Skip to main content

We hebben nu Expedia v7 en morgen krijgen we v12. Op De experience v7 box, zijn telefoon, vaste internet en 3 tv’s aangesloten. De tv aansluiting loop via het grijze modem van HP wat er boven hangt. Het is 13 jaar geleden dat dit is geïnstalleerd door een monteur, maar ik weet niet waarom. Als ik nu morgen v12 kan ik dan de tv kabel direct op de v12 box zetten. Sinds een paar jaar hebben we in de huiskamer een smart tv  heb ik dan eigenlijk nog steeds een tv ontvanger nodig. Graag advies

 

dank u

Hoi @FransX .

Dat kastje is een switch en zorgt er voor dat je meer aansluitmogelijkheden krijgt. 

Op de v12 zitten 4 netwerk aansluitingen. Als jij meer dan 4 apparaten bedraad wilt aansluiten is het raadzaam om die switch te  gebruiken. Heb je voldoende aan 4 poorten zit je goed met de v12 alleen.

KPN heeft een app voor smart tv. Maar niet voor ieder merk/type. Daar zou je mee kunnen experimenteren.

Werkt het niet dan is het wenselijk dat je de individuele tuners blijft gebruiken. 

 

Hier meer info over de app: https://www.kpn.com/thuis/smart-tv-app.htm

 

 


Je kunt de V12 op precies dezelfde manier aansluiten als de V7.

De smart tV app is alleen beschikbaar op Samsung en LG televisies met een productiejaar 2017 of later. Persoonlijk zou ik gewoon een TV ontvanger blijven gebruiken want de beeldkwaliteit en functionaliteit daarvan is veel beter.


en zorg ervoor dat je niet gemixt aan gaat sluiten

waarschijnlijk ondersteund die switch geen igmp snooping

dus de 3 itv ontvangers alleen op die switch en de rest op de nieuwe experiabox

of andersom

de 3 poorten van de experiabox voor de itv ontvangers en de rest via de switch

 


Die switch is ook een 100Mbps switch en dus eigenlijk wel aan vervanging toe.


Die switch is ook een 100Mbps switch en dus eigenlijk wel aan vervanging toe.


het is maar net hoe je het bekijkt

als je een lager pakket van kpn af neemt dan 100

of als je alleen de itv ontvangers via die switch laat lopen

of en verder geen gigabit apparatuur gebruikt zal ik die switch gewoon laten voor wat het is

ik bedoel hiermee dat als je toch geen gigabit gebruikt

lekker zo laten een switch kun je altijd nog vervangen

 

 

 


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.