Skip to main content
Beantwoord

Synchronisatieproblemen opnames

  • February 12, 2020
  • 7 reacties
  • 126 keer bekeken

Beste Medewerker,

We hebben in huis twee TV ontvangers.

Eentje is +/-7 jaar oud de andere +/-2 jaar.

Ik merk groot verschil in de reactie snelheid en stabiliteit.

Maar ook is het niet mogelijk om een opnamen te plannen op de nieuwe ontvanger en terug te kijken op de “oude” ontvanger. de opname is alleen op de nieuwe beschikbaar.

Hierdoor is opnemen met de app ook geen optie meer. de opname is dan ook niet overal beschikbaar.

Persoonlijk denk ik dat de oude ontvanger aan vervanging toe is. mede door het steeds trager reageren tot soms compleet vast lopen. Resetten helpt hier ook niet meer.

Ik hoor graag van u wat de mogelijke oplossing kan zijn.

 

Alvast dank.

 

 

Beste antwoord door PeterG

Die van ca. 7 jaar oud is vast nog een Motorola… (?)

Vervang die antieke Motorola voor een nieuw(er) exemplaar via deze omruiltool. Je krijgt er dan een Arris 2952 v2 of Arcadyan 2260 voor terug.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • February 12, 2020

Die van ca. 7 jaar oud is vast nog een Motorola… (?)

Vervang die antieke Motorola voor een nieuw(er) exemplaar via deze omruiltool. Je krijgt er dan een Arris 2952 v2 of Arcadyan 2260 voor terug.


Dennis Overbeek
Wijsgeer

@Vinnyboy dat de opnames niet overal beschikbaar is op de ontvangers dat heb ik ook, daar is helaas maar 1 oplossing voor om het weer gesynchroniseerd te krijgen. Zet de TV ontvanger achterop even uit, en daarna weer aan, en dat doe je ook met de 2e TV ontvanger. Maar wat @PeterG al aangaf heb je denk ik een Motorola ontvanger? Zo ja, dan kun je deze omruilen met de Tool die Peter je heeft gegeven. :relaxed:


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 12, 2020

@PeterG en @Dennis Schreve ,

Dank voor jullie feedback.

Inderdaad de “oude” is een Motorola en heb de tool gebruikt om hem om te ruilen. Als het goed is gebeurd dit morgen. Ik zal na installatie kijken of de opnames dan wel synchroon lopen.

In ieder geval dan voor het op weg helpen, en hoop voor de oplossing :)


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 12, 2020

Ohja.

Alleen de oude ontvanger inleveren, de afstandsbediening wel houden! Want bij ontvangerwissel is er geen wisseling van afst.bed. Die zit er dan ook niet bij.

Zelfs de oudste KPN afst.bed. kan de nieuwste ontvangers bedienen.


Ron van KPN
Helper
Forum|alt.badge.img+10
  • Oud-Moderator
  • February 14, 2020

Hi @Vinnyboy. Het is lastig als de opnames niet op beide ontvangers te kijken zijn. Ik zie dat @PeterG al het advies heeft gegeven om de “oude” ontvanger via de omruiltool om te ruilen. Heeft dit het synchronisatieprobleem ook opgelost?


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 14, 2020

Hallo @Ron ,

Gisteren eind van de dag de decoder omgeruild bij het postkantoor en geïnstalleerd.

Werking is weer snel en soepel.

En ook de opnames lopen weer synchroon tussen beide decoders. :grinning:

Heren @PeterG, @Dennis Schreve, @Ron dank voor jullie hulp! :thumbsup_tone1:


Ron van KPN
Helper
Forum|alt.badge.img+10
  • Oud-Moderator
  • February 14, 2020

Dank je wel voor de update. Goed om te horen dat de nieuwe tv-ontvanger het probleem heeft verholpen! Als je nog vragen hebt, trek gerust aan de bel.