvanger) + Televisie
    (afstand tot modem: 4,5 meter)
  • 1 SuperWifipunt op de 1e etage (afstand tot modem: 6 meter)
  • 1 SuperWifipunt op de 2e etage (zolderetage) naast de tv-ontvanger + Televisie
    (afstand tot modem: 12 meter)

 

Hoe kan/gaat KPN ervoor zorgen dat wij ongestoord televisie kunnen kijken?

Hi @AntvanRoe en welkom op het forum! 

Inderdaad niet prettig om die melding in beeld te krijgen als je TV kijkt. Ik ben benieuwd, welke TV ontvangers heb je? 
Mocht je het type niet zeker weten, dan kun je hier ook een foto plaatsen van je ontvanger. 

Je noemt ook dat de SuperWifi tegenvalt, is dat alleen omdat de verbinding met de ontvanger wegvalt, of gaat het dan ook om de wifi zelf? 
In dat laatste geval raad ik je aan om een schone installatie van de SuperWifi te doen. Hopelijk gaat het daarna beter. 


SuperWiFi valt tegen doordat de verbinding met de ontvanger wegvalt om mij totaal onduidelijke redenen. In huis verandert niets en ineens is weer geen verbinding tussen modem en ontvanger. 
Wij hebben als ontvangers:

Arris VIP2952

 

Is dit voldoende info voor je?

Vast dank voor je advies.


Bedankt! Dat is inderdaad voldoende informatie. 

Die ontvanger aangesloten op een draadloos SuperWifi punt is niet iets waarmee we een goede verbinding kunnen garanderen. 
Het kan soms goed werken, maar soms ook niet. In jouw geval niet, dus je kunt een schone installatie van de SuperWifi nog proberen. 
Ook de Wifi Manager doorlopen wil nog wel eens helpen. 

Mocht dat ook geen oplossing bieden, dan kun je ook overwegen om naar TV+ over te stappen. 
Die ontvangers kunnen namelijk bekabeld op een draadloos SuperWifi punt aangesloten worden, of je kunt ze zelfs via de wifi laten verbinden. 🙂
Hiervoor moet je abonnement wel aangepast, dus kijk in je MijnKPN goed of dit nieuwe abonnement goed op je wensen aansluit voordat je de knoop doorhakt. 

Hopelijk kun je met één van deze tips uit de voeten!


Ik ga aan de slag met de door jou genoemde oplossingen. Werkt het niet dan meld ik me weer.

Dank voor dit moment.
Antoine


Je geeft aan dat je superwifi hebt. Superwifi is primair bedoeld om de WiFi in je woning te verbeteren. Hier werkt het eigenlijk altijd uitstekend voor. Als bonus is het in sommige gevallen om ook de tv ontvanger op superwifi aan te sluiten. Wel is het zo dat je dan superwifi 2.0 (De zwarte variant) moet hebben. Verder moeten alle lampjes van de punten groen branden.

 

Is bovenstaande bij u het geval? 


Ik verwacht eigenlijk geen verbetering met een TV+ Box i.p.v. een VIP2952.

Hoe is het "super"WiFi punt, via welke die STB-NMC-400 meldingen optreden, op de V12 aangesloten?

Met een netwerkkabel of via WiFi?


De WiFi punten zijn de zwarte schotels een die zijn niet met kabel op het modem aangesloten maar via WiFi.
Alle lampjes branden groen. Het WiFi-lampje brandt knipperend.

 


Is het voor jou mogelijk om (ter test) een TV ontvanger met een netwerkkabel aan te sluiten op de V12 en te kijken of dit issue dan ook opreedt?


Deze oplossing (UTP-kabel van modem direct aangesloten op TV-ontvanger) gebruik ik als ik er absoluut zeker wil zijn van ongestoord kijken: geen storingen! Vlekkeloos, maar wel erg lastig zo'n losse kabel door het huis. 
Dus als resetten e.d. niet helpt of ik (bijna) ons,iddel weer beeld wil hebben gebruik is die kabel.

