Skip to main content

Ik heb  LG TV uit 2018 met KPN abbonnement plus Bose soundbar 700 plus twee surround boxen voor deze soundbar

TV is bekabeld aangesloten via glasvezel van KPN 

TV heeft HDMI Arc en Bose 700 is daarop aangesloten 

 

Surround werkt bij radio zenders (bijv Classic FM) prima ,maar bij TV uitzendingen van bijv de NOS vallen de surroundboxen bijna stil en beetje geruis in de surround boxen als je je oor ertegenaanhoudt 

 

Heeft U een oplossing

Kijk je tv via de KPN tv decoder of via de KPN ITV app op de tv?

(via de KPN tv decoder heb je een mooier beeld).

En deze is met een HDMI kabel op HDMI 1 op de tv aangesloten denk ik?

 

De Bose is aangesloten via de ARC (ik denk HDMI 2) op de LG tv.

 

Alleen geluid radio en geen geluid tv is heel erg vreemd.

Welke KPN tv decoder heb je?

Hoe is het geluid via de tv, wat hoor je dan? 


Heb een Arris VIP 5202 kpn decoder

heb wel geluid uit de TV zenders 9bijv. NPO1 ,RTL enz )via de sounbar ,maar niet uit de surroundboxen (soort ruis)

zet ik de radiozender kanalen ( bijv 812 classic FM )aan dan werkt surround prima

kies ik geluid direct van TV dus mijn soundbar helemaal uit dan werken de TV speakers wel ,maar uiteraard geen geluid via de soundbar en de surroundboxen 


Overigens reageert de TV voor wat betreft geluidsvolume plus of min ook niet op de KPN afstandsbediening en het koppelen ervan lukt ook niet 

Moet dus voor volume werken met de afstandsbediening van de TV LG 


Ik heb zelf de Arris VIP 5202 (helaas) niet.

Maar als ik het goed heb gelezen kan je hem wissen en daarna de juiste code van de LG intikken.

Eventueel, als ik het goed heb, kan je de AB van de 5202 eerst updaten, je moet hem dan dicht bij de KPN tv decoder 5202 leggen en via menu ab updaten.

Zie eventueel ook hier.

 

Kijk in de instellingen van de KPN tv decoder Arris VIP 5202 of surround aan staat.

Niet alle programma's zijn in surround, dat kan een oorzaak zijn.

 

En als het een oudere LG tv is, kijk dan ook in het menu van de LG tv of surround aan staat.

 

P.S.

Zelf kijk ik de streamingdiensten altijd via de app op de tv en de ab van de tv dus altijd ook nodig.

En daardoor heb ik Disney+ en HBO in 4K (veel programma's). (Netflix moet je belachelijk veel extra betalen voor 4K)

Maar de 5202 is een 4K decoder, dus dan heb je ze ook via de 5202 in 4K

 

 


Hoi @J v d Laan

Ik ben ook wel benieuwd naar de geluidsinstellingen op de tv-ontvanger. Staan deze op Auto of heb je deze ingesteld op Dolby? 


De radio zenders hebben helemaal geen surround. Die zijn stereo en op je soundbar zal jij ingesteld hebben dat links en rechts ook via de achter speakers moet klinken. Op mijn Pioneer heet dat "extended stereo".

En het klopt dat bij de tv zenders over het algemeen weinig ( wel iets) te horen is uit achter met Dolby Digital 5.1  .