Skip to main content

Sinds het service bericht dat ik mijn opnames opnieuw moest instellen voor 2020, is de synchronisatie tussen de ITV app en de TV ontvanger weg (werkte altijd goed). Voorheen programmeerde ik vaak via de app oo mijn telefoon en vervolgens werd dit ook zichtbaar onder de geplande opnames op de TV (ontvanger KPN). Die synchronisatie is nu niet meer aanwezig. Meerdere mensen last hiervan en is er een oplossing. De app is al opnieuw geïnstalleerd en de KPN ontvanger heb ik al meerdere keren aan en uit gezet. In dat laatste geval worden de geplande opnames daarna zichtbaar, maar dat kan toch niet de oplossing zijn. 

Hoi @gertb2016 . Dat is een merkwaardige zaak.

Worden de opnames ook daadwerkelijk niet opgenomen? Kun je dat voor mij controleren?


Heb je de tvontvanger al eens een reset geven? Hoe je dat doet, wordt uitgelegd in dit topic: 'KPN Interactieve TV Ontvanger resetten'


Beiden bedankt voor de reactie. Uiteindelijk volgt de ontvanger de app wel met een vertraging. Ga het de komende dagen meerdere malen uitproberen. Overigens had  ik ontvanger al gereset (de simpele methode). Kom er op terug. 


Hallo, 

Een uitgebreide reset gedaan van de ITV ontvanger en de ITV app op mijn Android telefoon vernieuwd. 

Via mijn telefoon geprogrammeerd (zichtbaar als geplande opname) en gekeken op de TV. Na een ½ uur werden de geplande opnames ook zichtbaar op de TV (ITV ontvanger). Er blijft dus een vertraging tussen de app en de ITV ontvanger, maar misschien is dit normaal (las iets over een bug in de software). Check nu op tijd of alles gepland staat op de ITV ontvanger. Overigens neemt alles keurig en op tijd op. 

 

Nogmaals dank voor de reacties   


Er blijft dus een vertraging tussen de app en de ITV ontvanger, maar misschien is dit normaal (las iets over een bug in de software)

Als jij opnames plant dan wordt dat centraal opgeslagen. De server ‘synct’ periodiek naar de itv tuner en op dat moment wordt het dus op jouw ontvanger zichtbaar. 

Waarom dat soms sneller gaat dan anders, durf ik je niet te zeggen maar het belangrijkste is uiteraard dat de opnames wel daadwerkelijk opgenomen worden :-)


Kan er mee leven. Thx


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je in de toekomst nog andere vragen hebben, weet je mij te vinden! :-)


Erwin, 

Het blijft, dat ik bijvoorbeeld om 19.45 uur een opname plan in de ITV app, deze om 20.00 uur nog niet zichtbaar is als geplande opname in het menu gepland op de TV (ITV ontvanger), maar er wel opgenomen wordt en de opname vervolgens ook zichtbaar wordt als opname op de telefoon en TV. Wat dat betreft gaat de opname goed, maar is er een vertraging in de weergave op de TV. Dit is me uitgelegd, er wordt niet direct gesynchroniseerd. Ik check mijn opnames dus regelmatig. Wel bedankt voor de aandacht.Â