Skip to main content

 over gezet naar Kpn. nu hebben wij een dolby surround systeem maar enkele film werkt op het systeem. Alles werkt via Hdmi arc. Als ik in de gids kijk zie ik nergens dolby of 5.1 symbolen terwijl dat bij telfort wel het geval was. Komt dit door de overstap. Heel vervelend wel betalen voor hd pakket maar teleurstellend resultaat

Ik kijk weinig films maar wel regelmatig naar de Nederlandse zenders, die (bijna allemaal) in Dolby worden doorgegeven, zoals ik met mijn - eveneens via HDMI-ARC op de tv aangesloten - 7.1 soundbar kan controleren.


Dank Henk2304 

Heb gebeld met kpn en het blijkt  volgens hen in de settop box te zitten krijg een andere toegestuurd

 


9 v.d. 10 films die ik via KPN-Videoland kijk hebben helaas geen Dolby 5.1 geluid. Ik zet m'n versterker dan op Dolby Pro Logic 2. Werkt ook uitstekend.

Via Netflix moet ik nog titels tegenkomen die niet Dolby 5.1 bevatten (je kunt ook kiezen voor stereo).

Aangezien ik bovenstaande diensten heb huur ik maar zo'n 2 X per jaar een film tegen betaling. Maar ook die hebben vaak geen Dolby 5.1.

Er zijn verder best wel veel zenders met Dolby 5.1. Hier een overzicht.


Welkom bij ons op het forum @Lemmurg. Telfort gebruikt dezelfde apparatuur als ons, bij de migratie van Telfort naar ons zou daar niets in veranderd moeten zijn. Het zou kunnen dat je rond hetzelfde moment naar de nieuwe software van de tv-ontvangers bent overgezet, dit werd ook al een paar maanden bij Telfort gedaan. 

Ik begrijp dat je al contact had gehad met de klantenservice, en dat daarbij een nieuwe ontvanger werd verzonden. Heb je die inmiddels ontvangen? Hoe gaat het daarmee?


Beste Jasper 

Ik heb nog geen ontvanger mogen ontvangen. 

Wij hadden hem eigenlijk ook al verwacht maar we wachten af. In ieder geval bedankt voor informeren naar de klacht.

mvrgr 

Herman


Bij Telfort kon de ontvanger direct naar jouw adres gestuurd worden, bij KPN gaan ze over het algemeen naar een servicepunt waar je 'm kunt omruilen. Je levert de oude dan in en de nieuwe krijg je mee. Heb je daar nog geen bericht over gehad? Dan wil ik voor de zekerheid even meekijken, zou je jouw forumprofiel daarvoor volledig in kunnen vullen en een seintje geven als je dat gedaan hebt? Het is zonde als de ontvanger al op je ligt te wachten en je weet van niets :slight_smile:


Profiel aangepast

 


Dank voor de gegevens @Lemmurg, het is goed dat we dit even checken. Er lijkt iets niet goed gegaan te zijn met het verzenden van de ontvanger, dus ik heb nu een nieuwe gestuurd. Je krijgt een sms'je met de details hierover en ik stuur je dit ook in een privébericht. Morgen na 14.30 kan je de ontvanger ophalen, laat je weten hoe het daarmee gaat?


Hoi @Lemmurg, is het vorige week nog gelukt om de ontvanger om te ruilen bij het servicepunt? Hoe gaat het nu met de nieuwe ontvanger?


Beste Jasper

Ben helemaal tevreden.


Helemaal goed @Lemmurg, graag gedaan. Fijn dat het nu weer werkt, veel kijk- (en luister)plezier! Als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.