Skip to main content

Hallo. Via de KPN webshop heb ik de netgear switch aangeschaft. 

Deze wil ik aansluiten op een kabel die uit de muur komt en op de experia zit aangesloten. 

Daar ga ik dan de itv decoder op aansluiten ook de appletv en Android tv. Gaat dit zo werken?

Ja, dat gaat werken. 2 schroefjes in de muur zodat je de switch op kunt hangen. Ziet het er nog netjes uit ook.


2 schroefjes in de muur zodat je de switch op kunt hangen. Ziet het er nog netjes uit ook.

Tenzij de TV ontvanger, Apple TV en Anrdoid TV wat verderop staan want dan kan je de switch natuurlijk beter in de buurt van die drie apparaten plaatsen. :wink:


Maar ik lees dat de kabel uit de muur komt, dus ik dacht: dat zal vast niet zo'n lang eind zijn. 


Maar ik lees dat de kabel uit de muur komt, dus ik dacht: dat zal vast niet zo'n lang eind zijn. 

Maar dat weet je niet, het kan maar zo zijn dat dat punt op de muur een paar meter verderop is. :wink:


Waar de kabel uit de muur komt is aan de ándere kant van de huiskamer. Dus gaat wel een flinke kabel naar de switch. 

Ik hang hem trouwens op aan de achterkant van mijn tv meubel. Korte kabels naar de apparatuur en klaar. 

Dank voor de reactie 👍


Ik heb ook een Netgear GS108E Switch met IGMP optie, maar helaas kreeg deze niet goed aan het werken. Dus vanaf glasvezel kast naar Experiabox naar Netgear naar de KPN Arrias TV ontvanger via Cat 6 en 1GB netwerk. Continue storing en uitvallen van verbinding. Zeker bij Netflix. Ook direct op TV aangesloten en via de Netwerk ingang Netflix gekeken maar helaas niet aan het werken te krijgen. Bij Netgear hadden ze er geen oplossing voor. Bij KPN ook niet !!


Ik neem aan dat we het hebben over een Netgear GS108Ev3, klopt dat?

Welke versie van de firmware staat op die switch?

Staat IGMP snooping aan op de switch?


En zonder switch ertussen, werkte dat wel? Want dit hoeft natuurlijk helemaal niets met die switch te maken te hebben.


Vandaag alles aangesloten. Werkt perfect. 


Reageer