 


Deze oplossing (UTP-kabel van modem direct aangesloten op TV-ontvanger) gebruik ik als ik er absoluut zeker wil zijn van ongestoord kijken: geen storingen! Vlekkeloos, maar wel erg lastig zo'n losse kabel door het huis. 
Dus als resetten e.d. niet helpt of ik (bijna) ons,iddel weer beeld wil hebben gebruik is die kabel.

Dan weten we nu dus 100% zeker dat de oorzaak in de wifi verbinding gezocht moet worden.

Wat voor een apparatuur heb je, naast "gewone" telefoons, tablets en computers, allemaal op jouw netwerk aangesloten. (merk en type)

Ik ben dan met name benieuwd naar mediaplayer, NASsen, Sonos apparatuur en de omvormer van de zonnepanelen.

Als je, als test, alleen de "super"WiFi aan laat staan waar de TV ontvanger op aangesloten is, treedt het probleem dan ook op?


Deze oplossing (UTP-kabel van modem direct aangesloten op TV-ontvanger) gebruik ik als ik er absoluut zeker wil zijn van ongestoord kijken: geen storingen! Vlekkeloos, maar wel erg lastig zo'n losse kabel door het huis. 
Dus als resetten e.d. niet helpt of ik (bijna) ons,iddel weer beeld wil hebben gebruik is die kabel.

Dan weten we nu dus 100% zeker dat de oorzaak in de wifi verbinding gezocht moet worden.

Wat voor een apparatuur heb je, naast "gewone" telefoons, tablets en computers, allemaal op jouw netwerk aangesloten. (merk en type)

Ik ben dan met name benieuwd naar mediaplayer, NASsen, Sonos apparatuur en de omvormer van de zonnepanelen.

Als je, als test, alleen de "super"WiFi aan laat staan waar de TV ontvanger op aangesloten is, treedt het probleem dan ook op?

We hebben geen andere apparatuur aangesloten dan behalve 2 Bluesoundboxjes (vergelijkbaar met Sonos), maar die staan - zeker wanneer de Tv aanstaat, helemaal uit (geen stand-by, maar echt uit)
Voor de rest zijn een laptop, vaste telefoon, 2 mobiele telefoons en tablet op netwerk aangesloten, Maar ook deze zijn meestal niet actief wanneer de TV aanstaat.
M.a.w. het probleem bestaat ook wanneer alleen de SuperWiFi aanstaat waarop de tv-ontvanger is aangesloten.


Je geeft aan dat je superwifi hebt. Superwifi is primair bedoeld om de WiFi in je woning te verbeteren. Hier werkt het eigenlijk altijd uitstekend voor. Als bonus is het in sommige gevallen om ook de tv ontvanger op superwifi aan te sluiten. Wel is het zo dat je dan superwifi 2.0 (De zwarte variant) moet hebben. Verder moeten alle lampjes van de punten groen branden.

 

Is bovenstaande bij u het geval? 

Wij hebben de zwarte variant en op het modem branden alle lampjes. Het WiFi lampje brandt knipperend. 


AntvanRoe schreef:

M.a.w. het probleem bestaat ook wanneer alleen de SuperWiFi aanstaat waarop de tv-ontvanger is aangesloten.

Maar je schreef in het openingsbericht dat je drie "super"wifi's hebt. Staan de andere twee dan ook uit tijdens die test?


AntvanRoe schreef:

M.a.w. het probleem bestaat ook wanneer alleen de SuperWiFi aanstaat waarop de tv-ontvanger is aangesloten.

Maar je schreef in het openingsbericht dat je drie "super"wifi's hebt. Staan de andere twee dan ook uit tijdens die test?

Die staan/stonden inderdaad niet uit.
We hebben op de begane grond (huiskamer) 1 superWiFi aangesloten op de TV-ontvanger. De tweede schotel staat op de eerste etage, waar verder geen ontvanger op is aangesloten. DE derde superWiFi staat op de tweede etage (zolderkamer). Op deze is een tv-ontvanger aangesloten met een televisie.